• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt in efter trevligt möte f2f med bäste @M26 ! Riktigt trevligt att deskdajjva med Teal på armen. 🤩 Trevlig helg! 🥳
A7CF9EB5-8169-4147-8063-D42A0F6B2468.jpeg
Tack snälla, mycket trevligt indeed 👍 Nu blir det nya tag för mig, trevlig helg allihopa!

IMG_20221111_215609.jpg
 
Föll dit för Zelos senaste släpp. Suck, det var ju inte direkt en ny klocka jag behövde i mitt liv. 😂
BLUE2022-10-10ZelosSwordfish40_1600x.jpg
Jag gillar att de saftade till ordentligt med färgerna på den här och oranga! Nu kanske jag är fördomsfull men mitt intryck av Zelos har varit att de har haft en väldigt massa olika tavelfärger, men att de alltid (?) har varit ganska murriga, lite jordfärgsartade.
 
Jag gillar att de saftade till ordentligt med färgerna på den här och oranga! Nu kanske jag är fördomsfull men mitt intryck av Zelos har varit att de har haft en väldigt massa olika tavelfärger, men att de alltid (?) har varit ganska murriga, lite jordfärgsartade.
Jag tycker de gjorde några missar på den gula eller orange. Dels fel färg på loggan. Sedan tycker jag inte den blå lumen var så snygg på den. Men ja kul att de hade lite roligare färgkombinationer denna gången.
 
Köp den direkt genom Merkur, billigare där. Jo den är 36mm, tror inte den finns större. Jag upplever den som bra, värd 2-3 ggr priset du betalar. Inget att tveka på, bara å köp 😎

Tack för tipset!

Ganska billig på Ali nu, dessutom finns det en Baltany med quartzverk och typ samma tavla... quartz är alltid smidigt.

Hur är det vid beställning från merkur, då tillkommer väl tull/moms antar jag?
 
Uthämtad idag, sitter perfekt 😁
Jag var rädd att 38 mm case och 39 mm bezel skulle vara lite litet, men det funkar fint 👌
20221112_124554.jpg


Edit,
Funderade på en variant i 40 mm med rektangulära index, glad att jag valde denna med runda. Precis som på NTN Barracuda vs. Näcken upplevs runda index mer harmoniskt...
 
Tillbaka
Topp