• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

4D3B6141-5919-4FBF-9DDE-A3648071E6E1.jpeg

3D8AA0D7-3424-4AA2-BFC0-559D7FF70DC8.jpeg

Senast ändrad:
Behöver inte pinga R för den har du redan bokat ju! 😅
Jepp, skulle nog behöva en färggrannare tavla och helst boett i mattare titan men jag är nyfiken indeed.
Ska lätt prova så småningom, tack för bra input! 🙏🏼
Om jag inte minns fel är Kreacons i stål. Modellen finns även i titan men du kanske syftade på att den befintliga titanmodellen är för ljus? 🙂

Om jag inte minns fel är Kreacons i stål. Modellen finns även i titan men du kanske syftade på att den befintliga titanmodellen är för ljus? 🙂
Japp min är i stål. Titanmodellerna lite dyrare. Men protodialsen ser riktigt trevliga ut tycker jag. Lägg där till MÅLADE VISARE. Mumma. Men nypris plus till och moms tycker jag är lite saftigt måste jag säga.

Som en kuriosa insammanhanget köpte jag min första scurfa av dig 2019. 👍

Vad hånskrattar du åt egentligen din gamla myspys 🤗

Seriös fråga, hade jag uppskattat en liknande Scurfa, du som har hyfsad koll på min smak? Ärligt nu

Jag har ägt ett par stycken... tycker att den med matt (mattare) tavla är klart trevligast av de jag ägt.
Glaset gillar jag inte då det är singeldome och för dålig AR... blir rent av svårt att se vad klockan är ibland.
Med ett bättre glas med bra AR vore den väldigt trevlig för pengen... å det fixar du ju själv.

Jag har ägt ett par stycken... tycker att den med matt (mattare) tavla är klart trevligast av de jag ägt.
Glaset gillar jag inte då det är singeldome och för dålig AR... blir rent av svårt att se vad klockan är ibland.
Med ett bättre glas med bra AR vore den väldigt trevlig för pengen... å det fixar du ju själv.
Meh ni fattar ju inte charmen med singledome. Fantastiska förvrängningar som öppnar upp en helt ny värld! Tänk Alice i underlandet typ. En härlig nick mot historien och plexi, men repfritt.
Så det där med ”bättre” glas håller jag inte med. ”Annat” glas kan jag acceptera. 😂

Japp min är i stål. Titanmodellerna lite dyrare. Men protodialsen ser riktigt trevliga ut tycker jag. Lägg där till MÅLADE VISARE. Mumma. Men nypris plus till och moms tycker jag är lite saftigt måste jag säga.

Som en kuriosa insammanhanget köpte jag min första scurfa av dig 2019. 👍
Är det en ny variant på gång? 🤯 Jag köpte en titan från senaste batchen och älskar den, nästan OWG-material! 👍 Minns att jag upplevde stålvarianten som tjock och topptung men tycker inte alls att titanvarianten upplevs som tjock trots samma specs av någon märklig anledning.

@v0n får ta och hydromodda den... 😜
Hade faktiskt varit riktigt ballt.

Är det en ny variant på gång? 🤯 Jag köpte en titan från senaste batchen och älskar den, nästan OWG-material! 👍 Minns att jag upplevde stålvarianten som tjock och topptung men tycker inte alls att titanvarianten upplevs som tjock trots samma specs av någon märklig anledning.
Nä ingen nytt! Bild:
F89CEB22-9F59-464B-B254-F3729A463734.jpeg

Visst är boetten lite bulkig, känns större än 40 tycker jag. Men quartzutbudet är så försvinnande litet på mikro-sidan så scurfan har en given plats hos mig med sina för och nackdelar.

@v0n får ta och hydromodda den... 😜
Hade faktiskt varit riktigt ballt.
Jag köpte min för att hydromodda men sen läste jag nånstans att urverken kan krascha efter ett par år så jag skippade det. Men ballt är det, särskilt med det domade glaset.

20170322_192638-jpg.500948

Jag köpte min för att hydromodda men sen läste jag nånstans att urverken kan krascha efter ett par år så jag skippade det. Men ballt är det, särskilt med det domade glaset.

20170322_192638-jpg.500948

billigt urverk i de där... bara å byta när de ger upp.

Go sommarklocka släpps snart från NTH.
EEC7B163-752E-4113-904A-0CC7B857BF6D.jpeg
90D6186A-279D-46CC-A360-3FDA6BAE04F3.jpeg
90D6186A-279D-46CC-A360-3FDA6BAE04F3.jpeg
Dom är coola! Och den blå är limiterad till 25st tror jag att jag läste nånstans. Och lätt den snyggaste färgen av dom nya GMT's.

Men känns inte priset lite väl högt för en klocka med Seiko NH34? NTH är ju iof sjukt välbyggda klockor, men ett sånt urverk kan man ju köpa för ca $40

(Inte för att jag skulle kunna göra nått med urverket ändå 🤔)

Dom är coola! Och den blå är limiterad till 25st tror jag att jag läste nånstans. Och lätt den snyggaste färgen av dom nya GMT's.

Men känns inte priset lite väl högt för en klocka med Seiko NH34? NTH är ju iof sjukt välbyggda klockor, men ett sånt urverk kan man ju köpa för ca $40

(Inte för att jag skulle kunna göra nått med urverket ändå 🤔)
Är väl tull o moms med ?

Tillbaka
Topp