• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nollfemtioniosjuhundratio!
0430A9CB-B5F5-4A5B-9891-B9232E46B634.jpeg

8138F5CE-C43F-409F-A741-C73BF08ADD09.jpeg
AFC91636-5B50-445B-859C-038BF45C7DBD.jpeg

Missförstå mig rätt, har inget emot inspiration från förr, homager osv, tycker bara klockan är ful och överprisad, dessutom lite väl ”inspirerad”. Gillar ju DH och hade velat ha en. Får leta efter en 1964 istället :)
Ja jäklars igen säger jag. Kände inte ens till den modellen (kommer från någon som trodde densamma var hyfsat allmänbildad på gamla dykarrökare 🥴)

8138F5CE-C43F-409F-A741-C73BF08ADD09.jpeg
AFC91636-5B50-445B-859C-038BF45C7DBD.jpeg

Missförstå mig rätt, har inget emot inspiration från förr, homager osv, tycker bara klockan är ful och överprisad, dessutom lite väl ”inspirerad”. Gillar ju DH och hade velat ha en. Får leta efter en 1964 istället :)
Åfan! Den Omegan kände jag inte till! Men som sagt, DHs grej är ju att han gör homager/copager av mer eller mindre kända vintageklockor. Jag gillar DH och har haft några olika!

1964:an har jag och den är ju typ en 1:1 av denna gamla Omega!
C623CB01-AE56-485C-94BF-179BCD70CAFE.jpeg

3BE444CF-0664-4D8C-97FC-A5E6A3694007.jpeg

Senast ändrad:
Tycker den ser småknasig ut i proportionerna, eller? 🤔
Och kommer den bara i rosé så går den bort innan den kom imo
Nja, nu när du säger det så är den väl kanske lite lång L2L i förhållande till bredden om det var det du tänkte på? Ingen aning om specs eller varianter då jag bara såg den på hans insta men helstål borde inte vara någon högoddsare (även om den kanske bara släpps i rose till en början). 🤷‍♂️

• Like
Reactions: v0n
Jag har en klocka som tidigare låg stabilt på +8-9 spd. Plötsligt nu så går den mer än +60 spd...
Kan den blivit magnetiserad?

En traska med miyota 9-serie

Jag har en klocka som tidigare låg stabilt på +8-9 spd. Plötsligt nu så går den mer än +60 spd...
Kan den blivit magnetiserad?

En traska med miyota 9-serie
Ja, det låter som det är dags för avmagnetisering. Du har i alla fall inget att förlora på att prova. Jag har t ex en Squale som gick +23 när jag fick den för drygt tre veckor sedan, vilket ju inte duger för ett Sellita SW200-1 Elaboré. Efter två omgångar avmagnetisering (15 sekunder i alla positioner) ligger den nu helt stabilt på +4.

Senast ändrad:
Nja, nu när du säger det så är den väl kanske lite lång L2L i förhållande till bredden om det var det du tänkte på? Ingen aning om specs eller varianter då jag bara såg den på hans insta men helstål borde inte vara någon högoddsare (även om den kanske bara släpps i rose till en början). 🤷‍♂️
Jepp, vi får se. Ser dessvärre ut som en krystad 'dammodell". Ja, ser lång ut och bandhornen lite för biffiga för designen i övrigt. Kan också vara luriga bilder för det är väl en kvinnoarm? 🥴

Tillbaka
Topp