• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ibland har man en sån riktigt bra dag som ger en så sjukt mycket energi. Med Kingsley på armen så cyklade jag och sparven till havet idag för att bada, samla sjöglas och bara ha det bra. Sen avslutade vi med att plocka blommor till FruBr. 😊
PSX_20220620_200452.jpg

PSX_20220620_200535.jpg

Kingsley med 82 år gammal graffiti!
PSX_20220620_195632.jpg

Bad och snorkling i kristallklart vatten.
PSX_20220620_195851.jpg

PSX_20220620_200231.jpg

Where's Waldo? 😁
PSX_20220620_195447.jpg

PSX_20220620_195347.jpg

Riktigt fint!! :hungry:
Jag försökte så fort köpknappen dök upp, kom ett steg fram - försvann ur korgen, nån gång två steg fram - försvann ur korgen, testade både chrome och firefox samtidigt under de 1-2 minuterna innan de var slut :banghead:. Kanske om man nån gång lyckas tajma Seriouswatches eller om det blir nästa släpp med field-klockan med denna typ av tavla. Även om jag kan tycka Aventurine kanske inte är så mycket field direkt - beror väl på resten av stuket iofs, och de andra tavlorna som verkar bli fräcka på den.
Surt att du inte lyckades. Att det ska behöva vara så hetsigt att köpa en klocka🙈

Den var fin den här. Tavlan passar den här modellen perfekt. Skönt tunn tack vara handjagat. Jag hade ett läder som gjorde sig bra på den med😊
20220620_210131.jpg

Tjusig! Men heter modellen Daytonautilus tro?
Förstår kommentaren, men, snarare helt vanlig snygg kronograf utan Daytona-komplex :D
Det fanns faktiskt kronografer innan Rolex gjorde sin homage till en annan design som numera är deras Daytona-modell.
Även "bulle på sidan" är ok att använda utifrån gällande formgivningsregler.
På Nautilus är väl det ett gångjärn för att öppna boetten, eller har jag fel?

Senast ändrad:
Förstår kommentaren, men, snarare helt vanlig snygg kronograf utan Daytona-komplex :D
Det fanns faktiskt kronografer innan Rolex gjorde sin homage till en annan design som numera är deras Daytona-modell.
Även "bulle på sidan" är ok att använda utifrån gällande formgivningsregler.
På Nautilus är väl det ett gångjärn för att öppna boetten, eller har jag fel?
Så är det ju faktiskt! Väldigt trevlig tavla tyckte jag. Gilla hela klockan faktiskt 😁

Nu får man väl äntligen posta här igen. Boldr kanske inte längre är micro, men väl affordable :cool:
9118ED64-B1A5-47FC-B685-6DD01D64C04F.jpeg

Hämtades ut på ”posten” för bara några timmar sedan.
Första intrycket, väldigt positivt!
Gillar tavlan och kontrasten mellan orange och svart. Tanken är att denna blir sommarens äventyrsklocka, vandra/fiska/paddla/tälta.
Min första bekantskap med märket Boldr.

Tillbaka
Topp