• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Började dagen med orange Doxa idag. Fortfarande en favorit i lådan även om den fått pausa en månad nu pga Squale MMM.
PSX_20220808_081159.jpg

Blev en löprunda på kvällen med färgglad G-shock på ena armen...
PSX_20220808_190613.jpg

...och Garmin Instinct 2s på andra. Försökte ta en vettig bild men någon tyckte att jag var en tönt och ville gosa istället så det gick sådär.
Försök 1:
PSX_20220808_190727.jpg

Försök 2:
PSX_20220808_190649.jpg

Aja, klapp och mys då! 😊
PSX_20220808_190745.jpg

Bra där, köööööp 🤪
Haha 🙈

Här kommer mitt andra relationstips i tråden:
Är du riktigt köpasugen? Köp en billig klocka och visa din partner och berätta vilket helt otroligt fynd du gjorde. Här gäller o verkligen överdriva, visa ordentligt och trötta ut så det finns noll intresse när den dyker upp.

Nästa dag köper du en lite dyrare. I stort sett identisk. Från samma säljare (som såklart undrar vad fan du håller på med!) och när postens avi väl kommer två dagar i rad skyller du på ”jävla slarv från postnord va?! Va?!”

Återkommer om det fungerar i praktiken

Ni kan tacka mig senare 😎

Snygg!! Jag väntar på min, kul att se att dom har börjat skicka ut dom nu.. vad är ditt första intryck?
Första intrycket är att länken är otroligt skön att ha på armen. Helt slät insida på länken. Lätt skönaste länken jag har haft och jag har ändå över 30 klockor. Färgen är riktigt kul också skulle jag säga. Extremt tacksam också över att de ändrade till female endlinks.

Prisvärd och till ett relativt lågt pris; överkomligt, med andra ord. En mycket bra, tålig, snygg, praktiskt och enkel klocka. Vilken fullträff av @JohnMonchard!

Det som fick mig att vilja uppmärksamma den nu, John, är att jag kollade gångprecisionen. Jag ställde den senast vid tidsomställningen till sommartid, som jag tror är i slutet av mars. Nu, 4-4,5 månad senare, går den i stort sett helt rätt fortfarande! Har tyvärr ingen riktig mätutrustning att kolla den med, men det kan inte varit många sekunder.

En pålitlig grab-and-go som passar på många olika band, dessutom i 20 mm.

2D11CAC9-EE49-4B75-AF5D-0FE6E8D09209.jpeg
4D213275-83CD-4D66-AA50-064CF4F182FB.jpeg

Tekniskt sett så blir jag säljaren-som-köpte-av-köparen-köpare.. Tror jag 🤔
Och där kan det bli stökigt, för det var en person på KS med 7-8 poster som köpte den, sedan verkar inte han ha varit mer aktiv 😬
Oklart, jag har ägt en likadan iaf. Men vet inte om det var den som @TerryTee sålde. Om det nu var han som sålde.

Rörigt värre 😀
Är vi inte alla klocksvågrar, mer eller mindre, här inne? Just den minns jag inte ens var den kom ifrån 👀

Tillbaka
Topp