• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Den är märklig men fantastiskt bra

237BEC38-6800-4152-BBCE-C5E9A780A36E.jpeg
c93f751fcd7f4d71471ece532a7820d9.jpg
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Vill också ha en märklig Serica❤️
Roar mig med nya cns-band så länge. Roseguldsnato var fint på orisen
1664657919184.jpg
Serican är väldigt trevlig även om den har småsaker jag stör mig på. Vore trevligt med extra säkerhet på spännet, vart med om att spännet åkt upp två gånger nu.
Som tur är har jag upptäckt utan att tappa klockan. Bezeln går lite för lätt men det bryr jag mig inte mycket om. Utseendemässigt är den 10/10 😍
 

AndyJ

Panerai
Serican är väldigt trevlig även om den har småsaker jag stör mig på. Vore trevligt med extra säkerhet på spännet, vart med om att spännet åkt upp två gånger nu.
Som tur är har jag upptäckt utan att tappa klockan. Bezeln går lite för lätt men det bryr jag mig inte mycket om. Utseendemässigt är den 10/10 😍
Utseendet gör att man kan förlåta mycket. Sjukt fin😍

Du skulle ha ett sånt där vaniljbonetto jag har. Helt omöjligt att få upp. Det får vila ett tag nu tills min tumme återhämtar sig😅
 

Cogline

Omega
2-Faktor
3e oktober verkar det vara enligt vad jag kan se eller har jag missat något ?
Hursomhelst så ser den riktigt trevlig ut.
Jag har aldrig beställt en Zelos förut, har dom ADs också eller beställer man enbart direkt från deras hemsida ?

Har inte heller beställt någon faktiskt men har förstått att det handlar om minuter efter launch då de flesta modellerna är slutsålda. Så ska man få tag på en så måste man sitta och häcka vid datorn. Verkar som att man måste ha förifyllt betalningsoption o.s.v. också för att hinna knipa någon i de flesta fall.

Förstår ju incitamentet för att göra så limited batches som tillverkare/säljare men som konsument kan jag ju inte säga att jag är så stort fan av affärsmodellen.
Samtidigt är det ju en ganska safe investering för att testa klockan då de flesta modeller säljer för inköpspris eller mer begagnade i zelos watchers gruppen på Facebook verkar det som.

Har också funderat lite över auroran men har lite svårt för modellen av boett. Tycker det känns som en väldigt rund ring med helt raka lugs om ni förstår vad jag menar 🤔
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Serican är väldigt trevlig även om den har småsaker jag stör mig på. Vore trevligt med extra säkerhet på spännet, vart med om att spännet åkt upp två gånger nu.
Som tur är har jag upptäckt utan att tappa klockan. Bezeln går lite för lätt men det bryr jag mig inte mycket om. Utseendemässigt är den 10/10 😍
Lite fascinerande att spännet kan poppa up, om något har jag haft det motsatta problemet att det sitter som benet och man får ha stark nagel för att öppna.
Det största problemet jag har stött på efter ett år är att den inte är en idealisk golfklocka. Det är den enda klocka jag haft som konsekvent tenderar att skruva loss kronan spontant av en runda golf. Antar att det är den stora greppvänliga kronan i kombination med inga kronskydd som gör det men eftersom det aldrig hänt vid någon annan aktivitet än specifikt golf så är det inte världens problem.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har inte heller beställt någon faktiskt men har förstått att det handlar om minuter efter launch då de flesta modellerna är slutsålda. Så ska man få tag på en så måste man sitta och häcka vid datorn. Verkar som att man måste ha förifyllt betalningsoption o.s.v. också för att hinna knipa någon i de flesta fall.

Förstår ju incitamentet för att göra så limited batches som tillverkare/säljare men som konsument kan jag ju inte säga att jag är så stort fan av affärsmodellen.
Samtidigt är det ju en ganska safe investering för att testa klockan då de flesta modeller säljer för inköpspris eller mer begagnade i zelos watchers gruppen på Facebook verkar det som.

