• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hemgång!
Har varit en dag med denna affordable vintage-pjäsen på handleden!
 

Bilagor

  • 4D15E991-F04E-425E-A06A-F3A0317104D8.jpeg
    4D15E991-F04E-425E-A06A-F3A0317104D8.jpeg
    639.2 KB · Visningar: 9
Trevliga Submariner homager från NTH i samarbete med Watchgecko. Lär nog säljas slut ganska fort.
watches-nth-nacken-dive-watch-reef-green-watchgecko-exclusive-35414691872931_1024x1024@2x.prog...jpg
watches-nth-nacken-dive-watch-reef-green-watchgecko-exclusive-35414692200611_1024x1024@2x.prog...jpg
watches-nth-amphion-dive-watch-anchor-grey-watchgecko-exclusive-35414929506467_1024x1024@2x.pr...jpg
watches-nth-amphion-dive-watch-anchor-grey-watchgecko-exclusive-35414930129059_1024x1024@2x.pr...jpg

 
Fick hem senaste släppet från Nodus.
Retrospect 3 med uppdaterad boett lås med glidefunktion och trekant kl 12.
Fick tyvär ingen wowkänsla alls av tavlan och orange kanske inte är min grej.
Retrospect är annars en grym klocka helt klart och denna är min 3e.
Plast är fortfarande kvar på bilderna.

C77819B5-357C-4A8A-9E26-30B77F8FC24D.jpeg

901949BD-5B20-49BF-BAD4-CDF8915FBCBB.jpeg

47A900CA-4B31-4C9D-8C37-382D1E688B22.jpeg
Asså, om man får lov att tycka nåt nuförtiden så har även jag mindre bra erfarenheter av just färgen orange i "sunburst". Älskar orange i vanliga fall, konstigt.
 
Köpmannebro! Det blir svårt när du säger liite, kan vara ironiskt. Svårt o veta 😅

Hur många klockor tog du med? Blir du inte kladdig av svett under lädret?!
Japp! Blir lite klibbigt.. men tänkte att svett o smuts fixar lite patina på lädret snabbt! Plus att läder och brons var så förbannat rätt här i ökenlandet..
Förbannat mycket mera söderut då! Oki?
😂😇😊
 
Hej alla, hur ställer ni er till märket San Martin? Min brorsa har en Panerai homage och jag blev imponerad av kvaliteten. Innan trodde jag att det var något kinesiskt skit som skulle gå sönder inom nån vecka. Nu har jag fastnat lite för en Bell&Ross homage. Originalet skulle jag aldrig köpa då priset är på tok för högt. Vad tycker panelen?
2F1583B6-5F4B-46B9-BFA3-0867A213C980.png
 
Hej alla, hur ställer ni er till märket San Martin? Min brorsa har en Panerai homage och jag blev imponerad av kvaliteten. Innan trodde jag att det var något kinesiskt skit som skulle gå sönder inom nån vecka. Nu har jag fastnat lite för en Bell&Ross homage. Originalet skulle jag aldrig köpa då priset är på tok för högt. Vad tycker panelen?
2F1583B6-5F4B-46B9-BFA3-0867A213C980.png
Nu kanske jag kliver på en öm nerv, men detta är bara min egna åsikt om San Martin och liknande märken. I min bok säljer det i princip kopior men med egen logotyp, de har ju gjort några egna tolkningar på andra klockor och där kan jag tycka det är ett kul initiativ. Men som klockan du visar ovan så är det ju bara San Martins egna logotyp samt index & no date som skiljer sig från originalet, well givetvis finish & urverk likaså. Gråzon, anser jag.

1665129346225.jpeg
 
Hej alla, hur ställer ni er till märket San Martin? Min brorsa har en Panerai homage och jag blev imponerad av kvaliteten. Innan trodde jag att det var något kinesiskt skit som skulle gå sönder inom nån vecka. Nu har jag fastnat lite för en Bell&Ross homage. Originalet skulle jag aldrig köpa då priset är på tok för högt. Vad tycker panelen?
2F1583B6-5F4B-46B9-BFA3-0867A213C980.png
SM är ju en vattendelare, precis som många andra märken. Typ Steinhart, NTH osv.

Personligen har jag inget emot dessa märken, tvärtom så gillar jag dom. Just SM är mycket bra fit&finish samt hög bang for the buck.
Det största problemet är ju som sagt originalitet, men i slutändan är det ju du som ska bära klockan och uppskatta den.

Testa vet ja, borde ju gå att sälja den om du inte trivs med den :)
 
Hej alla, hur ställer ni er till märket San Martin? Min brorsa har en Panerai homage och jag blev imponerad av kvaliteten. Innan trodde jag att det var något kinesiskt skit som skulle gå sönder inom nån vecka. Nu har jag fastnat lite för en Bell&Ross homage. Originalet skulle jag aldrig köpa då priset är på tok för högt. Vad tycker panelen?
2F1583B6-5F4B-46B9-BFA3-0867A213C980.png
Jag är tyvärr inte med i panelen så tänker inte säga nåt.
Köp det du själv vill ha å gillar så brukar det bli bra✌🏼
 
Nu kanske jag kliver på en öm nerv, men detta är bara min egna åsikt om San Martin och liknande märken. I min bok säljer det i princip kopior men med egen logotyp, de har ju gjort några egna tolkningar på andra klockor och där kan jag tycka det är ett kul initiativ. Men som klockan du visar ovan så är det ju bara San Martins egna logotyp samt index & no date som skiljer sig från originalet, well givetvis finish & urverk likaså. Gråzon, anser jag.
Was
Hej alla, hur ställer ni er till märket San Martin? Min brorsa har en Panerai homage och jag blev imponerad av kvaliteten. Innan trodde jag att det var något kinesiskt skit som skulle gå sönder inom nån vecka. Nu har jag fastnat lite för en Bell&Ross homage. Originalet skulle jag aldrig köpa då priset är på tok för högt. Vad tycker panelen?
2F1583B6-5F4B-46B9-BFA3-0867A213C980.png
Det är kopior som lyckas övertyga en klick användare genom att göra små men tillräckligt stora justeringar för att de ska vara ok med det. Jag tyckte de var ok i början när de apade efter lite klassiker som kanske inte alla hade koll på, men efter att ha tagit fel på SM och the real deal vid flera tillfällen när man tittar för snabbt så har jag blivit emot.

Vill du ha en kopia som inte är en kopia för att du intalar dig att kopior är fel, köp då inte en SM.
 
Tillbaka
Topp