• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skönt med helg👍.
PXL_20220603_175226263.jpg

Tack. Ser väldigt bra ut. Som det mesta från SM

Inga problem Olle. 🍻

Lite vassa kanter på insidan av bandhorn som vanligt från SM. Skulle gärna ha haft mer motstånd på vridringen och lite mer höjd på applicerade index. Annars finns det ingenting att klaga på. Och jag är en petig jävel.

Detaljkvalitén är sjukt hög.
Borstning, keramiska inlägget, visare och applicerade index... Det är något med den sterila minimalismen i kombo med SM's känsla för detaljer som funkar så bra. 🤌🏼

Slängde på ett fluoro gummi och efter det blev SN-086G min mest burna klocka senaste veckorna. Enda klockan som lyckades få mig att lägga ner Ginault OR2 i lådan.

Inte ens min Grand Seiko lyckades med det konststycket.

jag fattar inte skalan alls om det hjälper men använder aldrig den ändå så skitsamma 😬
Utbildningssektion har beslutat att publicera....... Saxat från E/N s hemsida gällande bezelskalan. :)

"The bezel shows, in the ceramic insert, the no-decompression times: thanks to this scale, the diver is able to know the remaining time at a given depth in order to make the ascent without having to stop to decompress."

Utbildningssektion har beslutat att publicera....... Saxat från E/N s hemsida gällande bezelskalan. :)

"The bezel shows, in the ceramic insert, the no-decompression times: thanks to this scale, the diver is able to know the remaining time at a given depth in order to make the ascent without having to stop to decompress."
Japp, så långt var jag med men får inte riktigt ihop själva avläsningen av skalan 🙈
Nåväl, jag tackar utbildningssektionen och konstaterar att klockan ser spännande ut hursomhelst!
Slår du till?

Japp, så långt var jag med men får inte riktigt ihop själva avläsningen av skalan 🙈
Nåväl, jag tackar utbildningssektionen och konstaterar att klockan ser spännande ut hursomhelst!
Slår du till?
Sugen men har ett par dykare redan och badar knappt på sommaren ens så. När jag badar använder jag Sinn UX av generationen som har specen "any reachable depth" för säkerhetsskull :). E/N Cristallo var ett tips då jag tycker den är prisvärd särskilt nu på preorder 870€.

Slår du till?
Läste på uhrforum där några dykare(?) tyckte det var märkligt att bezeln isåfall gick att vrida då den utgick från när du började dyka.
Min tyska är inte världens bästa så kan ha missuppfattat allt 😊

Slår du till?
Killgissar att man ställer in bezeln på aktuellt djup och att tolvmarkeringen då anger maximal dyktid? 🤷‍♂️😅 Förmodligen helt värdelös i fält då det finns många variabler men ger kanske ett hum om NDL.

Killgissar att man ställer in bezeln på aktuellt djup och att tolvmarkeringen då anger maximal dyktid? 🤷‍♂️😅 Förmodligen helt värdelös i fält då det finns många variabler men ger kanske ett hum om NDL.
Jo det är nog nånting däråt men tror jag nöjer mig med att klockan ser bra ut tills vidare 😅

Tillbaka
Topp