• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nyinkommen! Första intryck wow! Länken är så sjukt skön. Justeringen på insidan, vilken grej! Älskar glaset!

IMG_20190528_103005.jpg
Passar dig riktigt bra. Enl. mig en av CWs mest lyckade modeller. Ser framemot MKIII som bör komma ut någongång i juli om jag inte missminner mig :)
 
Hej! :)

Sedan man blev medlem på KS har detta varit en liten favorit-tråd att läsa i.
Förkovrat mig i alla gamla poster, tycker det alltid är så härlig stämning och mängder av fina klockor.
Går i klocktankar såhär i sommartider och tänkte det vore trevligt att vara en liten del av tråden.
Fastnade lite för Spinnaker, och närmare bestämt Spinnaker Croft.
Många attributer som jag gillar och väldigt affordables efter min klockbudget för stunden :)

Har sett någon Spinnaker förekomma i tråden, tänkte höra mig för vad ni har för intryck och erfarenheter av dem?
Ifall det är något att prova på, eller om man kanske ska blicka mot annat.
Här har du lite referensbilder med olika band på.
Bilder är alltid bra :).
PSX_20190528_113500.jpg
 
Nej, den svarta är inte precis en sommarfärg. Jag tycker att både den blåa och den röda är riktigt bra och de är ju lite roligare också. :) De är inte så skrikiga färger heller så de fungerar dessutom året runt utan problem.

Nej men precis. Kul att du också gillar färgerna jag är inne på.
Som du säger är de lite roligare såhär på sommaren, eftersom det var lite vad jag är ute efter också, samtidigt som det fungerar året runt :)

Här har du lite referensbilder med olika band på.
Bilder är alltid bra :).
PSX_20190528_113500.jpg

Åh, perfekt! Den gjorde sig riktigt bra i alla utföranden, med de olika banden på, vad kul med bilder :)
 
Nej men precis. Kul att du också gillar färgerna jag är inne på.
Som du säger är de lite roligare såhär på sommaren, eftersom det var lite vad jag är ute efter också, samtidigt som det fungerar året runt :)
Jag hade kört på den blåa men det är också för att jag är en sucker för blått... Blev ju inte mindre snyggt efter @Nilas bilder heller. :D

Är det förresten någon annan som är sugen på en Spinnaker Croft i svart så gäller kompispriset för alla i tråden nu så bara skicka PM.
 
Jag hade kört på den blåa men det är också för att jag är en sucker för blått... Blev ju inte mindre snyggt efter @Nilas bilder heller. :D

Är det förresten någon annan som är sugen på en Spinnaker Croft i svart så gäller kompispriset för alla i tråden nu så bara skicka PM.

Är nästan också mest sugen på den blåa faktiskt, och som du säger blev man ju inte mindre taggad på den efter de fina bilderna ;)
Har dock redan en helblå Victorinox i.n.o.x, och ingen klocka som går i rött i min samling idag, därav att jag lutar mot den röda också.
Blir att ta en funderare innan jag bestämmer mig :)
 
Är nästan också mest sugen på den blåa faktiskt, och som du säger blev man ju inte mindre taggad på den efter de fina bilderna ;)
Har dock redan en helblå Victorinox i.n.o.x, och ingen klocka som går i rött i min samling idag, därav att jag lutar mot den röda också.
Blir att ta en funderare innan jag bestämmer mig :)
Då kan jag förstå att det lutar åt den röda. Hur du än gör så vill jag påstå att det inte finns något fel val! :)
 
Japp, den hamnade hos mig! :)


Jag blev väldigt positivt överraskad måste jag säga, riktigt trevlig klocka för pengarna. Enda nackdelen (för mig) är att den är ganska stor. Helt klart bärbar men det är precis på gränsen med mina klena handleder. Gillar du looken så kör på, du kommer inte att bli missnöjd. Den jag har är den svarta varianten med fumé-tavlan och är du sugen på den färgen så dra ett PM så ska du få den till ett bra pris. :)

PSX_20190517_155802.jpg

Vad är ett bra pris? :rolleyes:Saknar den lite ibland, skilde sig ändå från de andra jag har så kan ta en funderare isf... :)
 
Senast ändrad:
Vad är ett bra pris? :rolleyes:Saknar den lite ibland, skilde sig ändå från de andra jag har så kan ta en funderare isf... :)
Tror inte om det är okej att göra affärer och diskutera pris i trådarna så vi säger såhär; Ta den billigaste Croften du kan hitta på K&S och dra av 200 spänn så får du den för det, skickad och klar med skicka lätt. :D
 
Nu ute i det vilda! En sak jag gillade med Halios Seaforth var det kantiga glaset. Den här en lite mer elegant version på det kantiga box-typen and I like.
Väldigt genomtänkt klocka. Kolla bara hur klockan kurvar sig vid kronan. Handen lägger sig som ett smack där när man rör runt handleden.

IMG_20190528_142150.jpg


IMG_20190528_142155.jpg
 
Extra kul när man kan färgmatcha både klocka och NATO med ölen...:)
Klocka: Dan Henry 1970
Öl: Amundsen Apocalyptic Thunder Juice
sommarDAN.jpg

Höjer glaset, man! Grymt skön bild och klocka. Dan Henrys har något speciellt charmigt sådär (vilket nog bara till 35 % är då jag alltid tänker på Don Henley och får en glasartad blick som reflekterar en sommardag:p), och just det orange är ju järnmysigt!
 
Är den ny? Den var ju superfin! Hur upplever du skillnaden i storlek om du jämför med Mako?
Den är ny sedan typ en vecka :) Storleken är grym. Den är större men mindre "boxig" än Makon. Bandhornen riktigt kramar handleden vilket är gött för mig som inte har några skogshuggarhandleder. Så är nog bekvämare an Makon men upplevs som något större.
 
Tillbaka
Topp