• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Välkommen! :)

Vilken stil är du på jakt efter? Det gör det enklare för oss, och för dig med tips! :)

Finns ju en uppsjö av olika typer som alla bärs olika och har olika inriktning. Vill du ha en ”vanlig” racing chrono med Tachy-skala, eller en dressad champagne-dial utan skala, tex. Finns ju olika verk, manuella, automater, mecha-quartz, vanlig quartz. Compax, bi-compax, med datum, utan datum. Osv. osv. Har du något exempel på en eller två modeller som du gillar, tex. Speedy eller kanske en Autavia?
Tack för engagemanget. 😊 Jag tycker till exempel om Tudor och Sinn. Jag vill gärna köpa en automatisk.

WMT GP1 på 37mm:
P1010774-1024x768.jpg

Maen Skymaster på 38mm:
bnib_maen_skymaster_38mm_inver_1616897163_bd8668d2.jpg
Tack för väldigt bra tips. 😊

Baltic tycker jag är trevliga om man gillar vintageinspo. Här är min Ltd Ed 36,5mm
8FF043B0-8DE5-4571-AEC4-BB682E13E178.jpeg

Måste dock säga att laxtavlan är nästan halva grejen med denna klocka när man väl sätt den 😎

Boken avslutad och baden avklarade, då sitter en kall som en smäck. Panoramabilden är till @Meridius .
IMG_20220811_154806.jpg
20220811_164602.jpg

Helsingborg sa du?
Därute på vattnet, halvvägs till Helsingör, paddlade jag surfski för tre veckor sen. Roligaste man kan göra!👌 Om du ännu inte provat på det så kila ner till Leif på Aterra i hamnen och gå en introkurs!

(För topic: Jag hade min skx007 på mig när jag paddlade.)

p.s. surfski är alltså inte samma sak som SUP, vilket många tror. Googla!👌

Tillbaka
Topp