• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

På tal om L2L - inser att min handled nog inte kan palla Aquadiven som @Rizzie säljer. Annars är det ju en helt fantastiskt snygg klocka! Jag får trösta mig med min fattigmans Yema som jag envist hävdar har vissa likheter med Aquadiven.

yema_junior_1.jpg
Våga och vinn ;) Aquadive är helt klart lite bulkig men har inte superlång l2l så funkar bra även på mindre handleder, se @MaBr tex :) För egen del så är den nog egentligen inte för stor nu, men känns stor utifrån att min handled tidigare varit större och att jag därför har en bild av hur den "ska" sitta, om du fattar?

Ni som har Bonetto, var är det bäst att köpa ifrån?

Är billigast på de modeller de har...

Watchgecko har fler och populära modeller

Är billigast på de modeller de har...

Watchgecko har fler och populära modeller
Tusen tack! Ska genast undersöka.

Mjae... är den där i guld?
Den var iaf. i stål (hans guldklocka har jag ärvt) och jag vet inte om det var en Yema... men den hade den här lite avlånga boettformen.
Nja..., då var jag nog fel på det. Sorry. Men ibland är det lite gott med en riktig "gubbaklocka" där din Wristmaster är helrätt. Själv använder jag oftast en Orient Bambino för det ändamålet.
20230119_104947.jpg

Nja..., då var jag nog fel på det. Sorry. Men ibland är det lite gott med en riktig "gubbaklocka" där din Wristmaster är helrätt. Själv använder jag oftast en Orient Bambino för det ändamålet.
20230119_104947.jpg

Det var länge sen han gick bort och mitt minne är inte det bästa... men jag hajade till när jag fick syn på den här Yeman.
Jag kommer också ihåg att han alltid hade den på armen på ett brunt läderband utom typ på bröllop o.dyl. då det blev guld-certinan han fått i tjänsten.

Hur som köpte jag den främst för att jag gillar den, minneskopplingen är en bonus.

Kan inte annat än att imponeras av lysmassan på denna pjäs. Lyser nog starkare än någon annan klocka jag har hemma. Detta är utan att ha laddat den med någon uv lampa eller liknande.
5CAEAE2B-BAFF-433C-9916-E2AE6FB03F8F.jpeg
E2D9E787-89CC-4830-A1CA-74289808894F.jpeg
På tal om liknade stuk, såg jag precis att Helson igår släppt en helt ny 38mm Skindiver i titan som säkerligen kan intressera nån:
3423178002.jpg

3422778241.jpg

3423171267.jpg

(Helsons produktbilder suger, jag vet)

Senast ändrad:
På tal om liknade stuk, såg jag precis att Helson igår släppt en helt ny 38mm Skindiver i titan som säkerligen kan intressera nån:
3423178002.jpg

3422778241.jpg

3423171267.jpg

(Helsons produktbilder suger, jag vet)
Den såg riktigt trevlig ut 😍 Bra storlek. Dock börjar det bli lite tveksamt om de frtf är affordable. 749 usd för ett Miyota verk låter dyrt. Hamnar över 10k ink moms/tull 🙈

Den såg riktigt trevlig ut 😍 Bra storlek. Dock börjar det bli lite tveksamt om de frtf är affordable. 749 usd för ett Miyota verk låter dyrt. Hamnar över 10k ink moms/tull 🙈
När i stort sett alla stora klockmärken höjer priserna så att det rinner blod ur öronen så vore det underligt om microdelen av branschen skulle gå helt oberört förbi den bakomliggande verkligheten.
Svårt lockad då jag kommit till insikten att jag aldrig kommer äga en FF, men jag vet i slutändan att det bara blir en blek halvmesyr med en hommage.

Tillbaka
Topp