• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig comeback för solen idag.😊
20221004_154723-01.jpeg
 
Här kommer ett litet tips på en auktion som går ut om 2h


En riktig käftsmäll till quartzdykare.
Jag har haft 3 exakt likadana plus 4 i andra färger... KÖÖÖÖP!!
 
Japp, Seiko metronome watch.
Då man är musiker kunde jag inte motstå att köpa. Har utöver metronome (40-304bpm) även stämton i a och b (440,442 & 443hz!). Släpptes i våras men fick syn på den förra veckan. Blev köp på en gång 🙃
Riktigt häftig 😃 och verkligen spot on om man både är musiker och gillar klockor

Riktigt roligt att se funktioner på analoga ut som man inte sett förut
 
Nu är det två pers som reagerat med ”🤣” på min Cronos-annons på k&s. Blev fundersam om jag kanske hade ollonet ute på någon av bilderna, men icke. Vad är det som är så jävla roligt måntro? 🤔
 
Nu är det två pers som reagerat med ”🤣” på min Cronos-annons på k&s. Blev fundersam om jag kanske hade ollonet ute på någon av bilderna, men icke. Vad är det som är så jävla roligt måntro? 🤔

Garanterat priset...

Jag gillar klockan och tycker den är snygg...
Men en aliexpress klocka med chingchong-verk säljer inte för 3,5k... snarare 1,5...
Så tror jag iaf 🤷‍♂️
 
Garanterat priset...

Jag gillar klockan och tycker den är snygg...
Men en aliexpress klocka med chingchong-verk säljer inte för 3,5k... snarare 1,5...
Så tror jag iaf 🤷‍♂️

Hmm. Då kan man ju testa att klicka hem en GMT av cronos på aliexpress och se vad prislappen landar på. Hint: det är inte 1500.
Och vad gäller ”chingchong-verk” så tycks hangzhou 6460 ha fått bra recensioner 🤷🏼‍♂
Tack för synpunkterna dock 👍🏻
 
Hmm. Då kan man ju testa att klicka hem en GMT av cronos på aliexpress och se vad prislappen landar på. Hint: det är inte 1500.
Och vad gäller ”chingchong-verk” så tycks hangzhou 6460 ha fått bra recensioner 🤷🏼‍♂
Tack för synpunkterna dock 👍🏻

Ta det inte som kritik av din klocka. Jag gillar den.
Men de som skrattar gör det nog pga priset...

Jag är inte heller påläst vad gäller verket.... andra kina-cloner som pt5000 verkar ju bra så det kan säkert det där vara också.

Vad är bästa priset för en ny då?
 
Nu är det två pers som reagerat med ”🤣” på min Cronos-annons på k&s. Blev fundersam om jag kanske hade ollonet ute på någon av bilderna, men icke. Vad är det som är så jävla roligt måntro? 🤔

Tror det är dem som skrattar åt homager snarare än fel på den, dvs inget att bry sig om.

Men jag har en ju inget emot homager. Köper inte argumentet ”försöker vara något det inte är”, för då hade det ju stått ex rolex på tavlan. Kan ju sen hoppas Gmt:n är bättre än homagen ändå.

Sen tror jag som Jonas skrev att 3.5k är svårt få för den, nog mer åt 2.5k för att hitta köpare lättare. Utan att säga den inte är prisvärd men min känsla 🙂
 
Hmm. Då kan man ju testa att klicka hem en GMT av cronos på aliexpress och se vad prislappen landar på. Hint: det är inte 1500.
Och vad gäller ”chingchong-verk” så tycks hangzhou 6460 ha fått bra recensioner 🤷🏼‍♂
Tack för synpunkterna dock 👍🏻

Ta det inte som kritik av din klocka. Jag gillar den.
Men de som skrattar gör det nog pga priset...

Jag är inte heller påläst vad gäller verket.... andra kina-cloner som pt5000 verkar ju bra så det kan säkert det där vara också.

Vad är bästa priset för en ny då?
Är det inte samma verk som tex San Martin använder sig av? Har inte världens bästa koll ska tilläggas så någon annan får gärna rätta mig om jag har fel 😊
 
Nu är det två pers som reagerat med ”🤣” på min Cronos-annons på k&s. Blev fundersam om jag kanske hade ollonet ute på någon av bilderna, men icke. Vad är det som är så jävla roligt måntro? 🤔
Som jag nämnde i en annan tråd häromdagen, tycker enbart den emojin används i ett trist syfte på annonser. Bidrar inte med nåt annat än trist stämning och osäkerhet på forumet.
 
Tror det är dem som skrattar åt homager snarare än fel på den, dvs inget att bry sig om.

Men jag har en ju inget emot homager. Köper inte argumentet ”försöker vara något det inte är”, för då hade det ju stått ex rolex på tavlan. Kan ju sen hoppas Gmt:n är bättre än homagen ändå.

Sen tror jag som Jonas skrev att 3.5k är svårt få för den, nog mer åt 2.5k för att hitta köpare lättare. Utan att säga den inte är prisvärd men min känsla 🙂

Så kan det mkt väl vara... kollar lite vem som skrattat och tror ännu mer på det.
 
Tror det är dem som skrattar åt homager snarare än fel på den, dvs inget att bry sig om.

Men jag har en ju inget emot homager. Köper inte argumentet ”försöker vara något det inte är”, för då hade det ju stått ex rolex på tavlan. Kan ju sen hoppas Gmt:n är bättre än homagen ändå.

Sen tror jag som Jonas skrev att 3.5k är svårt få för den, nog mer åt 2.5k för att hitta köpare lättare. Utan att säga den inte är prisvärd men min känsla 🙂
Som jag nämnde i en annan tråd häromdagen, tycker enbart den emojin används i ett trist syfte på annonser. Bidrar inte med nåt annat än trist stämning och osäkerhet på forumet.
Så kan det mkt väl vara... kollar lite vem som skrattat och tror ännu mer på det.

Ja det ante mig att det kunde vara så. Kanske därför jag blev lite irriterad 😅 osköna människor helt enkelt!
 
Tillbaka
Topp