• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Testar en affordable sen några dagar.
Hört att det finns tonåringar som inte kan läsa en analog klocka.
Jag är nog tvärtom 👴🏼 👓
En snabb blick på visarna räcker.
Sen är synen inte den bästa så rejäla visare med mycket lumen är nog det bästa valet för närsynta farbröder.
Men man får mycket olika tekniska finesser för 1017:-.
2992836C-94F0-486F-91D4-CD8C38CF0C74.jpeg
04B9CB4D-28C0-45B2-BC84-461A4F06A9A2.jpeg
Farbror kan ju hojta till om han inte klarar den digitala världen sen ;)
 
Gillar allt utom en miljon brännmaneter!
Äh, jag gillar brännmaneter när man har full våtdräkt så man slipper att bli bränd. De är ju oerhört vackra att se på under vattnet, speciellt om solen lyser på dem!

Nice, då ska jag beställa! Har också köpt en
5 mm Seac dräkt från Diveinn... Bara surt att det tar sån jäklar tid😂 jaja... Får väl flyta runt på ytan tills vidare🐳
Blir Steninge i morgon, kör du bara i tylösand?
Testa med 5kg då och är du osäker så kör 2+2+0,5+0,5 om du vill kunna plocka bort ett halv kilo för att justera. I värsta fall får du beställa till en 1kg om det är för lite. Safety first så börja med mindre vikter! Jag kör mest runt Tylösand för det är närmst från mig men har varit ute i Steninge ett par gånger, det är riktigt fint där!
 
Testar en affordable sen några dagar.
Hört att det finns tonåringar som inte kan läsa en analog klocka.
Jag är nog tvärtom 👴🏼 👓
En snabb blick på visarna räcker.
Sen är synen inte den bästa så rejäla visare med mycket lumen är nog det bästa valet för närsynta farbröder.
Men man får mycket olika tekniska finesser för 1017:-.
2992836C-94F0-486F-91D4-CD8C38CF0C74.jpeg
04B9CB4D-28C0-45B2-BC84-461A4F06A9A2.jpeg

Synk med atomklocka är dock jäkligt coolt.
(Ni ser lägger väl förresten märke till synken på de här två 😀)
Jag håller med, analogt "is da shit", men jag använder gärna den här då jag - förvisso allt mer sällan - åker till annan tidszon. Inget snurrande på GMT-visare eller bezlar, bara en knapptryckning. 350 spänn på Amazon för något år sedan. 20220902_091906.jpg
 
Testar en affordable sen några dagar.
Hört att det finns tonåringar som inte kan läsa en analog klocka.
Jag är nog tvärtom 👴🏼 👓
En snabb blick på visarna räcker.
Sen är synen inte den bästa så rejäla visare med mycket lumen är nog det bästa valet för närsynta farbröder.
Men man får mycket olika tekniska finesser för 1017:-.
2992836C-94F0-486F-91D4-CD8C38CF0C74.jpeg
04B9CB4D-28C0-45B2-BC84-461A4F06A9A2.jpeg

Synk med atomklocka är dock jäkligt coolt.
(Ni ser lägger väl förresten märke till synken på de här två 😀)
Helt rätt med G-Shock, det behöver alla i sin samling. 👍 Perfekt för stranden, träning, renovering, trädgårdsfix etc.
 
Var länge sen jag plockade fram denna, nästan ett år.
Lumetriangeln kl 12 på bezeln har gulnat i lådan. Har ni nåt tips på om man kan gnugga bort missfärgningen med nåt som förhoppningsvis inte tar bort all lume under? Keramisk bezel kanske ska tilläggas.

DD2ED64B-1A5D-4042-85CE-5158524059F8.jpeg
 
Var länge sen jag plockade fram denna, nästan ett år.
Lumetriangeln kl 12 på bezeln har gulnat i lådan. Har ni nåt tips på om man kan gnugga bort missfärgningen med nåt som förhoppningsvis inte tar bort all lume under? Keramisk bezel kanske ska tilläggas.

DD2ED64B-1A5D-4042-85CE-5158524059F8.jpeg
Märkligt.
Har den legat mot något eller?
 
Tillbaka
Topp