Ingen som har Georg Jensen och längtar efter att posta bilder... ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frugan har en men det är nog inte den du är ute efterIngen som har Georg Jensen och längtar efter att posta bilder... ?
Inte så jättemånga bilder men finns en del: https://www.instagram.com/explore/tags/georgjensenwatch/Ingen som har Georg Jensen och längtar efter att posta bilder... ?
TackInte så jättemånga bilder men finns en del: https://www.instagram.com/explore/tags/georgjensenwatch/
Jag med! Säg till när det är flippardagsGillar den här mer och mer. Länken är faktiskt riktigt skön och praktisk med förlängning (trots vassa kanter på spänne).
Absolut!Jag med! Säg till när det är flippardags
Squale 1521? 41mm boett, 48mm lug-lug, sunburst blå och blått inlägg, tyvärr inte keramiskt.Tja gänget,
Då jag precis kommit överrens med mig själv att det inte blir en Chris Ward 38mm (då jag tror rent spontant att 39-41mm passar mig bättre) så önskar jag lite feedback från er. 45mm L2L gör jag hellre väntar tills dom släpper den i 40mm då denna modell har 47mm L2L, vilket jag tror känns bättre.
Med det sagt så undrar jag om ni kan peka mig åt rätt håll gällande detta:
Storlek: 39-41mm
L2l: 46-50mm
Tavla: Blå, helst sunburst
Bezel: Blå, helst keramisk
Har funderat på Tourby Lawless Diver 40 som passar specsen rätt bra, men priset är rätt saftigt för den samt om man ska vara petig så kanske den är aningen mörk, nästan lila?
Vidare så kanske det blir en första Ball nu... Vilken är härligast - blå eller går tavla? Lutade först åt blå men om jag kniper en annan sommardinka så kanske gråtaval är bättre - har ingen sån i min samling heller:
Vad säger gänget? Har ni något tips på någon annan blå sommardinka som fyller kriterierna som Tourby gör?
Tja gänget,
Då jag precis kommit överrens med mig själv att det inte blir en Chris Ward 38mm (då jag tror rent spontant att 39-41mm passar mig bättre) så önskar jag lite feedback från er. 45mm L2L gör jag hellre väntar tills dom släpper den i 40mm då denna modell har 47mm L2L, vilket jag tror känns bättre.
Med det sagt så undrar jag om ni kan peka mig åt rätt håll gällande detta:
Storlek: 39-41mm
L2l: 46-50mm
Tavla: Blå, helst sunburst
Bezel: Blå, helst keramisk
Länk: Stål.
Har funderat på Tourby Lawless Diver 40 som passar specsen rätt bra, men priset är rätt saftigt för den samt om man ska vara petig så kanske den är aningen mörk, nästan lila?
Vidare så kanske det blir en första Ball nu... Vilken är härligast - blå eller går tavla? Lutade först åt blå men om jag kniper en annan sommardinka så kanske gråtaval är bättre - har ingen sån i min samling heller:
Vad säger gänget? Har ni något tips på någon annan blå sommardinka som fyller kriterierna som Tourby gör?
Inget dåligt förslag, har ju en Squale GMT Tropic som jag är jättenöjd med. Just nu är jag dock väldigt inne på att länken måste vara i stål och la till det med. Har lite svårt för nato och läder i dagsläget.. Hoppas det ändrar sig med tidenSquale 1521? 41mm boett, 48mm lug-lug, sunburst blå och blått inlägg, tyvärr inte keramiskt.
Grymt förslag, @Birchgrove! Tack, har mailat Serious Watches för att se när denna är tillgänglig. Supersnygg och har inte tagit för mycket inspiration. Håller med dig om Ball med.Jag gillar den grå tavlan mest, så det har varit mitt val av Ball.
Blå sommardinka: NTH Barracuda Blue, 40mm men tyvärr ingen keramisk bezel.
Jag kan kanske återkomma inom kort med intryck av just NTH Barracuda, dock den svarta versionen med gilt relief dialGrymt förslag, @Birchgrove! Tack, har mailat Serious Watches för att se när denna är tillgänglig. Supersnygg och har inte tagit för mycket inspiration. Håller med dig om Ball med.
Den Squale'n på mesh är verkligen en fröjd för ögat. Grymt somrig och snygg!1833, Oris o Squale idag
Får tacka @Birchgrove för tips - nu är en NTH Barracuda Blue No Date betald och bör skickas senast nästa vecka enligt Serious Watches. Bra pris och såg ut att vara en härlig blåfärg på tavlan! Perfekta dimensioner med på 40mm samt 48mm L2L.
Bilder kommer när klockan har anlänt hem till mig
Mkt coola dinkor, vad tror ni om denna, to much kanske, men det är det som gör den......Får tacka @Birchgrove för tips - nu är en NTH Barracuda Blue No Date betald och bör skickas senast nästa vecka enligt Serious Watches. Bra pris och såg ut att vara en härlig blåfärg på tavlan! Perfekta dimensioner med på 40mm samt 48mm L2L.
Sjukt snabbt agerat!Får tacka @Birchgrove för tips - nu är en NTH Barracuda Blue No Date betald och bör skickas senast nästa vecka enligt Serious Watches. Bra pris och såg ut att vara en härlig blåfärg på tavlan! Perfekta dimensioner med på 40mm samt 48mm L2L.
Den är riktigt snygg och nth är ju en OG i mikrosfären. Snyggt kap!Får tacka @Birchgrove för tips - nu är en NTH Barracuda Blue No Date betald och bör skickas senast nästa vecka enligt Serious Watches. Bra pris och såg ut att vara en härlig blåfärg på tavlan! Perfekta dimensioner med på 40mm samt 48mm L2L.
Fin färgMkt coola dinkor, vad tror ni om denna, to much kanske, men det är det som gör den......
Den måste jag se har hovrat över köpknappen men inte vågat slå till. Ville gärna ha Mercedes-visareJag kan kanske återkomma inom kort med intryck av just NTH Barracuda, dock den svarta versionen med gilt relief dial
Lägg av! Den är ju så jävulskt snygg!Jag kan kanske återkomma inom kort med intryck av just NTH Barracuda, dock den svarta versionen med gilt relief dial
Sjukt bra! Är tavlan matt eller blank?
Tack, den är matt.Sjukt bra! Är tavlan matt eller blank?
Mycket fina klockor som figurerar i tråden nu! Riktigt snygg!