• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

🥳
mu10NTR.jpg
Jädrar vilken kul tavla❤️

• Love
Reactions: v0n
Jaha. Då står man där igen.. köpt nytt utan att den förra man köpt landat hos postombudet (inte ens påväg).
Ni vet hur det är, snälla döm mig inte.
Nåväl! Allt snack om obskyra Franska dykare har fått mig att fullborda en trippel. En vintage som sällskap till Baltic och Serica.
Kommer passa fint även i tillsammans med någon av mina 3 Peugeotcyklar eller en av alla Opinelknivar 🤌

🇫🇷🥖🐌
Schysst med tre Peugeot. Jag sålde en Aspin för ett tag sedan så har bara två nu. Bytte bort min Yema med. Lorier får rycka in istället. Den har ju franskt namn i alla fall 😊
1659900627660.jpg

Schysst med tre Peugeot. Jag sålde en Aspin för ett tag sedan så har bara två nu. Bytte bort min Yema med. Lorier får rycka in istället. Den har ju franskt namn i alla fall 😊
1659900627660.jpg
Olala! Är det en vit Ph501 mitt öga skådar? Storlek?
Mina fyra fransoser, får fullt upp om jag ska matcha alla 🤓
1930A48E-8A9C-4BA1-ABCC-6ACB2F9698DB.jpeg
FB0FC7AE-FA53-495E-9377-088B26CC982A.jpeg
Ibland uttalar jag Unimatic franskt bara för att vara busig.
EB184890-D1DE-407D-9007-735B47C0F40F.jpeg

Olala! Är det en vit Ph501 mitt öga skådar? Storlek?
Mina fyra fransoser, får fullt upp om jag ska matcha alla 🤓
1930A48E-8A9C-4BA1-ABCC-6ACB2F9698DB.jpeg
FB0FC7AE-FA53-495E-9377-088B26CC982A.jpeg
Ibland uttalar jag Unimatic franskt bara för att vara busig.
EB184890-D1DE-407D-9007-735B47C0F40F.jpeg
Fina fransoser du har❤️ Ja det är min farfars Ph501 som jag tog över efter honom. Nog 50cm bara men funkar. Den kallas Ventoux med så egentligen borde man ta sig dit med den. En Yema, baugette i bakfickan och Peugeot upp till toppen på Mont Ventoux. Det hade varit något😊

Fina fransoser du har❤️ Ja det är min farfars Ph501 som jag tog över efter honom. Nog 50cm bara men funkar. Den kallas Ventoux med så egentligen borde man ta sig dit med den. En Yema, baugette i bakfickan och Peugeot upp till toppen på Mont Ventoux. Det hade varit något😊
Tackar! Precis, Ventoux står det på min med. Kul med ärvd cykel! Min fick göra sällskap till jobbet imorse. (Baguett fäst bäst i flaskhållaren, beprövat koncept!)

Tillbaka till topic 😒
Ingen som sitter på information om Kelton? Säljaren till min skrev 1960 men jag misstänker den är nyare, möjligtvis sent 60-tal

3E8D53E0-30E3-4730-8DC0-0343B79CB91C.jpeg
Finns en nyproducerad variant som heter 1955 men dom är inte jättelika.

Lär ju få en ny uppskattning för modern utväxling efter det iallafall :-D

23548A89-6B46-4C12-9229-BCA6A416F585.jpeg

Känns mer och mer som en perfekt enklockssamling det här.

Passar till allt utom bad. Så Unimaticen kommer till användning förstås. Perfekt tvåklockssamling. Men gör mig aldrig av med skx:en. Tre klockor är perfekt. Resten kan jag sälja av. Men en Serica vore riktigt fint att få in någon dag förstås. Så fyra. Plus en GS.
Et cetera…

Var kan man läsa mer om den där Unimaticen? Jag kollade på deras hemsida, där det fanns många varianter, men såg ingen som ser ut som din.

Den är som alla deras modeller (utom classic) tillverkad i begränsad upplaga (400 i detta fall).
Ofta säljer dom slut ganska fort och tillverkas aldrig i samma modell igen. Väldigt mycket FOMO när det gäller Unimatic. Det som hela tiden fått mig att avvakta är att ”nästa kanske blir bättre”. Denna hittade jag på KS till väldigt förmånligt pris så jag slog till då jag älskar grön fast hade egentligen innerst inne önskat dykarinsert.

Tillbaka
Topp