• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha, wow. Serious Watches är hur grymma som helst. Fick först meddelat att min klocka skickas senast nästa vecka men så vips nu för 15 minuter sen fick jag en notifiering att Serious Watches har skickat ett paket till mig samt ett meddelande via WhatsApp från Mark som förklara:

"Hey, I have some good news! Literally 30 minutes ago we already had the NTH stock delivery. The new stock is now being processed, but we are shipping out your new watch today. It should be with you tomorrow! I asked our staff to send yours out first"

Vilket jäkla företag och vilken kundservice! :woot::happyhappy:
Sicken service :) Ser fram emot bilder. Hoppas dem inte skickar med postnord ;)
 
Nytillskottet
Känns lite annorlunda med rött band.
6E604068-ED47-429F-934E-6A96A77F0783.jpeg
 
Tja gänget,

Då jag precis kommit överrens med mig själv att det inte blir en Chris Ward 38mm (då jag tror rent spontant att 39-41mm passar mig bättre) så önskar jag lite feedback från er. 45mm L2L gör jag hellre väntar tills dom släpper den i 40mm då denna modell har 47mm L2L, vilket jag tror känns bättre.

Med det sagt så undrar jag om ni kan peka mig åt rätt håll gällande detta:
Storlek: 39-41mm
L2l: 46-50mm
Tavla: Blå, helst sunburst
Bezel: Blå, helst keramisk
Länk: Stål.

Har funderat på Tourby Lawless Diver 40 som passar specsen rätt bra, men priset är rätt saftigt för den samt om man ska vara petig så kanske den är aningen mörk, nästan lila?
8ddda602414dc2b912e962f3a9915317.jpg


Vidare så kanske det blir en första Ball nu... Vilken är härligast - blå eller går tavla? Lutade först åt blå men om jag kniper en annan sommardinka så kanske gråtaval är bättre - har ingen sån i min samling heller:

DM3150B-S3CJ-GY.jpg


DM3130B-S3CJ-BE.jpg


Vad säger gänget? Har ni något tips på någon annan blå sommardinka som fyller kriterierna som Tourby gör?
Jag tycker den gråa var ball :hilarious:

Nog mest gångbart och passar klockan bra tycker jag. Inte haft en Ball själv men de verkar göra riktigt fina grejer.
 
Hej! :)

Sedan man blev medlem på KS har detta varit en liten favorit-tråd att läsa i.
Förkovrat mig i alla gamla poster, tycker det alltid är så härlig stämning och mängder av fina klockor.
Går i klocktankar såhär i sommartider och tänkte det vore trevligt att vara en liten del av tråden.
Fastnade lite för Spinnaker, och närmare bestämt Spinnaker Croft.
Många attributer som jag gillar och väldigt affordables efter min klockbudget för stunden :)

Har sett någon Spinnaker förekomma i tråden, tänkte höra mig för vad ni har för intryck och erfarenheter av dem?
Ifall det är något att prova på, eller om man kanske ska blicka mot annat.
 
Hej! :)

Sedan man blev medlem på KS har detta varit en liten favorit-tråd att läsa i.
Förkovrat mig i alla gamla poster, tycker det alltid är så härlig stämning och mängder av fina klockor.
Går i klocktankar såhär i sommartider och tänkte det vore trevligt att vara en liten del av tråden.
Fastnade lite för Spinnaker, och närmare bestämt Spinnaker Croft.
Många attributer som jag gillar och väldigt affordables efter min klockbudget för stunden :)

Har sett någon Spinnaker förekomma i tråden, tänkte höra mig för vad ni har för intryck och erfarenheter av dem?
Ifall det är något att prova på, eller om man kanske ska blicka mot annat.
Såldes ju en här bara för ett par dagar sedan så det tror jag säkert :) Verkar helt klart ge bra bang for the buck. @Jockinho @Nilas
 
Klart dom passar, och jag håller med om Oris. Jag är också ett fan.
Du verkar ha massor av roliga klockor, hur ser samlingen ut?
Jag har gått från 1-3 dinkor och sålt av AP, Rolex och Omegas. Jag är så pisseless på sport Rolex och den hysterin det medfört på priser, och en del folk som har den, som skaffar en enbart för prestige. Jag kommer nog skaffa en pre ceramic Sub vad det lider, men ej nu. Vidare så bor jag i Filippinerna där en Rolex kan medföra vissa säkerhets issues. Jag har helt gått över på affordables och tycker det är mkt roligt, intressant och givande. Idag är det ett par Oris, 3 Squales, större gäng Seikos, en Zelos, en Sinn, en Steinhart, en Bratte får hänga med, på väg in några Helms, en Squale till, en Meccaniche Veneziane. Sedan är det nog fn köpstopp för resten av året. Under avyttring är även en Panerai samt en Omega....Men jag håller mig till dykare, snarare 42-44, fast min sweetspot är nog, fn en Sub faktiskt....o_O
 
Jag har gått från 1-3 dinkor och sålt av AP, Rolex och Omegas. Jag är så pisseless på sport Rolex och den hysterin det medfört på priser, och en del folk som har den, som skaffar en enbart för prestige. Jag kommer nog skaffa en pre ceramic Sub vad det lider, men ej nu. Vidare så bor jag i Filippinerna där en Rolex kan medföra vissa säkerhets issues. Jag har helt gått över på affordables och tycker det är mkt roligt, intressant och givande. Idag är det ett par Oris, 3 Squales, större gäng Seikos, en Zelos, en Sinn, en Steinhart, en Bratte får hänga med, på väg in några Helms, en Squale till, en Meccaniche Veneziane. Sedan är det nog fn köpstopp för resten av året. Under avyttring är även en Panerai samt en Omega....Men jag håller mig till dykare, snarare 42-44, fast min sweetspot är nog, fn en Sub faktiskt....o_O
Wow! Skaplig resa! Jag uppskattar verkligen din ärlighet och ditt prestigelösa klockägande :) . Att gå från AP, Rolex, Omega, Panerai osv till micromärken, Squales, Sinn, Oris, Seikos osv är det nog inte många som gör.
 
Hej! :)

Sedan man blev medlem på KS har detta varit en liten favorit-tråd att läsa i.
Förkovrat mig i alla gamla poster, tycker det alltid är så härlig stämning och mängder av fina klockor.
Går i klocktankar såhär i sommartider och tänkte det vore trevligt att vara en liten del av tråden.
Fastnade lite för Spinnaker, och närmare bestämt Spinnaker Croft.
Många attributer som jag gillar och väldigt affordables efter min klockbudget för stunden :)

Har sett någon Spinnaker förekomma i tråden, tänkte höra mig för vad ni har för intryck och erfarenheter av dem?
Ifall det är något att prova på, eller om man kanske ska blicka mot annat.
Jag är mycket nöjd med min. Lätt värt det lilla dom kostar och lite till. Bra finish och trevligt detaljerade tavlor. Bärs hyfsat stort om du har en smal handled. Har inte mycket att klaga på faktiskt :).
 
Såldes ju en här bara för ett par dagar sedan så det tror jag säkert :) Verkar helt klart ge bra bang for the buck. @Jockinho @Nilas
Japp, den hamnade hos mig! :)

Hej! :)

Sedan man blev medlem på KS har detta varit en liten favorit-tråd att läsa i.
Förkovrat mig i alla gamla poster, tycker det alltid är så härlig stämning och mängder av fina klockor.
Går i klocktankar såhär i sommartider och tänkte det vore trevligt att vara en liten del av tråden.
Fastnade lite för Spinnaker, och närmare bestämt Spinnaker Croft.
Många attributer som jag gillar och väldigt affordables efter min klockbudget för stunden :)

Har sett någon Spinnaker förekomma i tråden, tänkte höra mig för vad ni har för intryck och erfarenheter av dem?
Ifall det är något att prova på, eller om man kanske ska blicka mot annat.
Jag blev väldigt positivt överraskad måste jag säga, riktigt trevlig klocka för pengarna. Enda nackdelen (för mig) är att den är ganska stor. Helt klart bärbar men det är precis på gränsen med mina klena handleder. Gillar du looken så kör på, du kommer inte att bli missnöjd. Den jag har är den svarta varianten med fumé-tavlan och är du sugen på den färgen så dra ett PM så ska du få den till ett bra pris. :)

PSX_20190517_155802.jpg
 
Den är hur fin som helst! Ta väl hand om den :)

Forsätter med min nya kärlek :heart:
IMG_20190528_103356_591.jpg

Oja, förstår att det var tungt att skiljas från den. Grymt allround klocka i perfa size. Luggarna är ju episka. Kramar riktigt om handen. Brukar inte gå igång på backlocket på klockor, men den här är riktigt cool. Blir sugen på de nya dykarna nu :)

Den nya du har är ju inte fy skam den heller och fyller kanske lite samma funktion i samling?
 
Såldes ju en här bara för ett par dagar sedan så det tror jag säkert :) Verkar helt klart ge bra bang for the buck. @Jockinho @Nilas
Såg precis det, hade missat det! Uppskattar svaret :)

Jag är mycket nöjd med min. Lätt värt det lilla dom kostar och lite till. Bra finish och trevligt detaljerade tavlor. Bärs hyfsat stort om du har en smal handled. Har inte mycket att klaga på faktiskt :).

Fint att höra att du är nöjd! Låter som det är precis vad jag hade hoppats på och är ute efter! ;)

Japp, den hamnade hos mig! :)


Jag blev väldigt positivt överraskad måste jag säga, riktigt trevlig klocka för pengarna. Enda nackdelen (för mig) är att den är ganska stor. Helt klart bärbar men det är precis på gränsen med mina klena handleder. Gillar du looken så kör på, du kommer inte att bli missnöjd. Den jag har är den svarta varianten med fumé-tavlan och är du sugen på den färgen så dra ett PM så ska du få den till ett bra pris. :)

PSX_20190517_155802.jpg

Snyggt, den är verkligen riktigt bra! :)
Kul att du också känner dig positivt överraskad och nöjd! Noterade storleken och att det kanske var på gränsen, men tror det bör funka.
Vilket snällt erbjudande, uppskattar det verkligen!
Hade absolut varit intresserad, men nu i sommartider är jag nog ute efter någon av dem som gick i blått eller rött :)
 
Oja, förstår att det var tungt att skiljas från den. Grymt allround klocka i perfa size. Luggarna är ju episka. Kramar riktigt om handen. Brukar inte gå igång på backlocket på klockor, men den här är riktigt cool. Blir sugen på de nya dykarna nu :)

Den nya du har är ju inte fy skam den heller och fyller kanske lite samma funktion i samling?
Japp, sålde den och min sarb033 för att finansiera den här :)
 
Snyggt, den är verkligen riktigt bra! :)
Kul att du också känner dig positivt överraskad och nöjd! Noterade storleken och att det kanske var på gränsen, men tror det bör funka.
Vilket snällt erbjudande, uppskattar det verkligen!
Hade absolut varit intresserad, men nu i sommartider är jag nog ute efter någon av dem som gick i blått eller rött :)
Nej, den svarta är inte precis en sommarfärg. Jag tycker att både den blåa och den röda är riktigt bra och de är ju lite roligare också. :) De är inte så skrikiga färger heller så de fungerar dessutom året runt utan problem.
 
Tillbaka
Topp