• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jahaja, sista ordinarie passet. Kommer sakna mina kollegor mycket. Tack för den Eon, Putin och alla andra idioter. På med kostymklockan och kör tills jag stupar.
14FC36F1-DD6A-49DB-8B92-94CDE2BE0E65.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Prislappen på den där bronspjäsen är alltså 45', med ett Sellita SW300 :wideyed: Det kanske bara är jag, men förstår inte motiveringen till ett så pass högt pris.
Håller definitivt med om att prislappen är oskälig, känns lite panerai att den ska kosta svinmycket mer för att den är brons.. SÅ kul är det inte 😅
Men de andra varianterna var riktigt snygga de med!
 

Sebastard

Vacheron
Sjöö-Sandström-Landsort-D3-2022-Brons-Limited-Edition-scaled.jpg



Satan vad snygg nya landsort är 🤩 bild från Eqotime.
Sjöö i all ära, älskar min tungsten Landsort. Kommer inte hundra överens med dom nya. Saknar lite den minimalistiska, avskalade och hårdare röjdykar looken. Om nu det är en ”look” förresten, men ni hajar förhoppningvis någorlunda vad jag är inne på. Sen är ju allt smak och tycke vilket gör hela det här intresset så intressant och ger oss sådan bredd i design och utseende från klocka till klocka.

Det jag kan sakna mest är nog att dom inte tagit fram en stållänk då jag är en riktig sucker för klockor på länk.

7FA369B3-164D-485C-A06F-76BC9FD42A93.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Sjöö i all ära, älskar min tungsten Landsort. Kommer inte hundra överens med dom nya. Saknar lite den minimalistiska, avskalade och hårdare röjdykar looken. Om nu det är en ”look” förresten, men ni hajar förhoppningvis någorlunda vad jag är inne på. Sen är ju allt smak och tycke vilket gör hela det här intresset så intressant och ger oss sådan bredd i design och utseende från klocka till klocka.

Det jag kan sakna mest är nog att dom inte tagit fram en stållänk då jag är en riktig sucker för klockor på länk.

7FA369B3-164D-485C-A06F-76BC9FD42A93.jpeg

Tror jag förstår vad du syftar på och jag håller med, den nya går mer åt det eleganta hållet (tänker typ omega smp med den vågiga tavlan), vilket gör det ännu märkligare att den inte kommer på länk 🤔
 
Topp