• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

51097922-0FDB-4A1C-81DE-FC9ADE4DAEC3.jpeg
 
Var det @Knäckehäxan som beställt nytt god till skx nyligen? Taggar in @v0n och @BoZ80 oxå. Vart finns det ett platt glas med svinbra ar som inte drar åt blått?
Jag köpte platt safirglas med klar AR från monsterwatches / robokies. Om Ar:en är svinbra är jag fel person o svara på. Fick ett trasigt glas men skickades ett nytt utan bekymmer o mkt bra service. Okej pris med.
 
Haha nej fastnade lite med jobb också 😜

PXL_20220705_114148532.MP.jpg
PXL_20220705_120448878.MP.jpg
PXL_20220705_120456511.MP.jpg
PXL_20220705_120517947.MP.jpg
PXL_20220705_120523090.MP.jpg
PXL_20220705_120529449.jpg
Grymme!
Hur fick du den så tidigt? Vet att det var en hel drös som gruppköpte här från forumet, men dom ska få sina fr.o.m torsdag.

Hur är den? Var sjukt sugen att slå till på gruppköpet, men har vant mig vid SKX013 och tycker den är underbar i storleken, så en 007-size:ad skulle jag nog uppleva för stor. Men diggar verkligen detta släppet! Grattis!
 
Grymme!
Hur fick du den så tidigt? Vet att det var en hel drös som gruppköpte här från forumet, men dom ska få sina fr.o.m torsdag.

Hur är den? Var sjukt sugen att slå till på gruppköpet, men har vant mig vid SKX013 och tycker den är underbar i storleken, så en 007-size:ad skulle jag nog uppleva för stor. Men diggar verkligen detta släppet! Grattis!
Tackar! Köpte min utomlands som så ofta får release före oss i Sverige 🤷🏻‍♂️

Kan bara applådera detta släpp! Förstår inte hur Seiko kan lyckas så bra i sub 5tkr kategorin och samtidigt misslyckas så radikalt i sub 15tkr klassen. Det som jag så ofta associerar med Seiko som t.ex. olinjerade chapterringar, bezlar och glappande ändlänkar finns det inga spår av i alla fall på mitt ex.

Bezeln har tvåvägs friktionssytem, ungefär som Vostok fast med betydligt bättre motstånd dvs. inget som "lätt" kommer justeras av sig självt men kan komma att ändras om man t.ex. sover med den. Hade gärna sett en ratchet funktion som på gamla SKX fast åt båda hållen. Själva bezeln i sig är något som i alla fall jag har haft svårt att få en riktig uppfattning om i de få videos och bilder jag sett. Den övre halvan är svart och skiljer inte så mycket mot vad man upplever på bild, däremot är den undre i stort sett spegelblank. Tänk typ glas med bakomliggande folie som speglar allt. I vissa fall när ljuset inte ligger direkt an så sammanfaller nästan de två halvorna i färg men under de allra flesta ljusförhållanden så är det stor kontrast skillnad varav den övre är svart och den undre typ ljusgrå eller spegelblank. Även länken har fått sig ett riktigt lyft och jag tycker faktiskt att jubeleen är riktigt bra här och inte den ihåligt rassliga vi är så vana vid från SKX, det är en solid länk med solida änd-länkar utan något som helst glapp åt något håll! Dock så är det push-pins och stämplat viklås som gäller men fördelen med ett sådant lås är att det har en signifikant lägre profil än ett fräst. Sist men inte minst så är det kronan som är av pull/push typ men ett badvänligt vattenskydd är väl ändå vad de allra flesta av oss vill åt och även med denna typ av krona så lyckas Seiko få till 100m vilket är fullt tillräckligt för mig när jag snorklar runt i badkaret 😁

Är du van vid en 013 så lär du tyvärr uppleva denna som stor även om den inte är det för de som är vana vid 40mm, i alla fall initialt då den ändå är signifikant större. Hoppas du blev något klokare av det.
 
699C05CF-9940-4C1B-BFE5-CEF7D7E8C2F7.jpeg


Satans nöjd med denna! Nästan så att man vågar slänga sig med k-ordet 😱

Kan för övrigt varmt rekommendera Tellas ur i borås för reparationer och dylikt, trevlig och jordnära gubbe. Slapp skicka tillbaka den till kina, och det kostade kaffepengar.
 
Ska surfa in där sen, som ungdomarna säger. Men kortare L2L låter grymt! Det har varit lite av en dealbreaker för mig tidigare. Det går fortfarande att få utan datum med nya specifikationerna i övrigt?
Det är ingen jätteskillnad (46 vs 47mm) men alltid något. Den finns både med och utan datum och skulle tydligen även släppas i blått så småningom.
 
Tillbaka
Topp