• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Pandion
2-Faktor
Ligger Rosa skualeee ute om ingen köpt den
Sån har jag haft, allt utom den menade jag förstås 😁
fJOGF3I.jpg
 

Smooth Operator

Guld
2-Faktor

v0n

Pandion
2-Faktor

Smooth Operator

Guld
2-Faktor
Jag är personligen inget fan av SM och hade lätt kört på Unimatic (om det var jag), to each their own såklart! ✌🏼
Jo, jag har haft Unimatic 4 i sökaren ett tag men den kostar nästan dubbelt så mycket. Får se om det går att få till en bra deal med Sekvens och sen gäller att periodisera utläggen så att pensionskontot inte får härdsmälta. Den här månaden blev det en regnjacka från Didriksons och bokningsavgift för två veckor på Kreta i maj. Ev. köp av ur får vänta till februari och det råder varken brist eller brådska på den fronten. Ja, ja...det är som det är och blir som det blir och här blir det strax espresso & grappa. Det är ett riktigt "jögaväder" idag. Ha @ som bäst broder!
20230104_133502.jpg
 
Senast ändrad:

Smooth Operator

Guld
2-Faktor
I princip samma mått som Traskan alltså. Jag föredrar normalt större, men mintgröna färgen gör ju att den "poppar" ändå på armen liksom. En dröm hade ju vart min Traska i 44 typ.. 😍
Samma här förut med en skånsk ardennerhandled på +21 cm, men som med åldern har drabbats av "krympflation" och numera är ca 20 cm och som du påpekar så poppar färgen. 👍 20230104_141401.jpg
 
Senast ändrad:

Rooster91

Silver
Okej efter varit vilse i vad min nästa klocka ska bli , så har jag nog landat i en klassisk skx 007 bör jag ha. Någon här som tröttnat på sin?
 

v0n

Pandion
2-Faktor
Tycker den definitivt såg bättre ut med den svarta bezeln! Den i silver gör helheten lite mjäkig.
Minns inte riktigt hur jag tänkte men vet att jag var smått allergisk mot relief-index på den tiden (inte längre). Men ja, tyckte allt den ljuvliga tavlan kom mer till sin rätt med en mörkare inramning. Tror nuvarande ägare tycker detsamma, dvs @MaBr s @FruBr 😃
 

v0n

Pandion
2-Faktor
Vet inte om det skiljer sig mycket mellan modellerna men den här hjälpte mig när jag gick ner i kaninhålet :)

Vill helst inte hoppa ner i det hålet. Kjelle & co hade just den för under tusingen förra veckan (väääldigt nära den slank ner i varukorgen).
Fick som tur var denna i inbyte istället, G-Shock för n00b dummies skulle man nog kunna säga. Så lite funktioner som möjligt dvs 😬
 
Topp