• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Stup

Panerai
2-Faktor
Eftersom environgerna redan är bekräftade gissar jag att det är Vadstena vi ser i horisonten med slottet och kyrkan.
Rätt igen. Vi fortsätter på samma tema

402E127E-8C91-4ABE-98CF-63070B884CE0.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Uppfattat.. 68 är ju ingen ålder på en tjur men har man problem med balans och yrsel så är det kanske dumt att ge sig ut i stora vågor på havet. ❤️
Tips från läktaren brukar dock alltid uppskattas! 😎
Crille W klarar värmen SÅ mycket bättre än undertecknad….. 😅
36AC3796-1693-44D5-BD7A-73837DC7112F.jpeg
Så jäkla bra! Väldigt härliga kontraster och enormt mycket finare än produktbilderna. Ångrar lite att jag inte knep den som fanns i deras sommarrea...

Jag har för mig att jag har läst om deras udda val av städer men minns inte riktigt orsaken. Det kanske bara var för att skoja till det lite?
591B8381-554D-4AC5-9BA3-1FE1A3043FBB.jpeg

(Ja det är ett par 47or i bakgrunden och jag ber hemskt mycket om ursäkt för detta)
Ursäkta, men jag trodde att den här tråden var avsedd för micros? 🤏 Pfft, komma här och väcka våra mindervärdeskomplex till liv igen! 😢
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Sommaren ÄR SLUT!
Aja.. när du läser det här har jag hunnit öppna burken. Skål

591B8381-554D-4AC5-9BA3-1FE1A3043FBB.jpeg

(Ja det är ett par 47or i bakgrunden och jag ber hemskt mycket om ursäkt för detta)
Det är ok, jag har lärt mig att inte ha nagelband mm i fokus för att slippa mani/pedikyr-kommentarer 😂

Själv har jag sex i hängstolen, hoppas på överseende för det med.

D22C51DA-1839-4B20-8119-B2F48DBEB577.jpeg
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Ursäkta, men jag trodde att den här tråden var avsedd för micros? 🤏 Pfft, komma här och väcka våra mindervärdeskomplex till liv igen! 😢
Äh! Har du testat o köra bil eller cykla med simfötter? Då vet du hur min vardag ser ut, började bli gråhårig som tolvåring så livet är är orättvist ibland 🙈
Det är ok, jag har lärt mig att inte ha nagelband mm i fokus för att slippa mani/pedikyr-kommentarer 😂

Själv har jag sex i hängstolen, hoppas på överseende för det med.

D22C51DA-1839-4B20-8119-B2F48DBEB577.jpeg
Säkert sex med gummi👌👌👌

C573A7C7-EDDA-4F8D-B752-9C9F6CD9E4E5.jpeg
Bytt till franskt och hoppas snigelposten levererar paket nästa vecka!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
En klockrelaterad fråga som någon kanske kan sprida ljus över. Man pratar om Gummi, FKM-gummi och vulkaniserat gummi (som man kan använda till sin mikroklocka :) ) . Skillnad? Vad är bättre? Vad är tex Isofrane, Borealis och Cuda gjort av?
Bild på Isofrane (överst) och Cuda.
20220605_085425 (2).jpg
 

Kreacon

Audemars
En klockrelaterad fråga som någon kanske kan sprida ljus över. Man pratar om Gummi, FKM-gummi och vulkaniserat gummi (som man kan använda till sin mikroklocka :) ) . Skillnad? Vad är bättre? Vad är tex Isofrane, Borealis och Cuda gjort av?
Bild på Isofrane (överst) och Cuda.
20220605_085425 (2).jpg
Vulkaniaerat är väl en process där man bryter ner gummits beståndsdelar kemiskt så att de binder nya mönster och på så vis får det en annan struktur. Eh jag är inte kemiprofessor uppenbarligen. FKM har jag inte koll på hur det går till. Jag tycker bättre om vulkaniserat då det för mig är mer följsamt. Men FKM är riktigt bra det med!
 

Kreacon

Audemars
En klockrelaterad fråga som någon kanske kan sprida ljus över. Man pratar om Gummi, FKM-gummi och vulkaniserat gummi (som man kan använda till sin mikroklocka :) ) . Skillnad? Vad är bättre? Vad är tex Isofrane, Borealis och Cuda gjort av?
Bild på Isofrane (överst) och Cuda.
20220605_085425 (2).jpg
Googlade och skummade lite och killgissar att FKM mer är en annan typ av kemisk sammansättning i tillverkningen, vilket gör att gummit får en liknande bindning mellan molekylerna.

Så nämns ju naturgummi emellanåt tycker jag. Är det verkligen naturgummi eller vad är det för nåt?

En annan fråga är ju hur vulk vs FKM står sig över tid. Mitt svarta borealis i vulk upplever jag har mattats av eller grånat medans mina svarta FKM är svarta som natten fortfarande.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Googlade och skummade lite och killgissar att FKM mer är en annan typ av kemisk sammansättning i tillverkningen, vilket gör att gummit får en liknande bindning mellan molekylerna.

Så nämns ju naturgummi emellanåt tycker jag. Är det verkligen naturgummi eller vad är det för nåt?

En annan fråga är ju hur vulk vs FKM står sig över tid. Mitt svarta borealis i vulk upplever jag har mattats av eller grånat medans mina svarta FKM är svarta som natten fortfarande.
Det är inte så längesedan jag googlade på FKM (Fluoroelastomer) vilket är konstgjort gummi med stor densitet. Det finns alltså inget naturgummi i det.
 
Topp