Synd , hur smala handleder har du?Tack så mkt!
Jo kvaliten känns helt ok men
skulle haft det något kortare längd
tycker att spännet går för högt upp
På sidan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Synd , hur smala handleder har du?Tack så mkt!
Jo kvaliten känns helt ok men
skulle haft det något kortare längd
tycker att spännet går för högt upp
På sidan!
Har också flertalet gånger hovrat med fingret över köpknappen. Ligger dock lite över summan där man vågar risker att testa. Tycker deras dykare var riktigt trevlig. Synd att den är 43mm bara.Vad säger gänget om Ball? Har länge varit nära på att klicka hem lite olika utföranden från dom men inte blivit något... är ute efter en sommarklocka nu och hade tänkt ta en Chris Ward 38mm i blått utförande men såg nu denna pre order från Ball som stänger 12 Juni.
Har ju suttit och svurit varför inte Chris Wards blåa finns i 40mm... denna kostar dock lite mer än dubbla så tveksamt om den klassas som affordable då?
Sen är jag orolig över ickebefintligt andrahandsvärde med.. vad säger ni?
Ja, det är lite magstarkt för 18k utan att ha sett en Ball irl förut... därför skulle jag behöva lite IRL-bilder då måtten på den jag visa passar mig perfekt med sina 40mm...Har också flertalet gånger hovrat med fingret över köpknappen. Ligger dock lite över summan där man vågar risker att testa. Tycker deras dykare var riktigt trevlig. Synd att den är 43mm bara.
Läste lite närmare nu och som du säger.. levereras Oktober - November. Försöker hålla mig ifrån såna väntperioder så lär nog inte hoppa på det tåget.De få kommentarer jag har läst har varit genomgående positiva men som du säger är det ett relativt okänt märke med dåligt andrahandsvärde. Köp begagnat mao om du inte är OK med att gå back x antal tusenlappar och att det förmodligen är någorlunda svårsålt.
CW sa väl att det skulle komma en blå så småningom? Annat vore ju konstigt med tanke på efterfrågan men det hjälper kanske inte om man vill ha en blå klocka här och nu. Med en pre-order som pågår fram till mitten av juni känns det lite tveksamt till om det hinner bli någon sommarklocka oavsett?
Drygt 17!Synd , hur smala handleder har du?
Jag har velat haft en Ball väldigt länge men har inte haft stålarna, den där har jag inte sett men den var ju galet fin, hoppas du köper den så vi får se lite bilder i trådenVad säger gänget om Ball? Har länge varit nära på att klicka hem lite olika utföranden från dom men inte blivit något... är ute efter en sommarklocka nu och hade tänkt ta en Chris Ward 38mm i blått utförande men såg nu denna pre order från Ball som stänger 12 Juni.
Har ju suttit och svurit varför inte Chris Wards blåa finns i 40mm... denna kostar dock lite mer än dubbla så tveksamt om den klassas som affordable då?
Vad säger gänget om Ball? Har länge varit nära på att klicka hem lite olika utföranden från dom men inte blivit något... är ute efter en sommarklocka nu och hade tänkt ta en Chris Ward 38mm i blått utförande men såg nu denna pre order från Ball som stänger 12 Juni.
De få kommentarer jag har läst har varit genomgående positiva men som du säger är det ett relativt okänt märke med dåligt andrahandsvärde. Köp begagnat mao om du inte är OK med att gå back x antal tusenlappar och att det förmodligen är någorlunda svårsålt.
CW sa väl att det skulle komma en blå så småningom? Annat vore ju konstigt med tanke på efterfrågan men det hjälper kanske inte om man vill ha en blå klocka här och nu. Med en pre-order som pågår fram till mitten av juni känns det lite tveksamt till om det hinner bli någon sommarklocka oavsett?
Ball är asgrymt! Jag har många gånger hoovrat med fingret på avtryckaren, men aldrig slagit till.
Andrahandsvärdet har jag inte en aning om, men kan tänka mig att det inte är superbra i Sverige.
Med det sagt tycker jag du ska slå till
Jag håller också med om CW, varför har dom inte fler varianter i 40mm.
Jag har velat haft en Ball väldigt länge men har inte haft stålarna, den där har jag inte sett men den var ju galet fin, hoppas du köper den så vi får se lite bilder i tråden
Tack för en utförlig kommentar Har också länge sneglat mot Ball. Först var det Fireman Enterprise, sedan blev det Engineer Master II Marvelight samt Engineer M Marvelight och nu den här Roadmaster M Skipper... Någon gång måste man väl klicka på avtryckaren, korrekt?Ball är hyfsat stora och respekterade internationellt även om dom inte är det i Sverige, det är ju inte riktigt affordable utan mer inträde i luxury som Longines, TAG, Oris och dylikt. Köper du rätt och kan tänka dig att flippa internationellt så behöver inte den tanka i andrahandsvärde, om du däremot är deadset på att flippa den i Svearike så misstänker jag att du t.o.m. kan fastna med en. Du kan med fördel söka på bukten eller Amazon när det gäller Ball och hitta riktigt bra priser men kanske inte på nysläpp. Jag har länge velat införskaffa deras Trainmaster Eternity som jag tycker är riktigt grym men avhållt mig än så länge.
CW är ju ett etablerat märke i Svenska mikrovärlden och lättflippad om du inte faller för den så kör på CW om du vill ha mellanmjölk eller så kan du testa en ny mjölkdrink som jag personligen tror slår CW på fingrarna men det finns ju en risk att man får rännsk--a av denTack för en utförlig kommentar Har också länge sneglat mot Ball. Först var det Fireman Enterprise, sedan blev det Engineer Master II Marvelight samt Engineer M Marvelight och nu den här Roadmaster M Skipper... Någon gång måste man väl klicka på avtryckaren, korrekt?
Men jag är också nära att klicka hem en Chris Ward i blått utförande på 38mm och den kommer ju nu på en gång istället - vilket är lockande... Suck, dessa val.... Sedan hittade jag en Zodiac Two-Tone guld/stål med som man blev sugen på, haha.
Inte lätt.
Jag har två. Lättläst, jajamän.Jag gillar Momentum. Har deras Steelix-modell som är en tålig, lättavläst och tillförlitlig klocka, om än inte så snygg.
Av förståeliga skäl! Den är riktigt bra! Även dykarna samt GMT´n ser sjukt bra ut. Nu kanske det redan avhandlats i tråden, men köpte du den ny eller hittade du en begagnad?Den här lever än så länge upp till hypen! Ruskigt nöjd
Hittade även denna. En MVC. Storlek:40mm, 15mm hög, urverk :Seikos NH35 (finns även en quartz version, Ronda verk med 10års batteritid), keramisk ring, vattentät 300m samt det bästa av allt, TRITIUM index (tuber).. Nån som har erfarenhet av dessa?
Jag har en ocksåJag gillar Momentum. Har deras Steelix-modell som är en tålig, lättavläst och tillförlitlig klocka, om än inte så snygg.
Här är deras Smokejumper 44, finns i 38 mm också. Safirglas, skruvad krona, 10 ATM och kvarts. Snygg och tuff, tycker jag. Handledsskottet lånat från nätet.
Stort grattis!!! Ser ut att sitta grymt bra på digDen här lever än så länge upp till hypen! Ruskigt nöjd
Hmm dom har funnits sedan 1974..MWC är, hur ska man säga, typ homager på CWC. Kan inte påpeka kvaliteten men är lite suspekt när det kommer till företag som utger sig för att vara något de egentligen inte är. Förmodligen helt ok för pengarna dock.
Grattis! Mycket tjusig klocka! Är den allt du förväntade dig?Den här lever än så länge upp till hypen! Ruskigt nöjd
Det ena utesluter inte det andra. Bara för att de startades 1974 betyder det ju inte att de inte kan göra homager?Hmm dom har funnits sedan 1974..
Nej det är sant. Någon som har erfarenhet av dom?Det ena utesluter inte det andra. Bara för att de startades 1974 betyder det ju inte att de inte kan göra homager?
Av förståeliga skäl! Den är riktigt bra! Även dykarna samt GMT´n ser sjukt bra ut. Nu kanske det redan avhandlats i tråden, men köpte du den ny eller hittade du en begagnad?
Grattis @Hjelm visst var detta lite av en grail för dig?
Stort grattis!!! Ser ut att sitta grymt bra på dig
CW är ju ett etablerat märke i Svenska mikrovärlden och lättflippad om du inte faller för den så kör på CW om du vill ha mellanmjölk eller så kan du testa en ny mjölkdrink som jag personligen tror slår CW på fingrarna men det finns ju en risk att man får rännsk--a av den
Edit: CW är det säkra valet dels för att du redan haft en och vet med dig att du gillar den och dels för att den är lättflippad, Ball tror jag är bäst medan Zodiac är lite av en tossup men de två senare blir svårare att avyttra om de inte faller dig i smaken.
Stort grattis! Fan va trevliga dom är.Den här lever än så länge upp till hypen! Ruskigt nöjd
Tack! Jo, och man måste lära sig att "kill your darlings"... Sålde CW:n jag inte alls var redo att sälja egentligenStort grattis! Fan va trevliga dom är.
Den här tråden är ju helt värdelös, för plånboken . Mycket svårt att vara nöjd med sin uppsättning när det finns så otroligt mycket som är bra
Grattis igen!
Hmm dom har funnits sedan 1974..