• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Två ut och en in!
received_789421899108190.jpeg
 
Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?
20220705_162113.jpg
 
Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.

IMG_20220705_153452~2.jpg
 
Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?
20220705_162113.jpg
Håller helt och fullt med gällande datumskivor. En av sommarsdinkan Armidas plus.
20220705_164041.jpg
 
Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?
20220705_162113.jpg

Rent estetiskt föredrar jag att slippa datum helt. Har man dessutom några olika klockor att rotera mellan är det skönt att slippa ställa datum också.


20220705_170941.jpg
 
Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?
20220705_162113.jpg
Kan väl hålla med, men det är väl ingen grej som jag hänger upp mig på så att säga. Day-date, som den vänstra, är däremot ett stort no-no för mig.
 
Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.

IMG_20220705_153452~2.jpg
Folk sätter väl för höga priser helt enkelt? (jag talar generellt nu - tänker inte på någon speciell annons)
 
Även jag håller med om att jag helst slipper datum, men är inte en dealbreaker. Dels för att det inte ska distrahera uppmärksamheten från tim och minutvisare. Denna är en bra kompromiss där man får anstränga sig för att se datumet men finns där om det behövs.
20220705_174226.jpg
 
Äntligen med datum, klassiskt!
43DD33A7-BF86-4BA6-9B9F-DB0DA8C9CF2F.png
Skulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken har rundade länkbitar, den har numera vridring i akryl med lyspasta, större visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499! 🙂

Så nu kan @v0n slänga sin gamla härk och skaffa en sån här med tillhörande vitt tropic! 😎

Edit: släpps i september.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp