• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Diamant
2-Faktor
Blev grymt bra ju! 👍🏼
Bara för att bre på ännu mer, så kan även tavlan ha viss proveniens 😇..kommer den från stackars OWGM-rökaren @KlockTotte ? uj uj uj vad du vill slå den i tusen bitar vill jag minnas 😁
OygY80D.jpg
Håller med du! Kul både @Master J & @Knäckehäxan 👌🏻😊

Visst är det den tavlan 😊 Och så illa var det inte att bära den en hel månad 😊 Men sen kom klåfingrarna fram och började pilla med alla mina vostoks så det blev delar överallt och vissa blev över 😅 Men nog skulle man haft kvar den i det ursprungliga utförandet 🙄
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Håller med du! Kul både @Master J & @Knäckehäxan 👌🏻😊

Visst är det den tavlan 😊 Och så illa var det inte att bära den en hel månad 😊 Men sen kom klåfingrarna fram och började pilla med alla mina vostoks så det blev delar överallt och vissa blev över 😅 Men nog skulle man haft kvar den i det ursprungliga utförandet 🙄
Den där boetten va riktigt trevlig! Delar som sedan går i arv och ska få nytt liv. Lite som Lejonkungen fast ingen behöver bli ihjältrampad.
Man kanske skulle 3d printa en tavla? 🤔
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Jag har en Ginault silent Service på ingång, är det någon som har koll på ett schysst curved gummi som passar? Rött hade nog varit grymt😍 (lånad bild)
95BDBFC4-22A0-4D2D-AF58-A671E8D22A0E.jpeg
Boetten ser ut att vara Submariner och den har 20mm mellan bandhornen. Borde inte isf nedan passa?
 

Hellmao

Silver
2-Faktor
Boetten ser ut att vara Submariner och den har 20mm mellan bandhornen. Borde inte isf nedan passa?
Jo förmodligen! Får väl köpa ett och testa.. sist jag hade ett sånt så tyckte jag dom var väldigt korta, och jag har bara 17,5 cm handled🧐
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Jo förmodligen! Får väl köpa ett och testa.. sist jag hade ett sånt så tyckte jag dom var väldigt korta, och jag har bara 17,5 cm handled🧐
Om det passar så bör du kunna köpa något av de mer kvalitativa märkena såsom Everest, Rubber B (eller Vanguard och Crafter Blue). De tror jag är längre. Men kan vara värt att testa med ett billigare först :)
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Jo förmodligen! Får väl köpa ett och testa.. sist jag hade ett sånt så tyckte jag dom var väldigt korta, och jag har bara 17,5 cm handled🧐

Om det passar så bör du kunna köpa något av de mer kvalitativa märkena såsom Everest, Rubber B (eller Vanguard och Crafter Blue). De tror jag är längre. Men kan vara värt att testa med ett billigare först :)
Jag har ett par sådana i 20mm i brunt och orange. Vill du prova för att se om de passar kan jag skicka. Funkade på min Sinn 856 och Echo/Neutra iaf.
20220512_155547.jpg
 

Jeser90

Diamant
2-Faktor
Jag har ett par sådana i 20mm i brunt och orange. Vill du prova för att se om de passar kan jag skicka. Funkade på min Sinn 856 och Echo/Neutra iaf.
20220512_155547.jpg
Snyggt!
Hade tänkt sätta dit ett kurvat gummi på min Cortina oxå, men fick banne mig inte dit det. Kör du böjda bandstift? Boetten kanske skiljer sig åt också i och för sig.
 

Baramats

Guld
2-Faktor
Grattis och kul att du lyckades knippa en :)
Tackar! Du ska vara glad att du har några av de gamla, boetten är lite omarbetad till v4. Jason har valt att ha en bredare sida och mindre utstick neråt om du förstår vad jag menar :)
De tidigare modellerna ser smidigare och tunnare ut på min handled som har ett bra hål för baklocket att landa i. Tvärt om så är nog nya boetten bättre för de med platt handled.
 
Topp