Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för urverk i en sånSemestern iår flyttas framåt, fööör mycket på jobbet. Litar på att vädret i augusti blir bra, vilket det brukar vara.
Satsar på sommarfeeling ändå.
(ganska diskret datum)
![]()
Grejen med min StressLess är just att jag för en billig peng skulle använda den som "trainee" och se om resultatet skulle bli köp av en MeisterSinger. Men juryn är fortfarande ute.Varit snubblande nära att klicka hem nån från Meistersinger ett par gånger.
Rätt placering och rätt färg på datumskivan.Semestern iår flyttas framåt, fööör mycket på jobbet. Litar på att vädret i augusti blir bra, vilket det brukar vara.
Satsar på sommarfeeling ändå.
(ganska diskret datum)
![]()
En riktig pärlaDen gamla härken har @Rizzie nu...förresten tycker jag fortfarande V.2 är den bästa versionen, så det så!
Men omplacerade hål i bandhornen var fasen på tiden![]()
Vad är det för urverk i en sån
Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.
![]()
Vet faktiskt inte. Möjligen dom som vill kränga sina Rollar för dubbla ordinariepriset, men annars är det väl rätt normala priser. Eller så är det jag som inte hänger med längreFolk sätter väl för höga priser helt enkelt? (jag talar generellt nu - tänker inte på någon speciell annons)
Det säljs klockor mest hela tiden, tro't eller ej. Kanske inte med samma tempo som för ett par år sedan men annonserna är ju samtidigt betydligt fler nu tänker jagVet faktiskt inte. Möjligen dom som vill kränga sina Rollar för dubbla ordinariepriset, men annars är det väl rätt normala priser. Eller så är det jag som inte hänger med längre![]()
Enligt den listan såldes totalt 16 klockor i helgen, vilket i sammanhanget är extremt lite på 36.250 st medlemmar!Det säljs klockor mest hela tiden, tro't eller ej. Kanske inte med samma tempo som för ett par år sedan men annonserna är ju samtidigt betydligt fler nu tänker jaghttps://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/?prefix_id=8
Håller jag absolut med om! Vet dock inte om det är mindre än det brukar vara, har dålig koll på det...Enligt den listan såldes totalt 16 klockor i helgen, vilket i sammanhanget är extremt lite på 36.250 st medlemmar!
Tycker du haft den där 5303 lite länge nu. Känns som du behöver förnya lite för att inte tappa sugen. Kan hjälpa dig med det faktiskt!Testar president på 5303an, himla trevlig känsla ändå!
![]()
![]()
Trevlig duo!
![]()
….. Sen så landade ju även den här rackaren idag! Grymt bra. Nästa glömt hur bra länkar CW har och Lightcatcher boetten är nice!
![]()
Det var bättre förrHåller jag absolut med om! Vet dock inte om det är mindre än det brukar vara, har dålig koll på det...
DET ärDet var bättre förr![]()
Alltså du är mig en riktig vän!Tycker du haft den där 5303 lite länge nu. Känns som du behöver förnya lite för att inte tappa sugen. Kan hjälpa dig med det faktiskt!
Viktigt vi tar hand om varandra!Alltså du är mig en riktig vän!
Haha! Återkommer i frågan om (när) det blir aktuellt…
Hörru, den där ska ingenstans innan jag hunnit prova den. Håååååll uuut!!!Alltså du är mig en riktig vän!
Haha! Återkommer i frågan om (när) det blir aktuellt…
För mig handlar det om resurser. Hade jag varit mer bemedlad hade jag kunnat förverkliga mina horologiska drömmar!Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.
![]()
Vilken snygg! Cool logotyp också (viktigt!).
Ska surfa in där sen, som ungdomarna säger. Men kortare L2L låter grymt! Det har varit lite av en dealbreaker för mig tidigare. Det går fortfarande att få utan datum med nya specifikationerna i övrigt?Skulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken är mer avsmalnande, den har numera vridring i akryl med lyspasta, längre visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499!
Så nu kan @v0n slänga sin gamla härk och skaffa en sån här med tillhörande vitt tropic!
Edit: släpps i september.
Har också reagerat på rolexarna. Kollar egentligen bara av kuriösa skäl, men det är ju bisarrt jämfört med listpriserna, i så fall för bara några år sen.Vet faktiskt inte. Möjligen dom som vill kränga sina Rollar för dubbla ordinariepriset, men annars är det väl rätt normala priser. Eller så är det jag som inte hänger med längre![]()
Där är den ju! Den enda bratten jag verkligen känt att jag vill ha, och ångrar att jag inte köpte när jag hade chansen för några år sen. Men en dag så! (One of these days …)Semester om lite mer än en vecka. Någorlunda beslutsam om att jag får klara mig med denna hyfsat bad vänliga fyra i sommar. (Ber om ursäkt om något off-topic).
![]()
Eller som jag hörde häromdagen: "Det var inte bättre förr, men det är sämre nu".Det var bättre förr![]()
Det var inte bättre förr.Det var bättre förr![]()
Sjukt fin klocka! Känns som Sericas 5303 är ett ur man kan ha i alla lägen, en riktigt bra allarounder.
Jag blev orolig först att de bara visade den i svart men de svarade på insta att den ska komma som blå ocksåSkulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken är mer avsmalnande, den har numera vridring i akryl med lyspasta, längre visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499!
Så nu kan @v0n slänga sin gamla härk och skaffa en sån här med tillhörande vitt tropic!
Edit: släpps i september.
Den är grym. Har samma variant![]()
![]()
![]()