• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tänkte jag skulle blindköpa några klockor
SÅ, racka ihop vad ni har. Skicka över modellnummer och annan nyttig info så jag kan läsa på ordentligt
Tar beslut därefter. Helst vill jag känna på dem först, så öppet köp med full returrätt och fri frakt åt båda hållen är ett krav

Klocka för topic
20210822_115404.jpg

Funderar på att gräva riktigt djupt i börsen och satsa på ett handsytt Kyros Distressed Canvas i färgen sand till min Undone Basecamp Cali. Det är ju seriöst mååånga pengar, men otroligt läckert samt att man kan välja längd på båda banddelarna. Har du beställt än @Islay
20230116_171319~2.jpg
Kolla i Sinntråden, där finns det ett gäng nördar som brinner för svindyra, handtillverkade band. 🙂

Fick bli Hemel idag. Såg även att den fått en homage 😅
IMG20230117075112.jpg

NTH idag... du som haft båda, vad tycker du om jämförelsen NTH och SM @Birchgrove ?
(Om man tänker typ snowflake sub)

20230117_074119.jpg
Först: Jag gillar Snowflake! Har ju haft ett gäng genom åren 😄

Och NTH är nog en bättre klocka överlag, lite mer mjuka kanter. Men själva byggkvalitén är det ingen större skillnad på skulle jag säga, eller iaf inte tillräckligt för prisskillnaden. NTH´n har bättre urverk, SM har bättre länk och spänne. NTH har vridring i nån coated metall, SM har keramiskt. Båda har "lite" dåligt med egna idéer, men NTH är väl mer accepterat.
Jag gillar båda och skulle ha svårt att välja en favorit.
Sen har jag nog inte haft NTH, SM och Tudor samtidigt för att jämföra.. Tror jag.

Snowflakes:
qULks9j.jpg

umzYW2a.jpg

5VCkeeH.jpg

lm0U6AI.jpg

jKysmyG.jpg

Buhs2qe.jpg

Udtf6uO.jpg

TEW4u3H.jpg

Har säkert missat några också 🤔
Borde ju ändå skaffa mig en BB58, den är nog den ultimata klockan för mig.
Nu när jag ser bilder, så saknar jag en hel del av dom :confused:

Fick bli Hemel idag. Såg även att den fått en homage 😅
IMG20230117075112.jpg
Båda är väl homage till Blancpain? :)

Först: Jag gillar Snowflake! Har ju haft ett gäng genom åren 😄

Och NTH är nog en bättre klocka överlag, lite mer mjuka kanter. Men själva byggkvalitén är det ingen större skillnad på skulle jag säga, eller iaf inte tillräckligt för prisskillnaden. NTH´n har bättre urverk, SM har bättre länk och spänne. NTH har vridring i nån coated metall, SM har keramiskt. Båda har "lite" dåligt med egna idéer, men NTH är väl mer accepterat.
Jag gillar båda och skulle ha svårt att välja en favorit.
Sen har jag nog inte haft NTH, SM och Tudor samtidigt för att jämföra.. Tror jag.

Snowflakes:
qULks9j.jpg

umzYW2a.jpg

5VCkeeH.jpg

lm0U6AI.jpg

jKysmyG.jpg

Buhs2qe.jpg

Udtf6uO.jpg

TEW4u3H.jpg

Har säkert missat några också 🤔
Borde ju ändå skaffa mig en BB58, den är nog den ultimata klockan för mig.
Nu när jag ser bilder, så saknar jag en hel del av dom :confused:

Håller med om mkt.... definitivt mjukare känsla hos NTH och bättre spänne på SM. Men jag föredrar nog länken på NTH, även den väldigt "mjuk" och smidig...
(Med reservation att jag inte haft nån SM snowflake utan en milsub)

Ben Nevis är ett berg i Skottland och en whisky som fått sitt namn från berget. Ben Nevis är också "HittePåNamnet" på ett vrålbilligt ur (207 kr inkl. frakt och moms/tull) som är förvillande likt ett dykarur, men som troligen inte ens pallar skånskt "på tvären regn". Ett s.k. "skojköp" och enbart framkallat av nyfikenhet.
20230117_071702-COLLAGE.jpg
20230117_100727~2.jpg

Ben Nevis är ett berg i Skottland och en whisky som fått sitt namn från berget. Ben Nevis är också "HittePåNamnet" på ett vrålbilligt ur (207 kr inkl. frakt och moms/tull) som är förvillande likt ett dykarur, men som troligen inte ens pallar skånskt "på tvären regn". Ett s.k. "skojköp" och enbart framkallat av nyfikenhet.
20230117_071702-COLLAGE.jpg
20230117_100727~2.jpg
Lite kul med såna här, brukar vara inne o kika på dom, de jag har beställt har alltid gjort mig besviken trots milda förväntningar 😅 är det någon som är nöjd med nån?
Nästa klocka blir troligtvis något liknande typ max 300kr. Tar gärna förslag

Vad hånskrattar du åt egentligen din gamla myspys 🤗

Seriös fråga, hade jag uppskattat en liknande Scurfa, du som har hyfsad koll på min smak? Ärligt nu
😂

Haha vilken fråga. Jag älskar min för det den är, en superb kvartsbeater med bra spec och originell design som faller mig i smaken! Beg. Priset är ju fördelaktigt. Jag tror du hade uppskattat den orangea mer än den svarta! Ping R😉
Slappa på ett Bonetto 295 så är man ju hemma sen. Ang glaset tycker jag single dome är charmigt. Men boxat hade varit bättre, stör mig ibland på den slopade bezeln men även det är ju en smaksak. Prova vettja!

😂

Haha vilken fråga. Jag älskar min för det den är, en superb kvartsbeater med bra spec och originell design som faller mig i smaken! Beg. Priset är ju fördelaktigt. Jag tror du hade uppskattat den orangea mer än den svarta! Ping R😉
Slappa på ett Bonetto 295 så är man ju hemma sen. Ang glaset tycker jag single dome är charmigt. Men boxat hade varit bättre, stör mig ibland på den slopade bezeln men även det är ju en smaksak. Prova vettja!
Behöver inte pinga R för den har du redan bokat ju! 😅
Jepp, skulle nog behöva en färggrannare tavla och helst boett i mattare titan men jag är nyfiken indeed.
Ska lätt prova så småningom, tack för bra input! 🙏🏼

Tillbaka
Topp