• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Semestern iår flyttas framåt, fööör mycket på jobbet. Litar på att vädret i augusti blir bra, vilket det brukar vara.
Satsar på sommarfeeling ändå.

(ganska diskret datum)
6302F0A9-D9EF-424E-9BE4-2F4EE7F7836A.jpeg
 
Vad är det för urverk i en sån

Sellita 510​

Movement​

  • Calibre SW510
  • Self-winding mechanical movement
  • Chronograph function integrated into the movement
  • 27 jewels
  • 28.800 vibrations per hour; 4 Hz.
  • Stone lever escapement
  • Stop-second
  • Shock resistant as per DIN 8308
  • Anti-magnetic as per DIN 8309/ISO 764
  • Movement diameter 13 1/4"" (30,4 mm)
  • Glucydur-Chronometer Balance Wheel
  • Incabloc shock protection
  • Power reserve approx. 48 hours
  • Movement decorated, weight segment with engraved Guinand logo
  • Unidirectional self-winding mechanism with ball bearing, weight segment made of heavy metal
 
Senast ändrad:
Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.

IMG_20220705_153452~2.jpg

Är väll lite så just nu, tycker dock din aqualand är typisk sommarklocka så borde väll vara poppis.

Jag har köpt lite många klockor inför sommaren men känner också inte så det lätt flippas något. Mer än g-shock men de är så lite värda (och ändå rätt kul) så knappt värt det 🙈
 
Testar president på 5303an, himla trevlig känsla ändå!
257FA4D0-38E4-4B46-B69D-C969F97040A1.jpeg
1F7CFA55-C6C2-4DF2-9D06-D11CD4476D05.jpeg


Trevlig duo!

05FD120B-37B9-4C04-90E5-D3D2441811E5.jpeg


….. Sen så landade ju även den här rackaren idag! Grymt bra. Nästa glömt hur bra länkar CW har och Lightcatcher boetten är nice!

999C651C-2FC9-4CD8-A56E-0387F1999A44.jpeg
Tycker du haft den där 5303 lite länge nu. Känns som du behöver förnya lite för att inte tappa sugen. Kan hjälpa dig med det faktiskt!
 
Jäkligt trist att det fortfarande är tvärstopp på Köp&Sälj och mängder av klockor som legat flera månader. Förstår inte vad som egentligen är problemet ...
Det trista med det är ju dessutom tvådelat: får man inte sålt sin klocka köper man sannolikt ingen ny, och så blir det en ond cirkel av att ingenting händer.

IMG_20220705_153452~2.jpg
För mig handlar det om resurser. Hade jag varit mer bemedlad hade jag kunnat förverkliga mina horologiska drömmar!
Nytt, tack @LoveL för affären. Galet cool så glad det blev köp tillslut 😎
B74D1804-2D66-4A6B-8A92-3D3CACB7CBBB.jpeg


Hyfsad lume med…
038CC13E-3D13-4F76-B690-43A4A8A4681B.jpeg
Vilken snygg! Cool logotyp också (viktigt!).
Skulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken är mer avsmalnande, den har numera vridring i akryl med lyspasta, längre visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499! 🙂

Så nu kan @v0n slänga sin gamla härk och skaffa en sån här med tillhörande vitt tropic! 😎

Edit: släpps i september.
Ska surfa in där sen, som ungdomarna säger. Men kortare L2L låter grymt! Det har varit lite av en dealbreaker för mig tidigare. Det går fortfarande att få utan datum med nya specifikationerna i övrigt?
Vet faktiskt inte. Möjligen dom som vill kränga sina Rollar för dubbla ordinariepriset, men annars är det väl rätt normala priser. Eller så är det jag som inte hänger med längre 🤷‍♂️
Har också reagerat på rolexarna. Kollar egentligen bara av kuriösa skäl, men det är ju bisarrt jämfört med listpriserna, i så fall för bara några år sen.

Det är också inflation som gör att mycket (allt?) i samhället blivit dyrare, vilket minskar marginalerna för oss icke-rika. Kanske får det dubbelt negativ verkan med att folk dels vill ha ut mer för klockorna för att täcka andra skenande kostnader, och tror att det är rimligt pga ökad inflation; dels har alla mindre pengar att handla för pga samma skäl och kan därför bjuda lägre än tidigare. Då blir köpare och säljare längre och längre från varandra.

Semester om lite mer än en vecka. Någorlunda beslutsam om att jag får klara mig med denna hyfsat bad vänliga fyra i sommar. (Ber om ursäkt om något off-topic).

66E3078E-C24A-4CA3-898B-E85067C8FFB8.jpeg
Där är den ju! Den enda bratten jag verkligen känt att jag vill ha, och ångrar att jag inte köpte när jag hade chansen för några år sen. Men en dag så! (One of these days …) 😊☺️ Kul att se den i alla fall.
 
Skulle precis in och posta om denna. Utöver möjlighet att välja till datumvisning så är L2L lite kortare, länken är mer avsmalnande, den har numera vridring i akryl med lyspasta, längre visare och framför allt så är hålen i bandhornen justerade så att det inte ser helt galet ut med annat än nato vilket gör det möjligt att bära den på andra typer av band. Samma pris som tidigare dessutom, $499! 🙂

Så nu kan @v0n slänga sin gamla härk och skaffa en sån här med tillhörande vitt tropic! 😎

Edit: släpps i september.
Jag blev orolig först att de bara visade den i svart men de svarade på insta att den ska komma som blå också😊Edit: det verkar vara dubbla budskap om den blå. Kanske att den kommer senare. Spännande att se släppen imorgon och övermorgon med

Annars cykelmek och Sinn idag
1657039105459.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp