• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sättet bandet möter boetten 🤮🤮🤮

Ja det var verkligen inget vidare... och även det som skiljer sej mest från Zodiac V-wolf
20210515_103144.jpg

Den här dök till slut upp idag, Fedex har kört lite semester tempo på den just den här leveransen

maranez_samui_gulf_1.jpg

maranez_samui_gulf_2.jpg

Det är faktiskt min första Titanium klocka någonsin. Jag har väl aldrig varit speciellt lockad av den typen, något med finishen som känts lite off. Här föll jag för tavlan och sen fanns den bara i den här versionen så... Får erkänna att det känns bra med den lägre vikten när man väl har den på handleden. Samui är annars rätt tung i stål på länk.

Ser att jag missat lite avplastning på länken - alltid är det nåt :)

Ser stor ut för 39mm, har inte du ganska stora handleder?
Tror det är den tunna bezeln/stora tavlan som gör det. Sen spelar ju L2L in också såklart. Kolla Doxa Sub300 tex. 42,5mm, men ser mindre ut än många 40mm-klockor.

Tja.... hum. Är ju märkbart mindre än mina 41mm klockor... men de bärs kanske också stort 🤷‍♂️
Men självklart bärs den ju större än en dykare på 39 mm.

Edit, har en Nodus på 38,5 , bärs väl lite större än den.
20220602_120313.jpg

Tillbaka
Topp