• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja, så betala gör man :) Men det är inräknat i priset på siten så inga obehagliga överraskningar. Synd att Devil Rayn hade GMT - gillar inte när det blir extravisare och inser att jag dessutom är för korkad för att fatta hur man ska ställa/använda dem :bag:
Jag var en riktig GMT-nörd då jag reste mycket över flera tidszoner i båda riktningarna innan jag gick i pension. Numera tycker jag att det räcker med ett 12 timmars insert i vridringen.

Senast ändrad:
Denna kom idag. Första intrycket är att det är en riktigt trevlig klocka.
5293FFE8-44FE-4D35-916C-47A67A7055F2.jpeg
Ja, det ser riktigt bra ut! 👍

Sista dagen för Momentum pre-order. För egen del måste jag tyvärr inse att jag aldrig kommer få Tom Sellecks handleder att bära upp något med. Däremot har en lite nättare fieldwatch såg jag ... Kul märke!

Något besviken över att rabattkoden i tråden slutat fungera testade jag "FREESHIP" för att åtminstone komma undan frakten, och se på tusan om de inte bjöd på den hela vägen till Sverige. Tolkar man texten lite kan det se ut som att de bjuder på "import fees" också, men det återstår väl att se vad det betyder i praktiken. Kan vara ett bra tips i alla fall om någon annan tänker handla!

Sista dagen för Momentum pre-order. För egen del måste jag tyvärr inse att jag aldrig kommer få Tom Sellecks handleder att bära upp något med. Däremot har en lite nättare fieldwatch såg jag ... Kul märke!

Något besviken över att rabattkoden i tråden slutat fungera testade jag "FREESHIP" för att åtminstone komma undan frakten, och se på tusan om de inte bjöd på den hela vägen till Sverige. Tolkar man texten lite kan det se ut som att de bjuder på "import fees" också, men det återstår väl att se vad det betyder i praktiken. Kan vara ett bra tips i alla fall om någon annan tänker handla!

Funkar faktiskt!

Men jag skulle tro att det skickas utan förbetald tull... har fått den koden i något reklammail förut och då har den endast varitgiltig inom Canada och USA... men helt klart värt att testa om man inte redan beställt! 👍

Om man har ca 25-30 ur man använder relativt regelbundet och ungefär lika många som sällan/aldrig används så är det ju helt orimligt att inbilla sig själv att man kan bli en OWG, men kanske en SWD (SixWatchesDude).
1. Aqualand, kult för alltid
2. Undone Basecamp Cali, för att den är cool
3. Bertucci Field, för friluftsliv
4. Orient Bambino, lite av klockan "Klocka"
5. Glycine Airman, för resor på tvären av klotet
6. Oris TT1 Diver, toolig trotjänare i 21 år
20230118_132227~2.jpg

Tillbaka
Topp