Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, tack!Jag måste erkänna att jag brukar bli förvirrad inne på hans site. Tyckte att senast jag beställde så var de lite för "släta" i ytan. Jag tror att de är den här typen (Poly) jag gillar och att det är den jag har här och borde ha beställt:
Den här är väldigt mjuk, kan tänka mig att en del tycker den är för mjuk. I så fall passar kanske hans andra varianter bättre. Som han skriver för att göra det lagom förvirrat;
TDM stands for Troupes de Marine, a subdivision of the French Army, and it's meant to describe the style of the strap. So how does it compare with the Nylon or Poly straps? It falls somewhere in the middle. The TDM material is not as structured as Nylon, but not as pliable as Poly. It has more stretch than Nylon, but less than the Poly. It's softer to the touch than Nylon, but not as soft as the Poly. See what I mean?
Så Poly är nog det mjukaste - tror jag Så från mjuk till hård är det Poly -> TDM -> Nylon.
Tror jag har sagt det förut men CWn alltså.Kvällens MN duo.
NejHur länge sedan var det frågan om trådens upplägg diskuterades? Jag har bara följt den under ett par-tre månader, men börjar bli rätt trött på mixen av två rätt olika teman. Micromärken (definitionen av det någon?) och "Affordables"? (definitionen lär vara väldigt bred beroende på vem man frågar). Är till exempel ORIS och YEMA Micromärken och/eller Affordables? Christopher Ward? Inget av dem lär vara Micromärken tänker jag... Sorry om jag möjligtvis tjatar vidare i något gammalt tråd-ämne, men borde inte detta vara två olika trådar?
Otroligt uttömmande!
Det räcker så.Otroligt uttömmande!
Trådens glantzdagar är uppenbarligen inte över!Det räcker så.
Orkar inte med att det ska tjatas igen.
Å andra sidan är trådens glansdagar över så vet inte riktigt varför jag bryr mig
Nä för nu kommer trådens gilt-dagar, visst @Birchgrove ?Trådens glantzdagar är uppenbarligen inte över!
Nej dessa "favoriter i repris" är inget vi lägre stående behöver lägga energi på. Finns moderatorer som sköter detDet räcker så.
Orkar inte med att det ska tjatas igen.
Å andra sidan är trådens glansdagar över så vet inte riktigt varför jag bryr mig
Precis som du säger själv! Micromärken är micromärken, googla definition om du vill, och affordables är ju subjektivt varför trådens mix blir en härlig blandning. Är du trött på det kan du välja att inte följa eller bara skrolla förbi det du inte gillar!Hur länge sedan var det frågan om trådens upplägg diskuterades? Jag har bara följt den under ett par-tre månader, men börjar bli rätt trött på mixen av två rätt olika teman. Micromärken (definitionen av det någon?) och "Affordables"? (definitionen lär vara väldigt bred beroende på vem man frågar). Är till exempel ORIS och YEMA Micromärken och/eller Affordables? Christopher Ward? Inget av dem lär vara Micromärken tänker jag... Sorry om jag möjligtvis tjatar vidare i något gammalt tråd-ämne, men borde inte detta vara två olika trådar?
Eller så är det du som är snäll och kategoriserar vilket fack du ska stoppa den där skönheten i! Basta!Nej dessa "favoriter i repris" är inget vi lägre stående behöver lägga energi på. Finns moderatorer som sköter det
Trevlig kväll på er
Gilt!
Men länken är fan helborstad men spegelblank på samma gång? Riktigt härlig. Ska testa spännet och återkommer med intryck!Gilt!
Och ja, jag skulle kunna tänka mig att byta ut spännet på min NTH med. Själva bygeln känns inte riktigt 100.
Mäktigt duo! Inget snack.Kvällens MN duo.
