Jag har aldrig förstått vad som menas med true GMT.Såg detta på Timefactors facebook. Miyota ser ut att ha ett true GMT verk. Det kan bli ”game changing” inom microvärlden
Eddie hade iaf planer att använda denna i en av sina klockor.
![]()
![bag :bag: :bag:](/styles/baisik/xenforo/smilies/bag.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har aldrig förstått vad som menas med true GMT.Såg detta på Timefactors facebook. Miyota ser ut att ha ett true GMT verk. Det kan bli ”game changing” inom microvärlden
Eddie hade iaf planer att använda denna i en av sina klockor.
![]()
Enkelt beskrivet ""True" GMT/Traveler's GMT is defined as a mechanical watch with a GMT or dual time function that has an hour-hand that can be set independently in one-hour increments without hacking the movement." Så som Rolex. GMT visaren inställd på hemmatid.Jag har aldrig förstått vad som menas med true GMT.Är det bara att 24h-visaren går att ställa in helt fristående från den ordinarie timvisaren eller vad innebär det egentligen?
@v0n jag knäckte koden![]()
Så skillnaden är i princip att GMT-funktionen är omvänd så att säga där GMT-handen är konstant men att timvisaren kan justeras fristående? Jag har ingen koll på GMT då det inte riktigt intresserar mig men det går väl att justera GMT-visaren samtidigt som verket tickar på de flesta modeller, eller?Enkelt beskrivet ""True" GMT/Traveler's GMT is defined as a mechanical watch with a GMT or dual time function that has an hour-hand that can be set independently in one-hour increments without hacking the movement." Så som Rolex. GMT visaren inställd på hemmatid.
Kan bara hålla med.![]()
Massena LAB slår till med ännu en modell där man inte på tusen försök skulle kunna gissa var designinspirationen kom från. Eller vänta, det kan jag visst, jag har ju en!
![]()
Lite fascinerad över varför den där snubben har den statusen han har. Det gäller väl att umgås i rätt kretsar antar jag?
Oj, hade inte sett den Certinan tidigare. Mycket snygg! K.O. till originalet!![]()
Massena LAB slår till med ännu en modell där man inte på tusen försök skulle kunna gissa var designinspirationen kom från. Eller vänta, det kan jag visst, jag har ju en!
![]()
Lite fascinerad över varför den där snubben har den statusen han har. Det gäller väl att umgås i rätt kretsar antar jag?
T.o.m. samma teckensnitt! Loggan påminner om Bulovas stämgaffel-logotyp.![]()
![]()
Gokväll
Det ska självklart ordnasVill se mer av den!
Det blir en like för klockan. Inte det andra.Var på bilbingo, skulle ladda upp bilden, fanns ingen täckning…
![]()
Spoiler: vann ingenting…
Sååå jäkla schysst ur!Tjingotjang eller nåt sånt, gubbäckligt. Har du köpt Serica 5303 än? grym klocka, ingen orsak
![]()
Ja den där Tusenö har gjort dig allergisk din stackare.Filmtajm o en pinne. Måste vara bra mot förkylningen..
![]()
![]()
Längtar? JO DE!Sååå jäkla schysst ur!
Fick mail idag från Serica kring min leverans som kommer i slutet av augusti. Jäklar vad man längtar!![]()
Den ser väldigt undervattenvänlig ut, submersibel, så att säga! Tankarna går till de gamla dykardräkterna som Cuba Gooding, Jr. bar på sin tid i den där dykfilmen med Robert De Niro.Fick hem denna i veckan
![]()
3000M WR, men har endast utnyttjat 0.05% än så länge (1.5M i poolenDen ser väldigt undervattenvänlig ut, submersibel, så att säga! Tankarna går till de gamla dykardräkterna som Cuba Gooding, Jr. bar på sin tid i den där dykfilmen med Robert De Niro.
Jäkligt cool!3000M WR, men har endast utnyttjat 0.05% än så länge (1.5M i poolen)
![]()
![]()
Dina bilder är alltidFick hem denna i veckan
![]()
Fantastisk byggkvalitet. Känns riktigt gedigen på handleden, men den är ju också väldigt stor och tung med sina 47mm. Vridring och krona känns riktigt bra att hantera. En påkostad klocka, helt klart.Dina bilder är alltid! Grymt köp, vad tycker du om den?
Uuj! Stabil pjäs. Kölapp!Fick hem denna i veckan
![]()
Det tycker jag låter som en bra idéDags att skapa lite fred!
![]()
Det är något speciellt med deras klockor som jag inte känner för andra märken, svårt att sätta fingret på det.Längtar? JO DE!fan aldrig längtat efter en klocka så mycket.