• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nygammal fransos på armen idag.
DSC_0396_1.jpg
DSC_0397_1.jpg

Första intrycket är att länken är otroligt skön att ha på armen. Helt slät insida på länken. Lätt skönaste länken jag har haft och jag har ändå över 30 klockor. Färgen är riktigt kul också skulle jag säga. Extremt tacksam också över att de ändrade till female endlinks.
Bjussar du på lite fler bilder😉? När beställde du din? Beställde min i Februari och sitter snällt och väntar på leverans🥹

Prisvärd och till ett relativt lågt pris; överkomligt, med andra ord. En mycket bra, tålig, snygg, praktiskt och enkel klocka. Vilken fullträff av @JohnMonchard!

Det som fick mig att vilja uppmärksamma den nu, John, är att jag kollade gångprecisionen. Jag ställde den senast vid tidsomställningen till sommartid, som jag tror är i slutet av mars. Nu, 4-4,5 månad senare, går den i stort sett helt rätt fortfarande! Har tyvärr ingen riktig mätutrustning att kolla den med, men det kan inte varit många sekunder.

En pålitlig grab-and-go som passar på många olika band, dessutom i 20 mm.

2D11CAC9-EE49-4B75-AF5D-0FE6E8D09209.jpeg
4D213275-83CD-4D66-AA50-064CF4F182FB.jpeg
Tack för de värmande orden! 😍 Ja, det är fördelen med quartz, bra ”gångreserv” och en pålitlig precision.

Har haft viss framgång i jakten på en GG Chrononaut då jag har hittat en oanvänd i fullset i Florida och den skulle jag få hem för ca 6K inkl. frakt och tull, MEN det är inte en C-01 (gröna siffror, index och visare) utan en C-01R med tavlan i "old radium style". Möjligen en "vintageflirt", men jag är tillräckligt vintage själv. Under tiden jag fnular så blir det växelvis bärande av de ur med dubbla kronor jag har.
Screenshot_20220809-115543_eBay.jpg
20220809_132353.jpg

Prisvärd och till ett relativt lågt pris; överkomligt, med andra ord. En mycket bra, tålig, snygg, praktiskt och enkel klocka. Vilken fullträff av @JohnMonchard!

Det som fick mig att vilja uppmärksamma den nu, John, är att jag kollade gångprecisionen. Jag ställde den senast vid tidsomställningen till sommartid, som jag tror är i slutet av mars. Nu, 4-4,5 månad senare, går den i stort sett helt rätt fortfarande! Har tyvärr ingen riktig mätutrustning att kolla den med, men det kan inte varit många sekunder.

En pålitlig grab-and-go som passar på många olika band, dessutom i 20 mm.

2D11CAC9-EE49-4B75-AF5D-0FE6E8D09209.jpeg
4D213275-83CD-4D66-AA50-064CF4F182FB.jpeg
Perfekt tajming på peppen! Ska hämta ut min Trenchhunter från posten imorgon. :D

Tillbaka
Topp