• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack! Ska bara sälja resten nu så att det blir den stadiga trion jag aldrig lyckats ha! 😂 nu är det egentligen bara en jag är lite sugen på på att testa.
serica-5303-1-black-divers-watch-1-jpg.15854155
håll koll, i juni kommer det nya exemplar och jag har fått en idé om att det kommer en med orange tavla. OBS bara mitt önsketänkande men då slår jag till.

håll koll, i juni kommer det nya exemplar och jag har fått en idé om att det kommer en med orange tavla. OBS bara mitt önsketänkande men då slår jag till.
Det hade ju kanske vart nåt! Men jag är en obotlig sucker för svarta tavlor. Jag tror att @v0n lovade att sälja sin till mig när den kommer tillbaka. Eller nej just det, det vara bara önsketänkande det med. Men ”man lever på hoppet sa loppan” som @FreakyLeo så vackert uttryckte det.

Hörde någon politiker häromdagen som drog metaforen ”det är som att kissa i byxorna, det blir snabbt kallt”. Osäker på om jag hört det förut. Definitivt inte av en politiker. Menas det att det först är skönt att kissa i byxan? Jag fattar ingenting.

En efterlängtad trio är nu komplett hur som helst.
F39BC864-A3FC-40A9-8F82-04305867AC78.jpeg
Kids nuförtiden......
Gammal 80-tals klassiker ju. "Devalvering är som att kissa i byxorna, det värmer gott i början men sedan blir det obehagligt.". Sägs att det är ett Marcus Wallenberg citat men jag tycker jag hört det från var och varannan. På den tiden det var tal om devalveringar.....

Jag fattade inte Serica alls förrän owgm när det var klockorna som var roligast att se varje dag. Sugen jag med nu.

Ps. Hittade massa påskgodis ikväll😁
PXL_20220510_204922332~2.jpg
Gillade första modellen med calitavlan mycket men handjagat kändes jobbigt. Har alltid gillat dykaren men inte haft medel när tillfälle funnits. Får se om det blir nåt framöver!
I realiteten kommer de flesta köra orginallänken allra mest när de väl fått den i handen tror jag. Oavsett om man varit helsåld på bilder, den är så rätt för klockan IRL.
Bjussa på lite bilder när den inte är på länk? Om du har dvs? Men håller med dig att den gör sig bra på orginallänk.

Kids nuförtiden......
Gammal 80-tals klassiker ju. "Devalvering är som att kissa i byxorna, det värmer gott i början men sedan blir det obehagligt.". Sägs att det är ett Marcus Wallenberg citat men jag tycker jag hört det från var och varannan. På den tiden det var tal om devalveringar.....
Det måste finnas kids så att gubbsen får möjlighet att visa sin erfarenhet! 😉
Jag driver mest med att metaforen i sin bokstavstolkning utgår från att det skulle vara gött att pissa ner sig. I alla fall i början.

Gillade första modellen med calitavlan mycket men handjagat kändes jobbigt. Har alltid gillat dykaren men inte haft medel när tillfälle funnits. Får se om det blir nåt framöver!

Bjussa på lite bilder när den inte är på länk? Om du har dvs? Men håller med dig att den gör sig bra på orginallänk.
IMG_20220429_101638__01.jpg IMG_20220424_201902__01.jpg IMG_20220419_093252__01.jpg IMG_20220418_193251.jpg
Inte fått tummen loss att testa olika oyster, änlänkarna lirade inte på det jag provat.

Gott folk!

När jag gjorde det lilla misstaget att skriva mitt inlägg ett tio (eller tjugotal?) inlägg tillbaka och ens våga EN EN GÅNG ifrågasätta hur tråden är upplagd, ja, då insåg jag till slut hur märklig den här gemenskapen egentligen är. Det är ju rätt uppenbart att jag ställde en fråga för mycket, och flera av de som varit här väldigt länge gick igång och markerade. Jag har blivit kallad både det ena och det andra nu i kväll (Asperger? - Nej, jag har inte diagnosen. Tack för komplimangen ändå) Arga Emoticons från enskilda användare? - check på den! Beska kommentarer (fattar han ingenting?!) - check på den. Nu när jag skriver detta förväntar jag mig naturligtvis meddelanden som påpekar min dumhet och hur otroligt korkat mitt inlägg var.

En får bocka och buga och tacka för det chandobla bemötandet.
Till skillnad från många andra i denna digitala värld erkänner jag gärna att jag blev ledsen över bemötandet. Möjligheterna till missförstånd och tolkningar är oändliga. Allt vi skriver tolkas. Eller misstolkas. En klantig formulering, en felaktig fråga, ja, då händer det saker.

Gott folk!

När jag gjorde det lilla misstaget att skriva mitt inlägg ett tio (eller tjugotal?) inlägg tillbaka och ens våga EN EN GÅNG ifrågasätta hur tråden är upplagd, ja, då insåg jag till slut hur märklig den här gemenskapen egentligen är. Det är ju rätt uppenbart att jag ställde en fråga för mycket, och flera av de som varit här väldigt länge gick igång och markerade. Jag har blivit kallad både det ena och det andra nu i kväll (Asperger? - Nej, jag har inte diagnosen. Tack för komplimangen ändå) Arga Emoticons från enskilda användare? - check på den! Beska kommentarer (fattar han ingenting?!) - check på den. Nu när jag skriver detta förväntar jag mig naturligtvis meddelanden som påpekar min dumhet och hur otroligt korkat mitt inlägg var.

En får bocka och buga och tacka för det chandobla bemötandet.
Till skillnad från många andra i denna digitala värld erkänner jag gärna att jag blev ledsen över bemötandet. Möjligheterna till missförstånd och tolkningar är oändliga. Allt vi skriver tolkas. Eller misstolkas. En klantig formulering, en felaktig fråga, ja, då händer det saker.
För att summera, frågan har diskuterats oräkneliga gånger de dryga 5000 sidor som tråden är. Jag gjorde själv missen att fråga detta för länge sedan. Älskar folket och atmosfären här inne, men har förstått att ledningen av forumet kanske inte direkt delar mina sympatier. Tråden verkar ha blivit en hackkyckling och ämnet är således aningen infekterat.
Jag får dock tillstå att jag uppfattade ditt första inlägg som ganska nedlåtande.
Hur det än må vara är väl huvudsaken att vi försöker förstå varandra, vill du bidra till tråden är du välkommen in i värmen 😊👍🏻

Senast ändrad:
Det hade ju kanske vart nåt! Men jag är en obotlig sucker för svarta tavlor. Jag tror att @v0n lovade att sälja sin till mig när den kommer tillbaka. Eller nej just det, det vara bara önsketänkande det med. Men ”man lever på hoppet sa loppan” som @FreakyLeo så vackert uttryckte det.
Kön ringlar lika lång som till valfri moonswatchbutik men visst kan du få en kölapp buddy 😄...eller så köper du bara en när nästa batch landar.

Najs med inspo, fast nu saknar jag min mer än nånsin 😭
Tröstat mig med att beställa några gummin från Serica som äntligen fanns på lager igen, har du provat det?
Jag är under självpåkallat bandshoppings-embargo så jag får hålla mig till mitt original tropic. Kastar dock lystna blickar efter flera olika gummin, JBonnie, waffle och honeycomb, curved ends i olika varianter.......

Jag är under självpåkallat bandshoppings-embargo så jag får hålla mig till mitt original tropic. Kastar dock lystna blickar efter flera olika gummin, JBonnie, waffle och honeycomb, curved ends i olika varianter.......
Låter sunt. Ser rätt samma lika ut som JB på bild, men återstår att se. Körde tråkigt safe med svart och det benvita till att börja med 🙂

Tillbaka
Topp