• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Minns inte riktigt hur jag tänkte men vet att jag var smått allergisk mot relief-index på den tiden (inte längre). Men ja, tyckte allt den ljuvliga tavlan kom mer till sin rätt med en mörkare inramning. Tror nuvarande ägare tycker detsamma, dvs @MaBr s @FruBr 😃
Tillsammans med den mintiga Traskan så är det FruBr's mest använda klocka. Brukar också få låna den ibland, den är för jäkla bra! 😊 Ser ljusår bättre ut med det svarta vridringsinlägget, gillar inte alls det silvriga.
 

BjornAgain

Silver
2-Faktor
Long Island Watch släpper lite färglatt. Bland annat en gul.

ISL-172-01__41560.1672757564.jpg



I youtube videon ser den ännu mer giftgul ut. Fast smeknamnet på den är "bumble-Bee" och det passar väl också bra.
 

Rizzie

Diamant
2-Faktor
Idag var det nog nästan mer tur än skicklighet att jag tog mig till jobbet. Kombinationen massor med snö, bo där plogbilen inte bryr sig, lånad pytteliten bil med slitna m/s-däck var inte optimal 😅 Matic fick vara med på äventyret. Första gången den används sedan i somras tror jag 🙈
IMG_20230105_074727.jpg
 

Master J

Guld
2-Faktor
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms
 

CptSlow

Silver
2-Faktor
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms
Klassiker och riktigt kul med ägarkopplingen till originalet också. Nu rycker det i köpfingret...
 

Kreacon

Guld
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms
Dämn! Quartz och allt! 😀
 

Lord_tito88

Pandion
2-Faktor
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms

Monnin boetten är en av dom skönaste boetterna jag har provat. cirkus 3 tkr var ju grymt prisvärt :D

Ping @Pippis pappa, denna passar la perfekt som mustaschklocka ;)?
 

Rooster91

Silver
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms
Den där ska jag verkligen överväga 😍
 

Norp

Silver
2-Faktor
Har ni sett den här?

Riktigt schysst.
42 mm, men den boetten sitter ju så perfekt...
USD 280 med frakt/moms
Gick inte att INTE trycka på köp. En sån fick det bli! Tack 😍🥰
 

albinh

Silver
2-Faktor
Återigen något som dök upp i flödet. Drayton watches
Inte överdrivet nyskapande, men tyckte den grå såg ganska trevlig ut och rätt trevliga specs ändå. Kanske ett Sarb-alternativ. Gillade inte riktigt kronan dock.

Watch Specs: 38mm diameter, 46.5mm lug to lug, 20mm lug width, polished sides, brushed lugs/caseback. Flat sapphire (Clear AR), 10atm, Triple gasket Knurled screw down crown, Oyster Bracelet with solid end links/milled clasp, NH38 movement (regulated). Dial and hands have Swiss BGW9 lume applied

1672915913646.png
 

Birchgrove

Guld
2-Faktor
Återigen något som dök upp i flödet. Drayton watches
Inte överdrivet nyskapande, men tyckte den grå såg ganska trevlig ut och rätt trevliga specs ändå. Kanske ett Sarb-alternativ. Gillade inte riktigt kronan dock.

Watch Specs: 38mm diameter, 46.5mm lug to lug, 20mm lug width, polished sides, brushed lugs/caseback. Flat sapphire (Clear AR), 10atm, Triple gasket Knurled screw down crown, Oyster Bracelet with solid end links/milled clasp, NH38 movement (regulated). Dial and hands have Swiss BGW9 lume applied

1672915913646.png
Den hade mått bra av applicerade index. Annars helt ok :)
 
Topp