Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp det handlade om några minuter på flera av modellerna men jag hann få iväg en beställning med nöd och näppe.Har inte heller beställt någon faktiskt men har förstått att det handlar om minuter efter launch då de flesta modellerna är slutsålda. Så ska man få tag på en så måste man sitta och häcka vid datorn. Verkar som att man måste ha förifyllt betalningsoption o.s.v. också för att hinna knipa någon i de flesta fall.
Förstår ju incitamentet för att göra så limited batches som tillverkare/säljare men som konsument kan jag ju inte säga att jag är så stort fan av affärsmodellen.
Samtidigt är det ju en ganska safe investering för att testa klockan då de flesta modeller säljer för inköpspris eller mer begagnade i zelos watchers gruppen på Facebook verkar det som.
Har också funderat lite över auroran men har lite svårt för modellen av boett. Tycker det känns som en väldigt rund ring med helt raka lugs om ni förstår vad jag menar![]()
Väldigt dåligt med det, men postat två i tråden tidigareVerkligen. Har du fler bilder, någon där den sitter på handleden?
Japp det handlade om några minuter på flera av modellerna men jag hann få iväg en beställning med nöd och näppe.
Den jag främst ville ha tog dock slut innan.
Men jag köpte flera pga det är som vanligt svårt att veta utifrån en bild hur tavlan kommer upplevas irl.
Tänker att jag kan sälja den som inte ska behållas till samma som inköpspriset om det kommer till saken.
Återkommer med intryck och det ska bli spännande att testa en Zelos.
Modellen i sig kändes som klippt och skuren för mig.
Jag missade Aventurine så det blev Teal, Granite och den som fortfarande finns att köpa i skrivande stund Ice Blue.Ja det lär du inte ha några problem med alls. Flertalet som redan uttryckt missnöje över att de inte lyckats knipa någon i Zelosgruppen på facebook. Du kan säkert få den såld där till inköpspris eller mer beroende på modell.
Om du inte redan är medlem.Bei Facebook anmelden
Melde dich bei Facebook an, um dich mit deinen Freunden, deiner Familie und Personen, die du kennst, zu verbinden und Inhalte zu teilen.www.facebook.com
Får man fråga vilka modeller du slog till på?
Ser fram emot recensioner sen!
Jag missade Aventurine så det blev Teal, Granite och den som fortfarande finns att köpa i skrivande stund Ice Blue.
Hade Aventurine funnits hade jag skippat Granite så den kom i andra hand.
Spontant så den jag tror kommer behållas är Teal men det beror helt på hur intrycket av dessa tre blir vid ankomst.
Kan ju hända att någon överraskar irl.
Ska kolla om min samboni ev vill ha någon utav dom och det vore också ett kul alternativ isf.
Tänker mig maximalt inköpspris om någon ska säljas oanvänd då det känns vettigt.
Jag gillar också ice blue och är generellt svag för blåa tavlor men den verkar minst poppis i nuläget.Ja teal och aventurine verkar vara de som är mest eftertraktade. Aventurine är ju alltid eftertraktad vad jag förstått. Personligen tycker jag Ice blue är snyggast utifrån bilder.
WMT-watches använder Seikos senaste gmt-verk dom hade i sina ”skx-gmt:er” och gör en typ gmt-master inspirerad klocka. Vad tror vi?
Personligen är jag kluven till händerna, även till 12:an o 6:an.
![]()
![]()
VårdAvBil?Commander i grönt. Sorry för alla poster. Vabb och uttråkad
![]()
Ja jag såg det, enda modellen som finns kvar. Är också svag för blå tavlor och generallt lite mer minimalistiska. Tycker många av tavlorna på Aurora är lite over the top.Jag gillar också ice blue och är generellt svag för blåa tavlor men den verkar minst poppis i nuläget.
För den pengen hade jag nog gått för en Yema Navygraf FSM om man vill ha något liknande i bronze.Vad säger panelen om Alpina? Är t ex en ny Seastrong Diver Heritage Bronze PVD värd 10k med importmoms inräknat?
Edit: Kanske för prålig för mig ändå. Fick ett litet infall bara.
![]()
Japp, bra förslag. Blev lite nyfiken på Alpina bara. Det är så sällan man ser dessa på forumet.För den pengen hade jag nog gått för en Yema Navygraf FSM om man vill ha något liknande i bronze.
![]()
![]()
Hade föredragit att köpa av Seriouswatches faktiskt. Senaste köpet, Spearfish hade blivit några korvören billigare från dom till och med. Har skrivit upp mig flera gånger om mail när det går att köpa vissa modeller där, men aldrig fått något mail om släpp eller tillgänglighet - bara att dom tydligen kom och gick när man väl surfar in där.SeriousWatches har lagt in nya Zelos. Kanske att man har chans att fånga en där om man misssade https://www.seriouswatches.com/collections/zelos