Hörde någon politiker häromdagen som drog metaforen ”det är som att kissa i byxorna, det blir snabbt kallt”. Osäker på om jag hört det förut. Definitivt inte av en politiker. Menas det att det först är skönt att kissa i byxan? Jag fattar ingenting.
En efterlängtad trio är nu komplett hur som helst.
Precis! Man skulle nästan vilja ha en sån vädertolkning ”Malmö 20 grader men känns som 24.” Oris 40 mm men ser ut som 42” just tavelstorlek tycker jag påverkar väldigt mycket. Skulle nästan tro att tavlan på orisen är lika stor eller större än Squalens.På pappret är väl Sqvallen 2mm större än Oris! Alltid intressant hur andra proportioner påverkar intrycket och i detta fall kanske även det faktum att den ena helt PVDad. ig trio
Hörde jag gilt?
Den är grym. En av de få klockor som verkligen är gilt och inte enbart guldfärgade index. Ställer mig gärna i flippkön på denHörde jag gilt?
En efterlängtad trio är nu komplett hur som helst.
Du är alltså trött på att läsa om mikromärken och affordable klockor men fortsätter tvångsmässigt läsa tråden som enbart handlar om just mikromärken och affordables?Hur länge sedan var det frågan om trådens upplägg diskuterades? Jag har bara följt den under ett par-tre månader, men börjar bli rätt trött på mixen av två rätt olika teman. Micromärken (definitionen av det någon?) och "Affordables"? (definitionen lär vara väldigt bred beroende på vem man frågar). Är till exempel ORIS och YEMA Micromärken och/eller Affordables? Christopher Ward? Inget av dem lär vara Micromärken tänker jag... Sorry om jag möjligtvis tjatar vidare i något gammalt tråd-ämne, men borde inte detta vara två olika trådar?
1. Inte så länge sen.Hur länge sedan var det frågan om trådens upplägg diskuterades? Jag har bara följt den under ett par-tre månader, men börjar bli rätt trött på mixen av två rätt olika teman. Micromärken (definitionen av det någon?) och "Affordables"? (definitionen lär vara väldigt bred beroende på vem man frågar). Är till exempel ORIS och YEMA Micromärken och/eller Affordables? Christopher Ward? Inget av dem lär vara Micromärken tänker jag... Sorry om jag möjligtvis tjatar vidare i något gammalt tråd-ämne, men borde inte detta vara två olika trådar?
Ska försöka komma ihåg det, tror att den stannar ett tag..Den är grym. En av de få klockor som verkligen är gilt och inte enbart guldfärgade index. Ställer mig gärna i flippkön på den
Riktigt fräsch Aspergerskt…Hur länge sedan var det frågan om trådens upplägg diskuterades? Jag har bara följt den under ett par-tre månader, men börjar bli rätt trött på mixen av två rätt olika teman. Micromärken (definitionen av det någon?) och "Affordables"? (definitionen lär vara väldigt bred beroende på vem man frågar). Är till exempel ORIS och YEMA Micromärken och/eller Affordables? Christopher Ward? Inget av dem lär vara Micromärken tänker jag... Sorry om jag möjligtvis tjatar vidare i något gammalt tråd-ämne, men borde inte detta vara två olika trådar?
Tack! Ska bara sälja resten nu så att det blir den stadiga trion jag aldrig lyckats ha! nu är det egentligen bara en jag är lite sugen på på att testa.Fy fan va bra trio
Ps. Jag älskar den här tråden, funderar starkt på att sälja av klockor bara för att köpa microbrands och bli del av gemenskapen
Fixade åt digFy fan va bra trio
Ps. Jag älskar den här tråden, funderar starkt på att sälja av klockor bara för att köpa microbrands och bli del av GALENSKAPEN
Den bara växer och växer! Kommer det nån Oyster-länk som passar är det kört för mig…Tack! Ska bara sälja resten nu så att det blir den stadiga trion jag aldrig lyckats ha! nu är det egentligen bara en jag är lite sugen på på att testa.