• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

1500 stycken? Det känns att ta i. Jag gillar ju verkligen klockan, men kan de verkligen räkna med att sälja så många? Iofs kanske batchen kan/ska räcka ett tag, men det borde bli mycket pengar att ligga ute med för ett mikro brand.
Jag fick den infon i nyhetsbrevet. I dont know…kanske säljer som smör-dykare i solsken.
Det var tom förtur i några dagar för de som hade mailat om notifiering när den kom i lager igen. Ett sätt att skapa fomo kanske?

Jag fick den infon i nyhetsbrevet. I dont know…kanske säljer som smör-dykare i solsken.
Det var tom förtur i några dagar för de som hade mailat om notifiering när den kom i lager igen. Ett sätt att skapa fomo kanske?
OK, jag får ju också nån sorts mail från dem. Fast det är mer allmänt lifestyle-betonat med lite reklam/reportage artat om någon cool användare av deras klockor. Hade hellre sett att fått något med mer fakta-innehåll. Förmodligen har jag klickat i fel kryssruta på deras site :)

Gick in där nu och såg den här 4512-varianten som jag missat.
serica-4512-tuxedo-packshots-10-800x600.jpg

Edit: det är bara den lilla haken med manuellt uppdrag och skruvbar krona som känns lite svårsmält för mig.

Det blir ju ganska exakt ett år sen förra beställningsfönstret, deras supply springer ju inte precis fram med blixtens hastighet så de får väl ha lager som räcker ett tag. De har väl gissningsvis lite aning om hur efterfrågan ser ut baserat på responsen under året kan man tänka.

Denna klocka har hängt med längre än någon annan och har dessutom används riktigt flitigt.
Den betingar säkert inget värde på marknaden, men den fungerar perfekt som komplement till de övriga klockorna i samlingen.
Michel Herbelin, modell New Port Yacht Club.
Finns både som mekanisk eller quartsare till en vettig peng.
Lite speciell infästning av bandet.
Just denna klocka inhandlades av HUR, Halmstad Urmakeri.
IMG_20220428_190727__01.jpg

IMG_20220428_190812__01.jpg

IMG_20220428_190836__01.jpg

IMG_20220428_190904__01.jpg

IMG_20220428_143502__01.jpg

Tillbaka
Topp