• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Laco Augsburg 39

4BABFFBC-9A6A-408C-82F7-21AEDB346394.jpeg
085AC80C-038B-4C53-8CB8-AACEEB5CE3F0.jpeg
4BCCC863-9C50-43F8-9D95-8CC7F2344654.jpeg
584BCC41-89E4-4205-94AB-100D5CE7664F.jpeg
Bra skit det där, har den i 42mm!

Den här är inte mikro men är den affordable??? Beggad, välanvänd och med ett par år på nacken. Den är i alla fall inte dyrare än en del annat i tråden. Nja, den kanske ändå inte passar här. Jag vet inte. Testar ändå. Kollar jvm, vilket syns i glaset då AR är obefintlig.
B57C5CCC-449F-4349-ACBB-FF886E745BFF.jpeg

Den här dreglade jag efter i 2 år innan jag kom till skott. 7 månader med den och jag har använt den här långt mer än alla andra klockor. 40-60% av tiden är den på. Fullkomligt älskar min SPB143
6EB77BB6-3DE7-4892-A2C2-A0F02121C33B.jpeg

Bilagor

• BF0097C1-19A4-448F-BFBF-E039E98387CB.jpeg
    BF0097C1-19A4-448F-BFBF-E039E98387CB.jpeg
    918 KB · Visningar: 5
  • EC06D7CC-CE25-46D7-8126-D99C9BAB89D4.jpeg
    EC06D7CC-CE25-46D7-8126-D99C9BAB89D4.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 6
Den här dreglade jag efter i 2 år innan jag kom till skott. 7 månader med den och jag har använt den här långt mer än alla andra klockor. 40-60% av tiden är den på. Fullkomligt älskar min SPB143
Varje gång jag har bestämt mig för att inte köpa en sån så är det nån jäkel som ska posta snygga bilder på den och lovorda den. Den var väl f*n!

För övrigt, grattis till en sjukt fin pjäs, förstår att du är nöjd och att den används så mycket. Sitter verkligen som en dröm på armen och är en perfekt GADA. 😊

SPB143 är sinnessjukt bra.. Ångrat att jag sålde min många många gånger. Den var för bra, så den konkurrerade med min sub så den fick säljas vidare. Kommer köpa en ny någon dag helt klart

Korrekt uppfattat. Service av gammal Kronograf behöver slantarna just nu.
Alright! Jag har ingen aning vad ett skambud skulle vara ens..

SPB143 är sinnessjukt bra.. Ångrat att jag sålde min många många gånger. Den var för bra, så den konkurrerade med min sub så den fick säljas vidare. Kommer köpa en ny någon dag helt klart

Va fan! Jag skulle ju kunna hjälpa dig där, med Suben asså! Så du får njuta av en SPB fullt ut. Kan jag göra för dig!

Men hade samma med SPB143 och BB58, konkurrerade. Sålde båda och saknar Seikon än.

Varje gång jag har bestämt mig för att inte köpa en sån så är det nån jäkel som ska posta snygga bilder på den och lovorda den. Den var väl f*n!

För övrigt, grattis till en sjukt fin pjäs, förstår att du är nöjd och att den används så mycket. Sitter verkligen som en dröm på armen och är en perfekt GADA. 😊
Haha inte lätt att vara du 😉 Du har ju en hel del trevliga pjäser ändå så du överlever nog. Men den är väldigt trevlig.

Har man de två att välja mellan kan jag förstå valet dock 😂 För mig så är min SPB den ”dyra” klockan i samlingen. Inte klockdyrt såklart men i min lilla klockbudget sticker den ut 😊

Va fan! Jag skulle ju kunna hjälpa dig där, med Suben asså! Så du får njuta av en SPB fullt ut. Kan jag göra för dig!

Men hade samma med SPB143 och BB58, konkurrerade. Sålde båda och saknar Seikon än.
Saknar du inte BB58an då? Prövat en i några sekunder av en bekant och den var ju otroligt trevlig på handleden

Haha inte lätt att vara du 😉 Du har ju en hel del trevliga pjäser ändå så du överlever nog. Men den är väldigt trevlig.

Har man de två att välja mellan kan jag förstå valet dock 😂 För mig så är min SPB den ”dyra” klockan i samlingen. Inte klockdyrt såklart men i min lilla klockbudget sticker den ut 😊

Saknar du inte BB58an då? Prövat en i några sekunder av en bekant och den var ju otroligt trevlig på handleden
Saknar SPB143 mer. Blev aldrig kär i den rosa lumen tyvärr!

Hej,
Insikten att chronografer är trevliga har kommit till mig. De flesta är minst 40 mm breda och det klär inte min handled. Jag vore tacksam för tips på chrongrafer under 40mm.

Tack på förhand
Hej och välkommen!

För att bearbeta ditt önskemål krävs en skriftlig uppsats om dig och dina önskemål, 5000 ord.

Skämt åsido, jag har kollat mycket på Furlan Marri den senaste tiden. Mycket snygga kronografer, de flesta á 38mm. ☺️

Hej,
Insikten att chronografer är trevliga har kommit till mig. De flesta är minst 40 mm breda och det klär inte min handled. Jag vore tacksam för tips på chrongrafer under 40mm.

Tack på förhand
Eller kolla på Dan Henry kanske? Här är en 1962. 39mm. Kommer som standard på läderband. De har även fler kronografer i sin uppställning, samt fler färger av denna.
IMG20220415081833.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp