• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick bli denna idag igen!
IMG20220603120131.jpg

Hjälp önskas, jagar en billigare klocka med djupmätare? Enklare desto bättre, vill helst inte köpa dykdator för ändamålet då jag har svårt för teknik :bag:
Aqualand går bort, låt säga 1k max.
Sneglat lite på gamla Swatch Scuba och diverse märken som har nåt dykläge med analog mätare som påminner om Aqualands men är helt vilse i djungeln..
Ger mig inte, dags att kalla in kavalleriet dvs @roosterman ...vad har du? 😀

Ger mig inte, dags att kalla in kavalleriet dvs @roosterman ...vad har du? 😀
cavalry-help.gif

Skulle nog säga GWN-Q1000 (Gulfmaster) eller GWF-D1000 ( Frogman) :)

Senast ändrad:
cavalry-help.gif

Skulle nog säga QWN-Q1000 (Gulfmaster) eller GWF-D1000 ( Frogman) :)

Så ja, nu börjar vi komma nånvart, tusen tack!
Nu misstänker jag att dessa kostar några pesos, men jag kan ta en sån här om du har en liggandes?...
GWF-D1000MB-3.png

...eller den var rätt okej också, 1000 spänn sa vi va? 😬
GWN-Q1000K-7A.png

Så ja, nu börjar vi komma nånvart, tusen tack!
Nu misstänker jag att dessa kostar några pesos, men jag kan ta en sån här om du har en liggandes?...
GWF-D1000MB-3.png

...eller den var rätt okej också, 1000 spänn sa vi va? 😬
GWN-Q1000K-7A.png
Froggen , dock inte den turkosa, kan du nog hitta för ca 4000 och uppåt. Såldes några av dom limiterade för ca 10k styck för ett tag sen.
Det finns minst en turkos bland G-shocktrådtrådsgänget 👍
Gulfen har jag inte superkoll på prisläget.. Har bara en GWN-(utan Q)1000 själv ;)

Froggen , dock inte den turkosa, kan du nog hitta för ca 4000 och uppåt. Såldes några av dom limiterade för ca 10k styck för ett tag sen.
Det finns minst en turkos bland G-shocktrådtrådsgänget 👍
Gulfen har jag inte superkoll på prisläget.. Har bara en GWN-(utan Q)1000 själv ;)
Jeez, lika bra jag går och köper den dyraste dykdatorn jag kan finna då 😆
Skämt åsido, kände till att dessa låg lite väl högt i pris. Fortfarande i chock efter jag fick reda på vad @HSK s röd/orangea Groda listade på internetz :nailbiting:

Inget budget deluxe under radarn som ingen känner till? Skiter i hur den ser ut, vill bara åt funktionen...

Jeez, lika bra jag går och köper den dyraste dykdatorn jag kan finna då 😆
Skämt åsido, kände till att dessa låg lite väl högt i pris. Fortfarande i chock efter jag fick reda på vad @HSK s röd/orangea Groda listade på internetz :nailbiting:

Inget budget deluxe under radarn som ingen känner till? Skiter i hur den ser ut, vill bara åt funktionen...
Kolla om du kan hitta en DW-6500 nånstans, den har också djupmätare. Men dom släpptes redan -94 så dom kanske inte går att finna längre.. ;)

Grymmaste insertet rent estetiskt. Vid deskdiving och pasta så är det bara att köra med pilen eller på känsla! 😃
Haha det säger du, men det är ju inte ens symmetriskt. Alla klocknördar ramlar ju som bekant omkull när det finns en datumruta kl 3 och förstör symmetrin. Hur ska det gå med den där???

Jaja, jag kanske raljerar, men menar: köööp!

Haha det säger du, men det är ju inte ens symmetriskt. Alla klocknördar ramlar ju som bekant omkull när det finns en datumruta kl 3 och förstör symmetrin. Hur ska det gå med den där???

Jaja, jag kanske raljerar, men menar: köööp!
😂 Det är asymmetrin som är det feta! Tool deluxe och nåt mystiskt över det hela. 🤣
Siffrorna som inte vid en första anblick ser ut att stämma med tavlan osv.

Raljerar lite jag oxå. Nu köper vi.

Tillbaka
Topp