• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Cosmo

Guld
2-Faktor
Ibland undrar jag om man ska räkna in trökiga avgifter vid eventuell försäljning 🤔
Jag har nog aldrig gjort så själv men tänker säkert...fel (säger alltså vare sig bu eller bä så sett).
Bra fråga men det lär väl vara upp till var och en.
Har dock ej räknat in det utan endast svarat på frågan som ställdes om kostnaden :)
Brukar räkna med att gå back när det kommer till försäljning rent generellt och framförallt när det gäller mikromärken.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Pandion
2-Faktor
Bra fråga men det lär väl vara upp till var och en.
Har dock ej räknat in det utan endast svarat på frågan som ställdes om kostnaden :)
Brukar räkna med att gå back när det kommer till försäljning rent generellt och framförallt när det gäller mikromärken.
Absolut upp till var och en 👍🏼
Tänkte mest högt, och samtidigt intressant att höra rent allmänt hur andra resonerar kring det där. Ingen gillar väl avgifter, och än mindre betala samma avgifter...igen 🤔
(så tänker jag iaf både som köpare å säljare)
 

Smooth Operator

Guld
2-Faktor
Utomhus: Det Stora Grå.
På skärmen: Det Stora Blå.
På armen: Immersion Black by Enzo Maiorca (tack @v0n).
20230107_143234~2.jpg
20230107_143440~2.jpg
 

Lord_tito88

Pandion
2-Faktor
Absolut upp till var och en 👍🏼
Tänkte mest högt, och samtidigt intressant att höra rent allmänt hur andra resonerar kring det där. Ingen gillar väl avgifter, och än mindre betala samma avgifter...igen 🤔
(så tänker jag iaf både som köpare å säljare)

Kan en klocka endast köpas utanför EU så skulle jag säga att begagnatpriset är X % av nypriset inklusive alla avgifter.

Men sen så får man la titta på eventuella tidigare försäljningar, hype osv självfallet.
 

v0n

Pandion
2-Faktor
Kan en klocka endast köpas utanför EU så skulle jag säga att begagnatpriset är X % av nypriset inklusive alla avgifter.

Men sen så får man la titta på eventuella tidigare försäljningar, hype osv självfallet.
Jag hör dig, fast delar inte riktigt den synen, men det är väl okej? 😁
Har skitsvårt att se avgifter som en del av klockans egentliga värde helt enkelt, men det får givetvis potentiell beg.köpare avgöra själv.
 

Master J

Guld
2-Faktor
Jag hör dig, fast delar inte riktigt den synen, men det är väl okej? 😁
Har skitsvårt att se avgifter som en del av klockans egentliga värde helt enkelt, men det får givetvis potentiell beg.köpare avgöra själv.

Fast på en svensksåld klocka, ska man dra av momsen på den också för att få fram det egentliga värdet?

Gäller det hus också?
Det här nybyggda huset kostar 6 mkr, men värdet är 4,8, det får nästa köpare betala 🤔
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
43,5

Mest sugen på att byta den och G mot en för att minska antalet i lådan.

Elr nej, mest sugen på att byta den och min mop Bratte mot en panna men det lär väl knappast hända 😂
Hade en Panna, även för mig - vm i kort tid, gick ut från gråis, satte på den, vände efter ett kvarter o bytte den mot annat..pannor, hmmm
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Hade en Panna, även för mig - vm i kort tid, gick ut från gråis, satte på den, vände efter ett kvarter o bytte den mot annat..pannor, hmmm
Jag har ju bara testat ett par Bettarini men jäklar vad goa de var 😃

Sen är det väl som vanligt suget och rastlösheten som kickat in… jakten på nästa klocka är ju kul av någon anledning 😳
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Jag har ju bara testat ett par Bettarini men jäklar vad goa de var 😃

Sen är det väl som vanligt suget och rastlösheten som kickat in… jakten på nästa klocka är ju kul av någon anledning 😳
Amen på den, min sjukdom har förvärrats lite, tänker på nästnästa innan man fått nästa, nu köpte jag en dyr jävel som är svårflippad med flit för sätta stopp på mig själv, hoppas det hjälper 🤔
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Amen på den, min sjukdom har förvärrats lite, tänker på nästnästa innan man fått nästa, nu köpte jag en dyr jävel som är svårflippad med flit för sätta stopp på mig själv, hoppas det hjälper 🤔
Bra försök, du vet ju hur det kommer sluta eller hur?

Du säljer den där dyra jäveln på tok för billigt för att kunna köpa nästa fix… 😢
 
Topp