Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller helt och fullt med gällande datumskivor. En av sommarsdinkan Armidas plus.Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?![]()
Färgmatchat och fräscht!Håller helt och fullt med gällande datumskivor. En av sommarsdinkan Armidas plus.
![]()
Vänta nu?Håller helt och fullt med gällande datumskivor. En av sommarsdinkan Armidas plus.
![]()
Du har sett den förr. På ett svart Cuda som är original först. Och testat orange också. Inköpt som sommardinka.Vänta nu?
Hur länge har du haft en sån där?
Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?![]()
Kan väl hålla med, men det är väl ingen grej som jag hänger upp mig på så att säga. Day-date, som den vänstra, är däremot ett stort no-no för mig.Jag har svårt för ur med vita skivor för dag/datum alt. bara datum på mörka tavlor, framför allt svarta. Hade Edox Delfin haft svarta skivor så hade det troligen varit mitt mest använda ur, istället för som nu det minst använda. Det är ju mycket mer sobert med svarta skivor, t.ex. som Orient och Spinnaker på bilden. Finns det fler som tycker detsamma?![]()
Folk sätter väl för höga priser helt enkelt? (jag talar generellt nu - tänker inte på någon speciell annons)Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.
![]()
Där är jag helt enig med dig!Rent estetiskt föredrar jag att slippa datum helt. Har man dessutom några olika klockor att rotera mellan är det skönt att slippa ställa datum också.
![]()
Waov vilken fackla
Snygg Squale! Eller Certina menade jag, snygg Certina.Kom paket idag nya Certina DS Super
Kom på ett skönt nato men trivs bättre med gummi så börjar med ett orange.
![]()
![]()
![]()
Squale släng dig i väggaSnygg Squale! Eller Certina menade jag, snygg Certina.![]()
Du får posta i homage-tråden istället!Squale släng dig i vägga![]()
SL. StressLess.LS?
Lars Sjödin?
Åh nu blir jag rördDu får posta i homage-tråden istället!Skämt åsido så är den där Certinan riktigt snygg. Älskar färgsättningen, boetten och visarna. 10/10 hajar!
![]()
Fungerar stl?Svart E/N på mörkgrå. Bandet är byte från bäste @Dr. D . Flaskan i bakgrunden är f.ö. från Lunds bryggeri. Hur den då hittat ända hit
.
![]()
![]()
Varit snubblande nära att klicka hem nån från Meistersinger ett par gånger.SL. StressLess.
Passar perfekt men får inte vara kortare. 4:e hålet inifrån.Fungerar stl?
Skulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken har rundade länkbitar, den har numera vridring i akryl med lyspasta, större visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499!Äntligen med datum, klassiskt!
![]()