• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:

74F62512-0B46-41C4-A2D2-56EDD82BB32F.png

https://d1milano.com/products/ultra-thin-nylon-40-mm-ss19-marina?variant=28186289111112

Med rabattkod kostar den 209$ så ca 2200kr. Pris per deltagare 220kr (ev överskott skänker jag bort) a 10st deltagare.

Regler:
- 1 vecka/7 dagar per person.
- Alla postar som rekommenderat (ej skicka lätt). Vid försvinnande i post är det som det är. Därav billigt pris delta.
- Lottas ut efter att alla har haft den.

Finns det nio stycken sugna? :)

Jag är gärna med på en passaround :)

Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:

https://d1milano.com/products/ultra-thin-nylon-40-mm-ss19-marina?variant=28186289111112

Med rabattkod kostar den 209$ så ca 2200kr. Pris per deltagare 220kr (ev överskott skänker jag bort) a 10st deltagare.

Regler:
- Alla postar som rekommenderat (ej skicka lätt). Vid försvinnande i post är det som det är. Därav billigt pris delta.

Bra jobbat @Jockinho! Startade en tråd förut angående en passaround! Men det är sjukt bra att du tog tag i det :D (vi kanske kan fortsätta skriva i den?)

Jag e gärna med iaf!
Länken hittar ni nedan!

https://klocksnack.se/threads/d1-milano-passaround-intressekoll.111802/

Finns en plats kvar på passaround för den som är sugen :)

Regler:

Senast ändrad:
Du bor väl inte på jobbet? ;)
Skämt åsido så är det knappast något krav att man ska bära klockan dygnet runt vid en passaround, tanken är bara att man ska få chansen att klämma och känna på något man kanske inte vill betala fullpris för och då är det så klart kul om man lägger ut lite bilder och skriver en kommentar om hur man upplever den.

Är du sugen är det bara att skriva upp dig, 220 bagis är ju typ en dyr lunch. :D
Skulle själv säga billig lunch:hungry::sorry:,tar en funderare

Regler:

Jag är på om det finns plats :)

Vad är anledningen till klockförbudet egentligen?
Bakterier? Har funderat över detta tidigare.
Många läkare man kommer till har ju sin klocka på handleden.
Ja, hygienskäl sägs det, men har också reagerat på att det bara gäller viss personal men inte all, märkligt

Kan inte låta bli att kommentera eftersom jag jobbar som läkare och ibland har klockan på jobbet (dock inte i patientmöten).
Anledningen att man inte får ha klockan på är ju som ni säger på grund av hygienskäl, odlar man på/under en klocka eller slät ring som sitter på armen växer där en del bakterier som inte spriten kommer åt. Det finns dock inga belägg för att dessa skulle kunna spridas till en patient utan det är snarare en teori som ingen lyckats bevisa men som gör att man tvingas ta av sig dessa (med ett litet undantag för när man skär eller rotar i sår).

Kan inte låta bli att kommentera eftersom jag jobbar som läkare och ibland har klockan på jobbet (dock inte i patientmöten).
Anledningen att man inte får ha klockan på är ju som ni säger på grund av hygienskäl, odlar man på/under en klocka eller slät ring som sitter på armen växer där en del bakterier som inte spriten kommer åt. Det finns dock inga belägg för att dessa skulle kunna spridas till en patient utan det är snarare en teori som ingen lyckats bevisa men som gör att man tvingas ta av sig dessa (med ett litet undantag för när man skär eller rotar i sår).
Det kanske är enklare att bara besluta om nolltolerans men vore det inte OK (teoretiskt åtminstone) om man har den utanpå ärmen? Huruvida man vill utsätta sin klocka för allt man kan råka ut för inom vården är en annan fråga...

Som jag trodde då. För egen del så träffar jag läkare bara som patient och har då reflekterat över att detta förbud tydligen trotsas av många doktorer.

Det kanske är enklare att bara besluta om nolltolerans men vore det inte OK (teoretiskt åtminstone) om man har den utanpå ärmen? Huruvida man vill utsätta sin klocka för allt man kan råka ut för inom vården är en annan fråga...
Tekniskt sätt så är det ju nolltolerans men om jag sitter på mitt kontor och jobbar administrativt men har på mig jobbkläder så tycker jag att jag kan ha klockan på mig, hade jag varit civilklädd hade det ju varit ok.
Sen så har vi ju bara kortärmade kläder, långärmade kläder går inte att desinfektera och har en bevisad ökad smittorisk för smittor mellan patienter.
Men för att inte smutsa ner tråden (pun intended) med mer OT så kanske vi ska släppa det här. :)

Här är förövrigt klockan som suttit mest på armen sedan den införskaffades
15575711226112112062801320318385.jpg

Tekniskt sätt så är det ju nolltolerans men om jag sitter på mitt kontor och jobbar administrativt men har på mig jobbkläder så tycker jag att jag kan ha klockan på mig, hade jag varit civilklädd hade det ju varit ok.
Sen så har vi ju bara kortärmade kläder, långärmade kläder går inte att desinfektera och har en bevisad ökad smittorisk för smittor mellan patienter.
Men för att inte smutsa ner tråden (pun intended) med mer OT så kanske vi ska släppa det här. :)

Här är förövrigt klockan som suttit mest på armen sedan den införskaffades
15575711226112112062801320318385.jpg
Fantastiskt bra val av klocka. Jag röstar för att du behåller den på hela tiden :).

Tillbaka
Topp