• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fan vad bra den här blev. Nästan kul faktiskt! Skit att sommaren snart är slut..
A470D643-C3EE-448C-9A90-CF4E902946A9.jpeg
 
Testade nya våtdräkten idag och Synchron fick följa med. Den har fått göra det mycket på sistone! 😁 Kristallklart i vattnet, en miljon brännmaneter och nästan vindstilla, kunde inte varit bättre.
PSX_20220901_224740.jpg
PSX_20220901_224712.jpg
PSX_20220901_224343.jpg
PSX_20220901_224614.jpg

PSX_20220901_224810.jpg
Testade också min nya våtdräkt, min första!
Allt var kanon till jag insåg att jag flyter som en kork😂😂 måste köpa vikter! Tips på hur mycket? Och vart köpte du dina?
 
Idag kom ett svart Bonettogummi från bästa @SpaceAce Det skall få tjänstgöra på Aqualand i vinter och i bandlådan fann jag ett orange dito (som jag glömt bort) och det åker på till våren. Vaniljdoften är tung..., får nog balanseras med en wirre.
20220830_192004.jpg
Vet du var man kan få tag på ett sådant bonetto i svart? Har ett i orange men minns ej vart jag fick tag på det 😄
 
Testade också min nya våtdräkt, min första!
Allt var kanon till jag insåg att jag flyter som en kork😂😂 måste köpa vikter! Tips på hur mycket? Och vart köpte du dina?
Kul! Det blir helt klart trevligare att vara länge i vattnet om man har våtdräkt. 😊 Generell regel är ett kilo per millimeter våtdräkt. Testade 5kg med min 5mm våtdräkt igår och det var på gränsen till för mycket, 4,5kg är nog mer lämpligt, så enda sättet att veta exakt är att testa sig fram. Ett annat tips är att köpa själva bältet som håller vikterna i gummi, det är väldigt mycket skönare. 👍 Här är mina tillsammans med dagens klocka. 😁

Edit: Mina vikter är köpta på DiveInn men har köpt på bland annat OxyShop (ligger i Göteborg). Vikter med gummi runt är bättre för dräkten och miljön men såna utan är lite billigare.
PSX_20220902_073122.jpg
 
Senast ändrad:
Kul! Det blir helt klart trevligare att vara länge i vattnet om man har våtdräkt. 😊 Generell regel är ett kilo per millimeter våtdräkt. Testade 5kg med min 5mm våtdräkt igår och det var på gränsen till för mycket, 4,5kg är nog mer lämpligt, så enda sättet att veta exakt är att testa sig fram. Ett annat tips är att köpa själva bältet som håller vikterna i gummi, det är väldigt mycket skönare. 👍 Här är mina tillsammans med dagens klocka. 😁

Edit: Mina vikter är köpta på DiveInn men har köpt på bland annat OxyShop (ligger i Göteborg). Vikter med gummi runt är bättre för dräkten och miljön men såna utan är lite billigare.
PSX_20220902_073122.jpg
Nice, då ska jag beställa! Har också köpt en
5 mm Seac dräkt från Diveinn... Bara surt att det tar sån jäklar tid😂 jaja... Får väl flyta runt på ytan tills vidare🐳
Blir Steninge i morgon, kör du bara i tylösand?
 
Testar en affordable sen några dagar.
Hört att det finns tonåringar som inte kan läsa en analog klocka.
Jag är nog tvärtom 👴🏼 👓
En snabb blick på visarna räcker.
Sen är synen inte den bästa så rejäla visare med mycket lumen är nog det bästa valet för närsynta farbröder.
Men man får mycket olika tekniska finesser för 1017:-.
2992836C-94F0-486F-91D4-CD8C38CF0C74.jpeg
04B9CB4D-28C0-45B2-BC84-461A4F06A9A2.jpeg

Synk med atomklocka är dock jäkligt coolt.
(Ni ser lägger väl förresten märke till synken på de här två 😀)
 
Tillbaka
Topp