Har också funderat lite över auroran men har lite svårt för modellen av boett. Tycker det känns som en väldigt rund ring med helt raka lugs om ni förstår vad jag menar 🤔
Jag har aldrig förstått varför inte fler tillämpar förhandsbokningar med (viss eller hel) förskottsbetalning. Då vet man exakt hur stor efterfrågan är och kan styra produktionen beroende på modell, färgval osv., alla får den modell de själva vill ha och tillverkaren slipper sitta med osålda lager av trökiga kombinationer och/eller behöva begränsa utbudet p.g.a. att man måste ligga ute med pengar för tillverkningen.

Jag tycker att det släpps en hel del kul på mikroscenen men det här förfarandet med att man i princip måste använda sig av en bot som klickar på köpknappen i samma sekund som fönstret öppnas gör ju att man lessnar helt och är lika frustrerande och tröttsamt som andra "oköpbara" modeller från välkända tillverkare.

Mvh,
Vaknade på fel sida av sängen idag 🤡
Jag tycker också att boettformen/bandhornen ser väldigt märkligt ut och tror att det även kommer att se knepigt ut på andra typer av band.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag är också fan av den "limiterade" varianten med tex 14 dagars beställningsfönster och alla som beställer där får sin klocka (men sen är det slut).
Misstänker att det är den långa ledtiden som upplevs som problematisk för många? Det blir per definition ganska lång tid mellan beställning/handpenning/betalning och leverans vilket inte går hem hos stor del av dagens konsumenter.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Jag har aldrig förstått varför inte fler tillämpar förhandsbokningar med (viss eller hel) förskottsbetalning. Då vet man exakt hur stor efterfrågan är och kan styra produktionen beroende på modell, färgval osv., alla får den modell de själva vill ha och tillverkaren slipper sitta med osålda lager av trökiga kombinationer och/eller behöva begränsa utbudet p.g.a. att man måste ligga ute med pengar för tillverkningen.

Jag tycker att det släpps en hel del kul på mikroscenen men det här förfarandet med att man i princip måste använda sig av en bot som klickar på köpknappen i samma sekund som fönstret öppnas gör ju att man lessnar helt och är lika frustrerande och tröttsamt som andra "oköpbara" modeller från välkända tillverkare.

Mvh,
Vaknade på fel sida av sängen idag 🤡
Jag tycker också att boettformen/bandhornen ser väldigt märkligt ut och tror att det även kommer att se knepigt ut på andra typer av band.

Det där har jag inte ens tänkt på men ja det låter ju som en betydligt bättre idé! Tror man fått fler nöjda kunder då. Men antar att man vill skapa en viss hype för sitt märke med det sättet man använder sig av nu (som vissa mer välkända märken 🙈)
Delar din frustration!
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Jag är också fan av den "limiterade" varianten med tex 14 dagars beställningsfönster och alla som beställer där får sin klocka (men sen är det slut).
Misstänker att det är den långa ledtiden som upplevs som problematisk för många? Det blir per definition ganska lång tid mellan beställning/handpenning/betalning och leverans vilket inte går hem hos stor del av dagens konsumenter.

Sant, de flesta vill ju ha ganska instant gratification i dagens samhälle och där ingår ju även snabba leveranser. Man själv är väl kanske inget jättestort undantag heller i ärlighetens namn.
 

AndyJ

Panerai
Har inte heller beställt någon faktiskt men har förstått att det handlar om minuter efter launch då de flesta modellerna är slutsålda. Så ska man få tag på en så måste man sitta och häcka vid datorn. Verkar som att man måste ha förifyllt betalningsoption o.s.v. också för att hinna knipa någon i de flesta fall.

Förstår ju incitamentet för att göra så limited batches som tillverkare/säljare men som konsument kan jag ju inte säga att jag är så stort fan av affärsmodellen.
Samtidigt är det ju en ganska safe investering för att testa klockan då de flesta modeller säljer för inköpspris eller mer begagnade i zelos watchers gruppen på Facebook verkar det som.

Har också funderat lite över auroran men har lite svårt för modellen av boett. Tycker det känns som en väldigt rund ring med helt raka lugs om ni förstår vad jag menar 🤔
Jag gillar inte den här heller för den är stor och rund med luggar som har en polerad avfasning som "gömmer" stora delar av luggarna i vissa vinklar. Men tavlan, visarna och de fina araberna väger upp😊 Den sålde slut på några sekunder med. Tokigt
1664742918202.jpg
 
Topp