• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bättre??
2DB0FAEC-0E44-4E31-A6B7-9B9B824ED170.jpeg
Tyvärr inte, mer finess än så förtjänar klockdesignen. Men det är ju inte jag som ska bära den så kan bara dela med mig av min erfarenhet och stilåsikt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum
Vad är det för tillverkare på bandet du la upp bilden på? Eller, finns det någon som säljer just det? Behöver få tag på ett och det såg juste ut.
Vet faktiskt inte riktigt var jag ens hittade bilden. Finns några få tillverkare som fortfarande gör i denna stil. Sök på pigskin och önskad bredd på ebay eller liknande så lär du få upp en del. Själv jagar jag helst NOS-band men det beror mycket på vilken bredd du söker.
 

Dondon

Cartier
Vet faktiskt inte riktigt var jag ens hittade bilden. Finns några få tillverkare som fortfarande gör i denna stil. Sök på pigskin och önskad bredd på ebay eller liknande så lär du få upp en del. Själv jagar jag helst NOS-band men det beror mycket på vilken bredd du söker.
18mm.
De jag köpt via Ebay har alltid sett bättre ut på bild än i verkligheten så blev nyfiken. Det där såg bra ut i alla fall.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag har typ 40-50 naton, men är egentligen inget fan av dom. Har jag helt enkelt provat fel klocka? Den enda jag egentligen bara gillat på Nato är en Steinhart OVM.
Så, vilken är den bästa klockan för ett Nato?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag har typ 40-50 naton, men är egentligen inget fan av dom. Har jag helt enkelt provat fel klocka? Den enda jag egentligen bara gillat på Nato är en Steinhart OVM.
Så, vilken är den bästa klockan för ett Nato?
Är själv inte heller förtjust i nato men på Precista Prs-18 satt det mycket bra, även om ett äkta MN-strap nog var närmast idealiskt.
PSX_20190514_194927.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Dagens! I avsaknaden av en G för morgonlöparrundorna har jag nu börjat timea med bezeln. Jag som icke dykare har aldrig faktiskt använt mig av bezeln innan, men får nu erkänna att det är en förfärligt fiffig uppfinning:p
DSC_0086.png
Verkligen! Det kanske är lite tråkigt med dykare men vridring är en deal-breaker för min del vad gäller en vardagsklocka. Visst har man oftast mobilen nära till hands men det är smidigt att bara vrida in tiden för att ta tid på pastan, som ett minnesmärke för en viss tidpunkt m.m.

Vill man ha en lite lyxigare variant finns alltid turn-o-graph ;)

serveimage(4).jpg
 
Topp