• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag undrar sa flundran om Vario’s kommande släpp är en hommage till Cartier Basculante ?

Förutom den uppenbara ”tankdesignen” tycker jag mig se en krona klockan tolv och eventuellt en boett i boetten ?

Jag gillar Vario och äger en Empire så jag hoppas dom inte plankat allt för mycket utan skapat en egen design med lite inspiration i stället.

A889EA48-58F1-454B-8F86-3676251C1C2E.jpeg

Måste säga att jag är lite sugen på en sån här black bay homage..men lägger den i korgen och rea priset kommer inte, någon som vet?
Någon som testat denna homage?

Bilagor

• Screenshot_2022-11-12-15-29-52-578_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-11-12-15-29-52-578_com.android.chrome.jpg
    393.8 KB · Visningar: 5
Hur upplever du black bayen? Jag har bara haft en homage tidigare o det var väl inte den bästa upplevelsen :p
Den får inte överdrivet mycket armtid - överflödets förbannelse du vet - men de gånger jag använder den så tycker jag att den känns bra. Länken är överraskande bra, riktigt stabil. Men jag rekommenderar sällan något, var och en får göra sina val och det är små slantar.

Ikväll en väskryckare från Pennan & Svärdet.

För den som inte vet vad en väskryckare är så var det benämningen på de som på 80-talet svarade på direktreklam för att få snabbhetspremien (t.ex. väska från bokklubbar) och sen snabbt gick ur innan det var dags för t.ex. en fullprisbok. Tror det var "Det bästa" ur Readers Digest som myntade begreppet.
20221112_181207.jpg

1050.... priset är i GBP och slå på moms 🤷‍♂️

@Rooster91
Ah så kanske det är! förr när jag beställde på aliexpress hamnade det i tullen. Senaste gångerna har det bara glidit direkt till brevlådan. Tack för det :) slår nog till på en sån
Här är förebilden, blir nog att byta bezeln på den sen om den verkar schysst.
IMG_20221112_223649.jpg
IMG_20221112_223848.jpg
IMG_20221112_223710.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp