• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mkt coola dinkor, vad tror ni om denna, to much kanske, men det är det som gör den......
upload_2019-5-27_19-57-18.png
Den är cool :) Och framförallt riktigt bra dimensioner överlag på dessa dinkor!

Haha, wow. Serious Watches är hur grymma som helst. Fick först meddelat att min klocka skickas senast nästa vecka men så vips nu för 15 minuter sen fick jag en notifiering att Serious Watches har skickat ett paket till mig samt ett meddelande via WhatsApp från Mark som förklara:

"Hey, I have some good news! Literally 30 minutes ago we already had the NTH stock delivery. The new stock is now being processed, but we are shipping out your new watch today. It should be with you tomorrow! I asked our staff to send yours out first"

Vilket jäkla företag och vilken kundservice! :woot::happyhappy:

Haha, wow. Serious Watches är hur grymma som helst. Fick först meddelat att min klocka skickas senast nästa vecka men så vips nu för 15 minuter sen fick jag en notifiering att Serious Watches har skickat ett paket till mig samt ett meddelande via WhatsApp från Mark som förklara:

"Hey, I have some good news! Literally 30 minutes ago we already had the NTH stock delivery. The new stock is now being processed, but we are shipping out your new watch today. It should be with you tomorrow! I asked our staff to send yours out first"

Vilken grej! Jag sa ju det, bra företag det där :)

Kul att du får klockan så fort. Blir rolig med eye candy för oss andra.

Har beställt en gång från SW. Skulle kunna beställa en klocka bara för upplevelsens skull. Tänk om alla företag kunde vara så. Unboxing var en ren fröjd.

Kul att du får klockan så fort. Blir rolig med eye candy för oss andra.

Har beställt en gång från SW. Skulle kunna beställa en klocka bara för upplevelsens skull. Tänk om alla företag kunde vara så. Unboxing var en ren fröjd.
Har köpt minst fyra klockor från dem. Man kan inte vara mer kundorienterad än vad Mark är. Helt grym är han.

Jag tänkte att jag lägger upp denna här för att se om någon är intresserad att byta mikrodykare/mikroflygare. Lorier Neptune. Känns som det är mer bytesaktivitet här än på KS :)

F7135007-EBD5-4992-A9AA-6B6D1AE63D86.jpeg

Jag har köpstopp men kan lägga lite mellan. Det finns så många grymma mikromärken men mest lockar Halios Seaforth, NTH Näcken, Traska Freediver. Max 41 mm exkl krona, dvs Squale GMT går superbra. Skicka PM vid intresse.
Om inte OK så tar vi bort och låter bild på mikrodykaren vara kvar, no problem.

Senast ändrad:
Tja gänget,

Då jag precis kommit överrens med mig själv att det inte blir en Chris Ward 38mm (då jag tror rent spontant att 39-41mm passar mig bättre) så önskar jag lite feedback från er. 45mm L2L gör jag hellre väntar tills dom släpper den i 40mm då denna modell har 47mm L2L, vilket jag tror känns bättre.

Med det sagt så undrar jag om ni kan peka mig åt rätt håll gällande detta:
Storlek: 39-41mm
L2l: 46-50mm
Tavla: Blå, helst sunburst
Bezel: Blå, helst keramisk
Länk: Stål.

Har funderat på Tourby Lawless Diver 40 som passar specsen rätt bra, men priset är rätt saftigt för den samt om man ska vara petig så kanske den är aningen mörk, nästan lila?
8ddda602414dc2b912e962f3a9915317.jpg

Vidare så kanske det blir en första Ball nu... Vilken är härligast - blå eller går tavla? Lutade först åt blå men om jag kniper en annan sommardinka så kanske gråtaval är bättre - har ingen sån i min samling heller:

DM3150B-S3CJ-GY.jpg

DM3130B-S3CJ-BE.jpg

Vad säger gänget? Har ni något tips på någon annan blå sommardinka som fyller kriterierna som Tourby gör?
Du vill inte testa en Oris Aquis 39,5mm då som finns i en massa konfigurationer? Du lär kunna hitta en ny för 15-16tkr med keramisk ring och stållänk och runt 12-14tkr för en begagnad.

Oris-Aquis-Date-2017-st-shots-GIF.gif
Oris-Aquis-Collection_01_HighRes_8316.jpg
Oris-Aquis-Date-2017-collection-2.jpg

Du vill inte testa en Oris Aquis 39,5mm då som finns i en massa konfigurationer? Du lär kunna hitta en ny för 15-16tkr med keramisk ring och stållänk och runt 12-14tkr för en begagnad.

Oris-Aquis-Date-2017-st-shots-GIF.gif
Oris-Aquis-Collection_01_HighRes_8316.jpg
Oris-Aquis-Date-2017-collection-2.jpg
Jag har känt på dessa i butik men har inte varit helt övertygad... en Aquis vill jag någon gång ha i samlingen, älskar deras nya Relief till exempel! Har du/ni någon erfarenhet av dessa 39,5? Jag tänker då deras 43mm bärs mindre tack vare bandhornen?

Jag har känt på dessa i butik men har inte varit helt övertygad... en Aquis vill jag någon gång ha i samlingen, älskar deras nya Relief till exempel! Har du/ni någon erfarenhet av dessa 39,5? Jag tänker då deras 43mm bärs mindre tack vare bandhornen?
Har alltid tyckt om Aquis men 43mm har en avskräckande effekt på mig så tyvärr ingen egen erfarenhet ännu, kan dock mycket väl bli en Clean Ocean när de släpps i Juni-Juli

Oris-Clean-Ocean-Limited-Edition-Aquis-39.5mm-Baselworld-2019-1.jpg
Oris-Clean-Ocean-Limited-Edition-Aquis-39.5mm-Baselworld-2019-4.jpg

Tillbaka
Topp