Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin i bronsDet är senaste Hammerheaden (V3)
Riktigt skönt stuk på den där. Kul att den hamnat hos dig
Tips från läktaren brukar dock alltid uppskattas!Uppfattat.. 68 är ju ingen ålder på en tjur men har man problem med balans och yrsel så är det kanske dumt att ge sig ut i stora vågor på havet.
Så jäkla bra! Väldigt härliga kontraster och enormt mycket finare än produktbilderna. Ångrar lite att jag inte knep den som fanns i deras sommarrea...Crille W klarar värmen SÅ mycket bättre än undertecknad…..
Ursäkta, men jag trodde att den här tråden var avsedd för micros? Pfft, komma här och väcka våra mindervärdeskomplex till liv igen!
Det är ok, jag har lärt mig att inte ha nagelband mm i fokus för att slippa mani/pedikyr-kommentarer
Fin! Kul med en reverse day-date. Jag har hört namnet vid något tillfälle men inte vetat särskilt mycket om märket men såg nu när jag googlade att Mikael Sandström (som i Sjöö Sandström) tydligen ligger bakom märket vilket borde innebära grym kvalitet! Vad tycker du om den?sista semesterdag
Äh! Har du testat o köra bil eller cykla med simfötter? Då vet du hur min vardag ser ut, började bli gråhårig som tolvåring så livet är är orättvist iblandUrsäkta, men jag trodde att den här tråden var avsedd för micros? Pfft, komma här och väcka våra mindervärdeskomplex till liv igen!
Säkert sex med gummiDet är ok, jag har lärt mig att inte ha nagelband mm i fokus för att slippa mani/pedikyr-kommentarer
Själv har jag sex i hängstolen, hoppas på överseende för det med.
Snyggt! JB? Var köper man dem??Dagens! Fortfarande på bästa bandet från JB.
Tack!Snyggt! JB? Var köper man dem??
Väger lite. Venture på alcantara var lättast. Känns knappt när man när den. Ibland är det skönt med något lätt men oftast är 150 gram Sinn 556 på länk skönast
Killer combo!Skön kväll å trevlig helg!
Ja, det blev inte så dumtKiller combo!
Vulkaniaerat är väl en process där man bryter ner gummits beståndsdelar kemiskt så att de binder nya mönster och på så vis får det en annan struktur. Eh jag är inte kemiprofessor uppenbarligen. FKM har jag inte koll på hur det går till. Jag tycker bättre om vulkaniserat då det för mig är mer följsamt. Men FKM är riktigt bra det med!En klockrelaterad fråga som någon kanske kan sprida ljus över. Man pratar om Gummi, FKM-gummi och vulkaniserat gummi (som man kan använda till sin mikroklocka ) . Skillnad? Vad är bättre? Vad är tex Isofrane, Borealis och Cuda gjort av?
Bild på Isofrane (överst) och Cuda.
Googlade och skummade lite och killgissar att FKM mer är en annan typ av kemisk sammansättning i tillverkningen, vilket gör att gummit får en liknande bindning mellan molekylerna.En klockrelaterad fråga som någon kanske kan sprida ljus över. Man pratar om Gummi, FKM-gummi och vulkaniserat gummi (som man kan använda till sin mikroklocka ) . Skillnad? Vad är bättre? Vad är tex Isofrane, Borealis och Cuda gjort av?
Bild på Isofrane (överst) och Cuda.
Det är inte så längesedan jag googlade på FKM (Fluoroelastomer) vilket är konstgjort gummi med stor densitet. Det finns alltså inget naturgummi i det.Googlade och skummade lite och killgissar att FKM mer är en annan typ av kemisk sammansättning i tillverkningen, vilket gör att gummit får en liknande bindning mellan molekylerna.
Så nämns ju naturgummi emellanåt tycker jag. Är det verkligen naturgummi eller vad är det för nåt?
En annan fråga är ju hur vulk vs FKM står sig över tid. Mitt svarta borealis i vulk upplever jag har mattats av eller grånat medans mina svarta FKM är svarta som natten fortfarande.
Sorry, utryckte mig fredagströttigt. Det är på andra gummin jag tycker mig sett ”naturgummi” eller natural rubber i texten. Inte i samband med FKM.Det är inte så längesedan jag googlade på FKM (Fluoroelastomer) vilket är konstgjort gummi med stor densitet. Det finns alltså inget naturgummi i det.
Men vulkaniserat gummi verkar kanske vara just naturgummi som är vulkaniserat. https://www.martins-rubber.co.uk/blog/what-is-vulcanised-rubber-used-for/Det är inte så längesedan jag googlade på FKM (Fluoroelastomer) vilket är konstgjort gummi med stor densitet. Det finns alltså inget naturgummi i det.
Ska vi gissa att Isofrane är naturgummi med tillsatt vaniljdoft?Googlade och skummade lite och killgissar att FKM mer är en annan typ av kemisk sammansättning i tillverkningen, vilket gör att gummit får en liknande bindning mellan molekylerna.