• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sugen på något med grön tavla. Någon som har bra tips? Gärna något som påminner om Monta Triumph.
(@Nilas Är din gamla kvar på forumet?)
Bilder lånade av @Nilas
BC83FD1A-E7A7-4D00-8E5C-E2C9E534A6CD.jpeg
@R.Capac är väl nöjd med sin gröna Echo Neutra?

https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/post-4232550
 
Benarus Moray!
Tänkte lägga ut denna för försäljning, men ville kolla i tråden om någon var intresserad först :)
IMG_2974.JPG

FullSizeRender (4).jpg

Brukar gå tillbaks till trådens första 100-200 sidor då och då, sjukt hur mkt klockor det kommit och gått härinne men också en påminnelse om att vissa mikromärken hängt i längre än man tänkt ex för mig överraskande svenska Nezumi som fanns på sid 1-10 😎

Och så denna, den borde man ju testat när möjlighet fanns till salu såhär 5 år senare 😁
 
Brukar gå tillbaks till trådens första 100-200 sidor då och då, sjukt hur mkt klockor det kommit och gått härinne men också en påminnelse om att vissa mikromärken hängt i längre än man tänkt ex för mig överraskande svenska Nezumi som fanns på sid 1-10 😎

Och så denna, den borde man ju testat när möjlighet fanns till salu såhär 5 år senare 😁
Hehe, jag minns knappt att jag haft den. Satan vad klockor man plöjt igenom alltså.

Många jag lätt skulle kunna tänka mig igen, som man dessutom sålt alldeles för billigt.
 
Hehe, jag minns knappt att jag haft den. Satan vad klockor man plöjt igenom alltså.

Många jag lätt skulle kunna tänka mig igen, som man dessutom sålt alldeles för billigt.

Skulle också vara roligt klämma på de klockor en ägt förut idag och se hur de skulle upplevas, både i avseende finish som att många hade mer speciella designer i början. I benarus fall barracudan 😎
DCBE3A5A-0DF6-42CB-8E2F-9BADFAFF3406.jpeg
 
Kör! Jag gillar SM, dom gör högt över förväntan välbyggda klockor!

Nu vill jag också ha en.
Nu måste man skissa på någon trevlig design/logo 🤔 Gillar ”smiley” som tidigare black bay serien använde så något sådant längst ner. Dock är frågan vad man kan rita för skoj som logotyp. Mina barn har båda namn som börjar på M. Kanske något kopplat till det? Tips mottages gärna.

Detta faller dock bort🤭
607FDBF5-14F6-470F-A688-A11FFE63CC39.png
 
Sugen på något med grön tavla. Någon som har bra tips? Gärna något som påminner om Monta Triumph.
(@Nilas Är din gamla kvar på forumet?)
Bilder lånade av @Nilas
BC83FD1A-E7A7-4D00-8E5C-E2C9E534A6CD.jpeg

Denna Isotope skulle jag vilja se i tråden. Postade bild även på blå för att visa länken. Var nära att slå till tidigare men gick på Echo/Neutra. Klart speciell, inte för alla.

1661026020839.png
1661026084034.png
 
Nu måste man skissa på någon trevlig design/logo 🤔 Gillar ”smiley” som tidigare black bay serien använde så något sådant längst ner. Dock är frågan vad man kan rita för skoj som logotyp. Mina barn har båda namn som börjar på M. Kanske något kopplat till det? Tips mottages gärna.

Detta faller dock bort🤭
607FDBF5-14F6-470F-A688-A11FFE63CC39.png
Ja har två San Martin med barnens namn på tavlorna. Kan inget annat än rekommendera
 
Ja har två San Martin med barnens namn på tavlorna. Kan inget annat än rekommendera
Lutar åt att det kan bli ngt sådant. Gjorde en snabbskiss på vad jag tror skulle kunna göra sig ok som logotyp. Gäller dock att hitta någon som kan rita upp detta med bättre kvalitet. Är det ngt San Martin gör eller printar de rakt upp och ner det man skickar till dem? Tanken bakom designen är 2 stycken M som går ihop i varandra och ”toppen” ska illustrera en krona.
 

Bilagor

  • 222D9DBE-0E84-43F1-A3A5-B97B1332B38C.jpeg
    222D9DBE-0E84-43F1-A3A5-B97B1332B38C.jpeg
    126.7 KB · Visningar: 5
Lutar åt att det kan bli ngt sådant. Gjorde en snabbskiss på vad jag tror skulle kunna göra sig ok som logotyp. Gäller dock att hitta någon som kan rita upp detta med bättre kvalitet. Är det ngt San Martin gör eller printar de rakt upp och ner det man skickar till dem? Tanken bakom designen är 2 stycken M som går ihop i varandra och ”toppen” ska illustrera en krona.
Jag hade ingen logga utan namnen rakt av så då mailade jag namnen till dem och de mailade över bilder på hur det kunde se ut
 
Tillbaka
Topp