Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Karlfauskar !Gybbijavlyr!
Den där var stilig. Vad är det för ref på den?Gott nytt år!
Ser ut som en NB1050. Fin modell!Den där var stilig. Vad är det för ref på den?
Nb1050Den där var stilig. Vad är det för ref på den?
Oh, om du får för dig att flippa den gobiten nångång får du gärna hojta tillGod nytt år allesammans !
Oh, om du får för dig att flippa den gobiten nångång får du gärna hojta till
Förbaskat charmig!
Drar man ut kronan brukar ”pluppen” som ska tryckas ned röra på sig. Tryck tillbaka kronan och tryck med tandpetare så får du lös stammenNyårsnatten slutade med att jag tappade festklockan nr.1, Knut Gadd, i badrumsgolvet... fysiskt höll den men tyvärr "hoppade timvisaren fram 15 minuter"... tråkigt då klockan är en kär följeslagare som jag alltid har när det är fest. Dessutom är det en gåva från bästa @Equilibrium
Påhejad av @v0n ska jag försöka fixa det själv... trolig framgång beräknas till 12,3 %
Del 1.
Minutvisaren på 12 och timvisaren "före"
Drar man bak klockan till kvart i så står timvisaren rakt mot index
Inser nu att det även kan ha varit mknutvisaren som rört sej... men tror att den "gick rätt".
Tur man har bra verktyg, lätt att öppna
Nu dax att googla hur man får lås kronaxeln på ett miyota 1L45
Slut del 1.
Kul med pysselposter hoppas allt går smidigtNyårsnatten slutade med att jag tappade festklockan nr.1, Knut Gadd, i badrumsgolvet... fysiskt höll den men tyvärr "hoppade timvisaren fram 15 minuter"... tråkigt då klockan är en kär följeslagare som jag alltid har när det är fest. Dessutom är det en gåva från bästa @Equilibrium
Påhejad av @v0n ska jag försöka fixa det själv... trolig framgång beräknas till 12,3 %
Del 1.
Minutvisaren på 12 och timvisaren "före"
Drar man bak klockan till kvart i så står timvisaren rakt mot index
Inser nu att det även kan ha varit mknutvisaren som rört sej... men tror att den "gick rätt".
Tur man har bra verktyg, lätt att öppna
Nu dax att googla hur man får lås kronaxeln på ett miyota 1L45
Slut del 1.
@Master J fixar, del 2.
Hittade inget om exakt detta urverk, men på liknande, precis som @Knäckehäxan skriver var det rätt lätt.
Sen bara att vända upp å ner på boetten
(Inte @Björn Boett )
Nu måste jag hitta en tandpetare eller dylikt att justera visaren med.
Slut del 2.
Kämpa!@Master J fixar, del 2.
Hittade inget om exakt detta urverk, men på liknande, precis som @Knäckehäxan skriver var det rätt lätt.
(Inte @Björn Boett )
Slut del 2.
Blir ju riktigt sugen på att skruva här bortaKämpa!
Blev inspirerad och tog tag i min gamla indiska Ebay Citizen som vägrade byta datum. Slängde dit amphibiatavlan jag köpt av @KlockTotte. Alltid stör det någon!
Heja dig!@Master J fixar, del 2.
(Inte @Björn Boett )
Slut del 2.
Mm jag med, var på tok för länge sedan man skruvade med något.Blir ju riktigt sugen på att skruva här borta
Blev grymt bra ju!
Haha bra o bra, det blev vad det blev hade absolut inget o förlora så var gött avslappnad. Imorgon ska min gamla amphibia moddasBlev grymt bra ju!
Bara för att bre på ännu mer, så kan även tavlan ha viss proveniens ..kommer den från stackars OWGM-rökaren @KlockTotte ? uj uj uj vad du vill slå den i tusen bitar vill jag minnas
Fifan det är nästan så jag gråter en liten skvätt. Bara man vågar klarar man allt!...med en tandpetare . Kul med steg för steg-guiden också. Snyggt jobbat!@Master J fixar del 3.
Tandpetare blir väl bra.
Justera visare var lätt... petade dock lite på båda då jag inte läst det @v0n skrev innan dess...minutvisaren rörde sej lätt men även timvisaren, om än med visst motstånd. Händer något liknande igen ska man justera timvisaren till index innan man tar ut kronaxel och batteri.
(Inga bilder på justeringen då min vänsterhand är lika stadig som en tonåring med heroinabstinens)
Tillbaka med tavla och kolla så det inte är något damm under glaset
I med kronstammen igen... bara att trycka i lite försiktigt.
Linjerar snyggt
Så ska locket på... har ingen press, men starka nypor
Slutresultat, osannolikt nog, perfekt
Året börjar bra trots allt!
SLUT
Snyggt jobbat! Väldigt tillfredsställande när man lyckas laga något så pilligt.@Master J fixar del 3.
Tandpetare blir väl bra.
(Bild tagen efter justering)
Justera visare var lätt... petade dock lite på båda då jag inte läst det @v0n skrev innan dess...minutvisaren rörde sej lätt men även timvisaren, om än med visst motstånd. Händer något liknande igen ska man justera timvisaren till index innan man tar ut kronaxel och batteri.
(Inga bilder på justeringen då min vänsterhand är lika stadig som en tonåring med heroinabstinens)
Linjerar snyggt
SLUT
Fifan det är nästan så jag gråter en liten skvätt. Bara man vågar klarar man allt!...med en tandpetare . Kul med steg för steg-guiden också. Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat! Väldigt tillfredsställande när man lyckas laga något så pilligt.
När jag gör sånt där så går det bra (tror jag) tills sista steget är klart o jag är nöjd. Sen upptäcker jag ett damkorn och tänker jaja inte så farligt, öppnar upp skiten igen och har söder precis allting.@Master J fixar del 3.
Tandpetare blir väl bra.
(Bild tagen efter justering)
Linjerar snyggt
SLUT