• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BOLDR Odyssey Freediver Citrus Orange - såld till ett Växjö Lakers fan :p Blir riktigt bra med länken.

boldr-ODYSSEY-FREEDIVER-CITRUS-ORANGE-sekvens.com-2.jpg

Denna är förvisso inte under 40mm utan precis 40mm, men jag tycker att den känns en aning mindre. Hemel air league special.
IMG20220712062603.jpg
Den där är SÅ bra. Om den vore automat hade jag nog köpt en.

Göteborg? Bilden är tagen från balkongen tillhörande mitt trevnadsvärda tjäll i Helsingborg.
Vänta lite här nu, menar du att alla dina fina bilder med havet i bakgrunden är från sundets pärla? Hur har jag inte sett detta, är ju min hemstad för bövelen 🤔

Den där är SÅ bra. Om den vore automat hade jag nog köpt en.

Vänta lite här nu, menar du att alla dina fina bilder med havet i bakgrunden är från sundets pärla? Hur har jag inte sett detta, är ju min hemstad för bövelen 🤔
Japp, bilderna är tagna från min balkong på Halalid. Det är ju för böfvelen härligt att du är från Sundets Pärla. 👍

Hej,
Insikten att chronografer är trevliga har kommit till mig. De flesta är minst 40 mm breda och det klär inte min handled. Jag vore tacksam för tips på chrongrafer under 40mm.

Tack på förhand
Denna finns och kan vara till salu!
K1buNR3.jpg

Hej,
Insikten att chronografer är trevliga har kommit till mig. De flesta är minst 40 mm breda och det klär inte min handled. Jag vore tacksam för tips på chrongrafer under 40mm.

Tack på förhand
Välkommen! :)

Vilken stil är du på jakt efter? Det gör det enklare för oss, och för dig med tips! :)

Finns ju en uppsjö av olika typer som alla bärs olika och har olika inriktning. Vill du ha en ”vanlig” racing chrono med Tachy-skala, eller en dressad champagne-dial utan skala, tex. Finns ju olika verk, manuella, automater, mecha-quartz, vanlig quartz. Compax, bi-compax, med datum, utan datum. Osv. osv. Har du något exempel på en eller två modeller som du gillar, tex. Speedy eller kanske en Autavia?

Denna finns och kan vara till salu!
K1buNR3.jpg

Det finns en brittisk-italiensk man som älskar Dan Henry och har gjort tokhyllningar till denna (och alla andra modeller). Jag får erkänna att just de där ser faktiskt riktigt bra ut. Jag har länge funderat på en med skiffergrå tavla. Men eftersom du ska sälja den är det väl bara skräp! :p (j/k)

Hej,

Tack på förhand

Det finns en lite bortglömd kvartskronograftråd med ett fint urval (flera under 40mm)

Jag har denna Monchard som är 39mm. Finns ju rätt många stilar att välja bland.

0AC7BA78-1EBA-4F2E-A2E6-92683109D9ED.jpeg

Hej,

Tack på förhand
Baltic tycker jag är trevliga om man gillar vintageinspo. Här är min Ltd Ed 36,5mm
8FF043B0-8DE5-4571-AEC4-BB682E13E178.jpeg

Kör på med Aquadive idag också. 😊
PSX_20220811_114712.jpg
PSX_20220811_114841.jpg
Härligt med gult!

Jag och dottern har legat tre timmar i vattnet på Kungsbacka badhus idag och de har härligt gula armband. Insåg att jag måste ha ett, så ett gult Iso-liknande och ett sånt där rosa tropic måste inhandlas. Är nog det enda förutom svart som kommer passa en rosa tavla. Kanske lila också.

@MaBr vet du om någon av Isofrane och dess likar är tunnare än de andra, eller är alla varianter lika tjocka?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp