• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DrDre

Patek
Snyggt nysläpp från Excelsior Park. 39mm och ett manuellt urverk från Sellita.

Excelsior, Vulcain och Nivada har numera samma ägare och han verkar ha fått upp farten.

9BA1EAEA-4C8A-4D0D-A14E-6C7B7D8246BA.jpeg
 
Go kväll på er!

Fick tag på en Baltic x A Collected Man MR01 Blue Roulette, No 140 / 300.

Min första baltic och jag måste säga att finishen är imponerande! :) Läderbandet är från A Collected Man's egna kollektion, super hög kvalitet känns det som, mycket imponerande. Kan starkt rekommendera det läder band där ifrån.

Det negativa på min first impression är urverket, det rasslar rätt mycket när vikten snurrar runt.. :/

IMG_6291.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Go kväll på er!

Fick tag på en Baltic x A Collected Man MR01 Blue Roulette, No 140 / 300.

Min första baltic och jag måste säga att finishen är imponerande! :) Läderbandet är från A Collected Man's egna kollektion, super hög kvalitet känns det som, mycket imponerande. Kan starkt rekommendera det läder band där ifrån.

Det negativa på min first impression är urverket, det rasslar rätt mycket när vikten snurrar runt.. :/

IMG_6291.jpg
Grymt fin design! 🙂
Själv blir det Certina, om någon har ett billigt 20mm gummi/läder att sälja man kan prova ”notcha” till hojta till 🤓
7E6EF9BE-7D55-4E93-BE2F-8841D91D320B.jpeg
 

AndyJ

Panerai
Go kväll på er!

Fick tag på en Baltic x A Collected Man MR01 Blue Roulette, No 140 / 300.

Min första baltic och jag måste säga att finishen är imponerande! :) Läderbandet är från A Collected Man's egna kollektion, super hög kvalitet känns det som, mycket imponerande. Kan starkt rekommendera det läder band där ifrån.

Det negativa på min first impression är urverket, det rasslar rätt mycket när vikten snurrar runt.. :/

IMG_6291.jpg
Fin! Du får jättegärna bjuda på en bild utan plast med😊 Jag hade den laxrosa ett tag. Håller med om urverket.
 

Sebastard

Vacheron
Dök över bilder på dom kommande mindre, ja ni hörde mig rätt, modellerna av Bulova Lunar. Inget megahopp men ner från 45 till 43mm samt kortare lugg/lugg. Här sitter dom på en 7,5 inch (19cm) handled. Polerade ser nu även ut att få en länk. Att dom båda saknar datum är bara gött om ni frågar mig.

5761335F-4ADB-4DC4-B9B3-B354CBF99D05.jpeg
2E062175-26BF-48AB-8446-3E3EB4CBC9A7.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
3e oktober verkar det vara enligt vad jag kan se eller har jag missat något ?
Hursomhelst så ser den riktigt trevlig ut.
Jag har aldrig beställt en Zelos förut, har dom ADs också eller beställer man enbart direkt från deras hemsida ?
Ja, kanske otydligt skrivet av mig. Den lanseras den 3e.

Man kan beställa direkt från Zelos, dom har dock återförsäljare lite överallt. Seriouswatches.com i Europa bland annat.

Dock brukar ÅF få klockorna någon månad senare.
 
Topp