• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Guld
2-Faktor
Hann med en sista för i år, årets julklapp.....

IMG_20221219_123840.jpg
 

M26

Guld
2-Faktor
Jag kunde inte beskrivit det bättre själv, bär otroligt bra på mina 18cm för att ha dom proportionerna! Har avvaktat tidigare då jag varit rädd att den skulle bära för stort men kan bara konstatera att den är grymt bra och bär exakt så som en stor bauta Bronzo skall bära, precis som en Panna Bronzo!

Mycket härligt ur! 👍 Jag gillar det lite kantiga formspråket hos BOLDR. Här är min sommardinka från dem.
20220819_101226.jpg

Tack detsamma, Mint är riktigt bra. Har själv sneglat på den både en och två ggr 😁 Tycker den den kantigare formen på Boldr bär bättre med sina 45,5mm x 52mm bättre än Zelos Hammerhead plattare boet på 44mm x 49mm. Vet inte om det kanske är det formpassade bandet som gör en sådan skillnad men på framförallt bild så tycker jag att Hammerhead upplevs nästan lite för stor på min handled medan denna ser ut att bära precis som det är tänkt. Lite som att Odyssey är en stor klocka konstruerad för att bära stort medan Hammerhead upplevs som en "normalstor" klocka som bär på gränsen för stort på allt under 18cm.
 

Baramats

Guld
2-Faktor
Det gör den säkert men jag tycker ju att den är så fenomenalt bra med det passade Drubber bandet, avsmakar en karamell Latte på Vilnius flygplats efter bagage claim 😋

IMG_20221219_190109.jpg
Najs, saknar Vilnius, åker nog dit i vår. God jul till er och hoppas ni får det fint och vintrigt!

6DAC4511-8850-4AF9-A535-4DEC99CDBAD7.jpeg


Dagens affordable.

Shit, jag kör ganska mycket franskt 😂

5321D5C7-F152-4410-A4D9-F183A0D62C4E.jpeg
 
Senast ändrad:

M26

Guld
2-Faktor
Var en av de snyggaste klockor jag sett på länge!
Får man fråga vad en sådan kostar?
Tackar, dom är faktiskt ganska pricy om man endast ser till urverk och kostar strax under 7tkr med ett NH35 vilket förmodligen kommer avskräcka de flesta och gjorde även mig lite tveksam till en början, men nu när jag har den i hand så kan jag med gott samvete gå i god för den. Finishen på boetten och kavlitén överlag är riktigt hög, framförallt känslan i bezeln tycker jag är riktigt bra med distinkta klick utan någon som helst antydan till spel eller annat glapp, även tavlan med 3d lumicast markörerna är riktigt bra och sist men inte minst Boldrs egna Drubber band som är fenomenalt och dom tar dryga tusenlappen för om du köper det separat.
Det finns helt klart andra kostnader att ta hänsyn till när man avgör värdet, se bara till de otaliga märken som använder samma Sellita eller ETA verk men har enorm pris diskrepans sinsemellan vilket talar för att urverk kan ha underordnad roll när ett pris bestäms och ser man till val av material och utförande så finns allt här som talar för att det är en rättvis prissättning.

Edit: Inser att mitt svar var onödigt långt och kunde ha besvarats mycket kortare med endast pris men insåg att det då förmodligen skulle orsaka frågetecken kring prissättningen så jag tänkte att jag förekommer det 😁
 
Senast ändrad:

v0n

Pandion
2-Faktor
Julklappsöppning?! Redan?!

Japp 🥳 Från självaste Tomten med 🥰
IMG_20221219_170050.jpg
IMG_20221219_195200.jpg


Vilken klocka 😱

Tack @v0n för möjligheten att få ha denna i min ägo 🙏🏻😊
Där satt den som en smällkaramell ja, bam! 🥳

Lustigt sammanträffande, tomten var här också med några tickande (nåja) paket. Får återkomma med innehållet men JÄrnspikar vilka fina grejer.
Va snälla vi måste ha varit i år? 😇
 

TotteH

Diamant
2-Faktor
Där satt den som en smällkaramell ja, bam! 🥳

Lustigt sammanträffande, tomten var här också med några tickande (nåja) paket. Får återkomma med innehållet men JÄrnspikar vilka fina grejer.
Va snälla vi måste ha varit i år? 😇
Ja något rätt måste vi gjort 😅 Sitter som gjuten! Länken blir bara skönare och skönare 🥰
 
Topp