• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig helg!
1668176726423.jpeg
 
Den grå har svart text som iaf mina ögon tycker blir ännu kontrastfattigare. Fast det är verkligen skitsvårt att bedöma utifrån bilderna hur ljusa/mörka tavlorna egentligen är, förstår dilemmat 🤔

Edit: Ska man hårdra det efter läsbarhet så är ju "moderna" blå och svart i särklass.
(misstänker dock att dessa varianter kommer bli minst poppis, men men)
Jag tror att den gråa får låg kontrast i dåligt ljus men bra kontrast när sunbursten gör sitt. Är som min Aquastar Deepstar. Jag är inget fan av de med siffror på tavlan men som du säger så har de säkert bättre läsbarhet.
 
  • Like
Reactions: v0n
Senast ändrad:
hehe, blev nästan mer tydligt utan namn 😄

Om du inte är bosatt på månen eller liknande, så kan man ju alltid lösa sånt där om man vill, det vet du!
Köpte f.ö min helt i blindo så visst var det liiite nervigt innan den väl hade landat 😬

Tänkte det också 😂

Nej jag bor rätt nära västkusten faktiskt. Gentilt erbjudande!
Och hur känner du idag? Bär du den enbart på länk? Tycker den ser läcker ut på gummi.
 
  • Like
Reactions: v0n
Tänkte det också 😂

Nej jag bor rätt nära västkusten faktiskt. Gentilt erbjudande!
Och hur känner du idag? Bär du den enbart på länk? Tycker den ser läcker ut på gummi.
Du ser, västkust bästkust 👋🏻

Bara haft den på länk sen i våras. Hade planer på att varva med annat men länken är så perfekt och go så man nästan baxnar. I övrigt tror jag det är mitt bästa klockköp nånsin, hyfsat ok betyg mao 😁
Det är förstås inget för den som värderar statussymbolik, igenkänning osv men personligen tycker jag den biten bara är skönt befriande.

Från Deepspot Warszawa förra veckan
XIbyCv4.jpg
 
Du ser, västkust bästkust 👋🏻

Bara haft den på länk sen i våras. Hade planer på att varva med annat men länken är så perfekt och go så man nästan baxnar. I övrigt tror jag det är mitt bästa klockköp nånsin, hyfsat ok betyg mao 😁
Det är förstås inget för den som värderar statussymbolik, igenkänning osv men personligen tycker jag den biten bara är skönt befriande.

Från Deepspot Warszawa förra veckan
XIbyCv4.jpg
Den är....alldeles alldeles underbar 😍
 
Du ser, västkust bästkust 👋🏻

Bara haft den på länk sen i våras. Hade planer på att varva med annat men länken är så perfekt och go så man nästan baxnar. I övrigt tror jag det är mitt bästa klockköp nånsin, hyfsat ok betyg mao 😁
Det är förstås inget för den som värderar statussymbolik, igenkänning osv men personligen tycker jag den biten bara är skönt befriande.

Från Deepspot Warszawa förra veckan
XIbyCv4.jpg
Vill haaaaa! Byta mot en hemlisklocka typ?? 😘😘😘
 
Tillbaka
Topp