• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Efter att ha haft lite sug på en Rolex Oyster Perpetual alternativt en Omega Aqua Terra, så har jag insett att de är för mycket pengar att spendera.
Men då har jag sonderat marknaden efter liknande modeller och hittade Monta Noble.
Någon här som har erfarenhet av dem? Verkar bara säljas i staterna och online. Får ju riktigt fina recensioner på nätet iaf 😊
Någon som kanske äger en själv och vill bli av med den? 😉
 
C
Efter att ha haft lite sug på en Rolex Oyster Perpetual alternativt en Omega Aqua Terra, så har jag insett att de är för mycket pengar att spendera.
Men då har jag sonderat marknaden efter liknande modeller och hittade Monta Noble.
Någon här som har erfarenhet av dem? Verkar bara säljas i staterna och online. Får ju riktigt fina recensioner på nätet iaf 😊
Någon som kanske äger en själv och vill bli av med den? 😉
Någon av citizens chronomaster modeller?
 
Efter att ha haft lite sug på en Rolex Oyster Perpetual alternativt en Omega Aqua Terra, så har jag insett att de är för mycket pengar att spendera.
Men då har jag sonderat marknaden efter liknande modeller och hittade Monta Noble.
Någon här som har erfarenhet av dem? Verkar bara säljas i staterna och online. Får ju riktigt fina recensioner på nätet iaf 😊
Någon som kanske äger en själv och vill bli av med den? 😉
Inte sett en enda Noble här tyvärr, den verkar riktigt grym :) Köper du en och tröttnar så lär den gå att sälja iallafall. Monta är riktigt bra grejer, haft en Skyquest, rekommenderas varmt.
 
Inte sett en enda Noble här tyvärr, den verkar riktigt grym :) Köper du en och tröttnar så lär den gå att sälja iallafall. Monta är riktigt bra grejer, haft en Skyquest, rekommenderas varmt.
Ja, alla verkar lovorda Monta! Nackdelen är att det blir väldigt mycket dyrare när man räknar med tull och moms. Då är man uppe i 25k för en Noble.
Lär väl aldrig få igenom en utan att åka på tull och moms 🙈
Sek tapp mot dollarn är ju inte så rolig heller 😆
 
Ja, alla verkar lovorda Monta! Nackdelen är att det blir väldigt mycket dyrare när man räknar med tull och moms. Då är man uppe i 25k för en Noble.
Lär väl aldrig få igenom en utan att åka på tull och moms 🙈
Sek tapp mot dollarn är ju inte så rolig heller 😆
Nej, den är lite klurig. Andrahandsvärdet är sådär också om du skulle vilja sälja någon gång. Bättre att köpa begagnat ;) Har inte sett någon Noble här inne men det finns ett par Triumph och Atlas som delar samma boett har jag för mig, de dyker upp lite då och då på köp&sälj.
 
Blev en rejäl klocka idag 😎
9CFA1AED-E5EE-45F8-9E1D-324E1D0C0648.jpeg
 
Vill slå ett slag för Formex. Så jäkla bra! Hade jag fått köpa om klockan så hade jag kanske hellre valt den vita men grön piggar upp en fin höstdag som denna.
8A5F3A6D-340F-4651-92AA-EF6BBD997C66.jpeg
Galet vacker färg! Märke som jag inte haft koll på. Klart en stark kandidat för en annan som letar vettigt Omega AT alternativ 😊 Gröna är ju väldigt cool, men frågan är om inte jag skulle välja en blå 43:a. Verkar ju finnas en del på Chrono24.
Är det en 43:a du har? Storlek på handled?
 
Vad är egentligen den där boetten i för material? Glas? Verk? Har aktivt inte tagit del av hypen. Är de limiterade?
Plast? Kvarts? Jag har faktiskt ingen aning men plast är väl swatchs grej. Mig veterligen är de inte limiterade men pga hypen som varit så säljs de slut i varje butik som får in dem. Därav ockerpriserna på andrahandsmarknaden då prislappen i butik ligger runt 2000 pix.
 
Tillbaka
Topp