• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är inte Asien dessutom den största marknaden för homager? Tycker mig ha läst det någonstans i en diskussion om Squale och det skulle i så fall förklara varför de skulle ta fram en speciell modell bara för Gnomon.
Inte nödvändigtvis homager utan Squales 1545 modell och av förklarliga skäl då det är den enda modellen som är 40mm.

Är det bara jag som nördar in på straps?
Jakten på den ultimata matchningen.
Frun tycker jag behöver söka för det :D.
(Bara ena lådan och mer är på ingång :bag:)
PSX_20190515_210752.jpg
Uj vilken fin låda. Jag blir lite avis :) Råder brist på bra band här :p

Så jävla snygg, fick måste ha panik när jag såg bilder, än mer då de verkade ej vara lätta att få tag i...
Ja dessa är ju slutsålda nu och skall inte tillverkas igen mig veterligen så man får tillgå de 300 som existerar, man kan tycka vad man vill om Steinhart men just denna har en helt klart svårslagen charm :) Trodde aldrig att ett byte från safir till plexi skulle spela så stor skillnad för helhetsintrycket :D

Är det bara jag som nördar in på straps?
Jakten på den ultimata matchningen.
Frun tycker jag behöver söka för det :D.
(Bara ena lådan och mer är på ingång :bag:)
PSX_20190515_210752.jpg
Du är inte ensam. Jag har också mängder. Tycker dessutom att jag inte har tillräckligt då det är vissa klockor som jag inte har tillräckligt med varianter för.

7ECCB220-5B65-4206-9E62-F41F3478EB42.jpeg
Ska boxas strax, nyförvärvet åker av, mkt nöjd med vintage looken, sizen, hmm lite liten, får vänja mig lite...
Jag håller med, den bär något mindre än måtten föreslår men jag tycker proportionerna är riktigt vassa och baserat på din bild så sitter den perfekt på dig! Ställ dig framför spegeln och titta på din handled genom den, det är ungefär så som andra uppfattar klockan på dig; synen blir ofta något missvisande när man ser rakt ner på sin handled.

Väldigt snygg! :) Men varför har man en heliumventil på en klocka med 200m vattenresistens? Känns ju bara fånigt. :confused:
Det ska nog bara vara en tuff designdetalj. 200m är väl också sjukt overkill då 99% av kunderna på din höjd duschar och tar ett dopp i poolen. :D

Är det förresten någon som vet vilka Timefactors har problem med? Eddie postade ett inlägg om att han varit tvungen att ordna en s.k. cease and desist vilket är lite ironiskt då han själv anklagas för att planka design från andra.

Tillbaka
Topp